Nytårsfortsæt! {{forumTopicSubject}}
”Jeg skal altså tabe mig”, ”Nu må jeg til at dyrke mere motion”, ”Jeg må slappe mere af”
Hvem har ikke et par ømme punkter, som skyldfølelsen konstant gnaver i.
Desværre glipper det ofte. Intentionen er god, men de gode takter går desværre ofte tabt midt i januar.
Har i nogle nytårsfortsæt?
Jeg plejer ikke at have nogle og har det egentlig heller ikke i år. Hvis jeg "lover" mig selv noget er det som regel efter nytårsaften og jeg råber ikke op om det ene eller det andet, netop fordi at jeg ikke ved om det kan holdes. '
Motivationen skal være der 100 %, man skal ikke føle sig presset til at sætte et nytårsfortsæt. Et sidste øjebliks beslutning 5 min før rådhusklokkerne ringer, er næsten dømt til at mislykkes. Ofte sætter folk også alt for høje krav til dem selv når de giver dette "lløfte" og så ender det med at det hele falder til jorden, fordi det er umuligt for dem at nå.
Jeg synes , at hvis man gerne vil lave et nytårsfortsæt, så skal man lave et hvor man starter på noget istedet for at fjerne noget. Som f.eks at starte på at motionere 1 gange mere om ugen istedet for at stoppe med at ryge 1. Januar. Succesen vil blive meget større hvis det blev gjort på den måde.
Hvis man ikke kunne leve op til sit forrige nytårsfortsæt, så er det næsten sikkert at året efter vil blive noget mere afslappet. Egentlig er det jo ærgeligt, for nytårsfortsætter er da en god ting, og hvis man ender op med at lave et latterligt et, fordi det sidste gjorde selvtilliden mindre, ja så er det ifølge mig, spild af tid.
Har fundet en opgørelse over de mest populære nytårsfortsætter. Det er ca hver 5. dansker der laver nytårsfortsætter. Generelt kan man sige at " de sunde vil være endnu sundere" og "de usunde, mindre usunde".
ACNielsen AIM
Generelt:
Rygestop 25 %
Tabe sig 14 %
Motionere mere 12 %
Være mere positiv 9 %
Leve sundere 7 %
Mere sammen med familien 3 %
Drikke mindre 1 %
Opgørelse fra Netto’s kundeblad Kiwi.
Mænd:
Smide nogle kilo 23 %
Dyrke mere motion 21 %
Få mere tid til mig selv 10 %
Holde op med at ryge 9 %
Gøre flere gode gerninger 8 %
Komme af med en dårlig vane 7 %
Spise sundere 5 %
Arbejde mindre 5 %
Være mere selskabelig 3 %
Holde op med at drikke 1 %
Kvinder:
Smide nogle kilo 26 %
Få mere tid til mig selv 17 %
Dyrke mere motion 16 %
Holde op med at ryge 7 %
Komme af med en dårlig vane 7 %
Spise sundere 7 %
Gøre flere gode gerninger 6 %
Være mere selskabelig 6 %
Arbejde mindre 3 %
Holde op med at drikke 1 %
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Har dog tænkt på, at begrænse området hvor vi ryger, så det bliver mere "besværligt" f.eks at stå under emhætten eller noget. Det er nu også for vores dyrs skyld. Lidt synd at de går og indånder alt den røg hele tiden....især misserne, for de kommer slet ikke ud.
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Man skal nemlig være motiveret ellers er det kun en pine, der ikke holder.
nov 2008
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
nov 2008
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
feb 2008
feb 2008
og det er rigtig dyrt og gå på rideskole, og jeg skal gå på en ordentlig rideskole, for ellers lære jeg ikke noget nyt, har selv haft tre heste og gået til ridning mange år, jeg fik min første pony da jeg var 4 .. nu har jeg så holdt pause en 4-5 år hvor jeg kun har redet en sjælden gang, men jeg kan godt huske hvordan man rider hehe så jeg skal ihvertfald ikke ud og hoppe rundt på en dromedar der ikke kan en fis
feb 2008
nov 2008
Det bryder jeg mig godt nok ikke om :o)
feb 2008
sidst jeg lige var ude og ride lidt rundt lignede jeg seriøst en der havde skidt i bukserne bagefter når jeg gik .. det så rent forfærdeligt ud.. hehe
jeg er så træt af jeg stoppede, og jeg vil forfærdelig gerne have en hest igen, det koster jo bare så meget med staldleje, smed dyrelæge, foder osv osv
feb 2008
jeg havde lidt håbet jeg kunne finde en hest med halvpart i..
feb 2008
islændere siger mig ikke så meget , jo det er rare og hyggelige og ride på, men jeg er mest til fart over feltet, kan godt lige der er gang i hesten
feb 2008
feb 2008
jeg red engang en vallak og han var bare så dosk når han sys ride undervisningen blev for kedelig, lige pludselig kunne han finde på og spæne afsted uden nogle grund for så at stoppe så brat at man ikke kunne undgå og hænge ude på halsen af ham, også var det bare med at kæmpe jeg på plads igen inden han så sit snit til at styrte afsted så man var sikker på han ville løbe frontalt ind i væggen..
og lige pludselig var han osse bange for vandpytter det plejer han ellers aldrig, hehe han var en rigtig spilopmager, men den dejligeste hest jeg har redet på ..
og han har lært mig og holde mig på hesten næsten uanset hvad . hehe men jeg har osse haft mine styrt.
feb 2008
feb 2008
det er måske heller ikke en god ide med stupmark lige nu, men når isen er væk sys jeg du skal prøve det er bare så fedt og slippe dem helt og mærke hesten arbejde igennem under en, og hvis du bare lader ham løbe tror jeg ikke du skal være bekymret for bukspring, for det kan han ikke rigtig komme til med den fart de får på
Nytårsfortsæt!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside