{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Debat - diskussioner {{forumTopicSubject}}

Hej alle - jeg vil gerne have at alle her i gruppen kan komme med deres meninger og holdninger til de emner som er her i Hyggehjørnet. Derfor vil jeg lige redegøre for hvad en debat/diskussion egentlig er :

Ordet diskussion kommer af latin discussio, der egentlig betyder at ryste frem og tilbage. Målet for en diskussion er altså ikke at vinde, men at belyse en sag fra flere sider.

Når du diskuterer, vejer du forskellige synspunkter mod hinanden og forklarer, hvorfor du kan argumentere mere for det ene synspunkt frem for det andet

En diskussion er en debat mellem mennesker af forskellige synspunkter. Diskussionen er en vital og afgørende del af et frit og demokratisk samfund, hvor den afløser konflikter og vold. Diskussionens væsen er at drøfte et emne i alle dets perspektiver, så deltagerne og de som lytter kan overveje og danne eller styrke deres synspunkt.

Jeg vil så vidt det er muligt, skrive i trådens titel " Debat" så alle er klar over, at hvis man vælger at skrive i den tråd, så er der stor sandsynlighed for, at mange eller at nogle er uenige i det man selv mener.

Man skal prøve at holde sig til det emne som tråden hentyder til, men nogle gange vil en debat gøre, at man skifter emne og det er også helt i orden. Men med lige netop denne tråd vil jeg bare gøre alle opmærksomme på, at hvis man vælger at skrive ud fra egne erfaringer så er det ikke altid at andre ville gøre det samme, altså have en modsat mening af en selv. Dette skal man være klar over inden man skriver en hel masse personligt.

Jeg ser helst, at vi holder debatterne saglige dvs at man kommer med ens synspunkter uden at blande sit eget liv ind i debatten. For nogle gange såre det, hvis folk ikke er enige i det man har gjort eller gør.

Jeg håber at jeg har forklaret mig på en ordentlig måde og at i alle forstår hensigten med denne tråd. Denne tråd vil blive kopieret og indsat i alle mine grupper, så folk er klar over, at en debat betyder " forskellige synspunkter" :o)

Når nu jeg alligevel har jeres / din opmærksomhed så vil jeg også meget gerne takke for jeres deltagelse i min gruppe - det sætter jeg stor pris på og i alle velkomne til at skrive mig en pb, hvis der er noget i er tvivl om eller hvis der er noget i er uenige med mig i :o)

Tavshed er ikke altid takt, og det er takten der er gylden, ikke tavsheden.

Tal i vrede, og du kommer til at holde den bedste tale, du nogen sinde har fortrudt.

Den, der stiller spørgsmål, er måske en tåbe i fem minutter, mens den, der aldrig gør det, forbliver en tåbe for livet.

Demokrati betyder, at der eksisterer en lov, som alle respekterer, og at retten til debat og kritik også udøves.

Tag aldrig livet mere alvorligt, end at der er plads til et smil og et godt grin :o)

Mange hilsner Jeanette

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Debat - diskussioner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce