{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Hvid hunkat fundet i 7080 Børkop {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi blev i morges ringet op af en mand, der mente han havde fundet vores hvide hankat, Pølle.
Vi tog ned til manden, som sagde at katten var aggressiv, og derfor var den i en kasse.
Vi kom så hjem og fik åbnet kassen, og desværre var det ikke vores mis han havde fundet.

Han fortalte at den havde strejfet rundt nede omkring hans hjem i lang tid, men mere vidste han ikke.

Det er en fin lille hunkat uden øremærkning, halsbånd eller andet.
Den er kridhvid og meget kælen og kontaktsøgende.
Ca. 8-10 mdr.

Er der nogen der mangler hende?

I kan ringe eller skrive på 60131099 hvis I mener I kender noget til den. Kom også gerne med idéer til hvad vi kan gøre for at finde ejeren. Vi har gennemsøgt byens butikker og dyrenes beskyttelses efterlysningsside for efterlysninger, men der er ingen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid hunkat fundet i 7080 Børkop
  • #1   14. feb 2009 <i>du må hænge en masse fremlysninger op omkring hvor katten er fundet. og fremlyse den på www.dyrenes-beskyttelse.dk
    hvis den er tjekket for chip og der ikke er nogen, kan i kontakte nærmeste internat, så skal de tage imod den.

held og lykke med missen

• #2   14. feb 2009 Hun er blevet fremlyst på diverse forskellige sider, og vi er ved at lave sedler til butikker osv.

Men tak for hjælpen smiley

• #3   14. feb 2009 <i>Okay godt, men mener at du skal aflevere den til et internat, hvis du ikke selv kan finde ejeren..

• #4   14. feb 2009 Såfremt vi ikke finder ejeren, har vi snakket om at beholde hende.
    Er ikke meget for at sætte hende på internat, hvis jeg kan give hende et hjem smiley

• #5   14. feb 2009 <i>Det er faktisk skrald hamrende ulovligt og beholde en kat man har fundet, ''bare'' fordi man ikke kan finde ejeren.
    det kan være en kat som nogen har kørt til en anden by, eller en kat der ikke kan finde hjem fordi den er kommet for langt væk hjemmefra.
    og det er jo synd for ejeren som måske ikke bor i omegn, og derfor ikke ser jeres sedler, måske gør de det mest åbenlyse som de fleste gør, nemlig kontakter de nærmeste internater..
    i kan jo altid køre den derned, og efter en uge blir den sat ud til adoption hvis ejeren ikke har henvendt sig, også kan i tage ned og hente/købe den igen. i kan bare informere internatet om at hvis ejeren ikke blir fundet vil i gerne have den..

• #6   14. feb 2009 Sesse smiley .
    Det vidste jeg slet ikke, men jeg kan da sagtens se hvad du mener. Tak for hjælpen, det vil vi gøre! smiley

• #7   14. feb 2009 <i>Du kan jo altid ringe til internatet på mandag og høre om nogen har henvendt sig, og snakke med dem om hvad der er bedst for katten, om det er bedst i kommer ned med den, eller om det er bedst i beholder den, så kan internatet kontakte jer hvis der er nogen der ringer ang katten.

• #8   14. feb 2009
    Sandra, hvordan pokker kan I finde på at tage en kat med hjem uden at have tjekket, om det var jeres kat????!

En mand har indfanget en kat. Og I har taget denne kat med hjem. Det er jo faktisk kidnapning.

Hvordan er kattens foderstand?
    Forhåbentlig er der ikke tegn på, at hun har killinger?
    Hvor langt væk boede manden?
    I må tilbage til det kvarter, hvor manden bor, og hænge sedler op overalt: Og kontakte hans naboer og naboers naboer osv. Grunden til at den har strejfet om i han have er måske, at den BOR lige i nærheden.

• #9   14. feb 2009 Tinka D
    Vi har selv tænkt den tanke, men lige i det øjeblik kunne jeg ikke tænke klart, jeg ville bare have den hjem, så vi kunne se om det var Pølle, som jeg virkelig håbede det var.
    Manden fortalte at katten var meget aggressiv, og at han derfor ikke ville åbne kassen. Jeg stolede blindt på ham, for jeg håbede selvfølgelig det var min kat.
    Hendes foderstand er ok, og der er ingen tegn på at hun er med killinger. Hun er kontaktsøgende, og var utrolig sulten.
    Manden boede et par gader fra hvor vi har boet, så det kunne nemt have været vores kat.

Jeg tager ned og snakker med manden imorgen, og beder ham udspørge sine naboer, for at høre om de evt. kender noget til hende.

• #10   15. feb 2009 Hvis hendes foderstand er ok, så bliver hun jo fodret og har ret sikkert et hjem i nærheden af, hvor hun blev fanget. Sandsynligvis er der nogen der savner hende.
    Giv dyreinternater og dyrlæger i området dit telefonnummer, så du kan kontaktes, hvis nogen efterlyser hende derigennem.

Nå, men man må da forvente, at ejeren også selv gør noget for at efterlyse hende (Hold godt øje med efterlysninger) .
    Med øremærke var det aldrig sket. Så hvis I finder ejeren, kan h*n vel lære til en anden gang at få øremærket sin kat.

• #11   15. feb 2009 Ja hun har desværre ingen mærkning overhovedet, hvilket ikke gør det nemmere. Imorgen tager vi ned til dyrlægen og giver dem vores nummer, og hænger sedler op. Hun ser ud til at være i ok foderstand, men hun spiser helt vildt, hun slugte nærmest alt det vi gav hende.

Vi havde set der hang en efterlysning på en hvid kat, så vi tog straks ned og kiggede, men desværre var det ikke samme kat. Heller ikke i de andre butikker hænger der sedler.
    Manden sagde at hun havde strejfet omkring i lang tid, og at han ikke mente hun hørte til nogen steder.
    Men vi prøver med sedler og fremlysninger, og håber på det bedste.

• #12   18. feb 2009 Jeg synes det er fint du tog katten med hjem og sørger godt for den Sandra, det ville jeg også have gjort, hvis ikke havde den nok bare strejfet omkring endnu.

Når det så er sagt, er du nødt til at gøre noget for at finde ud af om katten har en ejer - eller om du kan beholde den selv.

• #13   18. feb 2009 Det ville være rart emd en opdatering.

• #14   18. feb 2009 Vi gør hvad vi kan for at finde ejeren, men indtil videre uden held. Manden vi blev kontaktet af, har forhørt sig blandt naboer og folk der bor omkring hvor katten var, men ingen kender noget til hende. Vi har selv været rundt nede i det område hvor hun blev fundet, men ingen vil kendes ved hende. Vi har heller ikke haft held med diverse efter/fremlysningssider, og dyrlægen har intet hørt om nogen der mangler en hvid hunkat. Så indtil videre hygger hun sig hjemme hos os, men vi fortsætter naturligvis med at forsøge at finde en ejer.

• #15   19. feb 2009 Tak for opdatering. Man må da næsten håbe, at der ikke er nogen der savner hende så. Hvis ejeren ikke gør sig umage med at efterlyse sin kat, så tja ..... så er det jo så udmærket, at katten er kommet til et sted hvor hun hygger sig.

Kommentér på:
Hvid hunkat fundet i 7080 Børkop

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce