Bengaler ;0)

Bengaler ;0)

Medlemmer: 36
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
2.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

opdragelse? opdragelse?

Jeg har en bengal killing. han er godt og vel 6 måneder nu. Men jeg har lidt svært ved at få ham til at lystre. Det er den første bengal jeg har. så ved ikke så meget om opdragelse af dem. Udover det jeg har læst, og synes jeg har gjort alt hvad der bliver skrevet. Jeg leger hvertfald min 2 timer om dagen med ham, spredt ud over dagen. Men selvom det, så farer han rundt og laver ballade, kravler op i gardinerne og vælter ting. siger nej, fjerner ham og 2 min efter så hænger han der igen. Så ville høre om i har prøvet det samme og måske ved hvad jeg kan gøre ved problemet?

på forhånd tak. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdragelse?
  • #1   16. apr 2009 Det lyder i mine øre som om han keder sig.... Bengalerne har et ERNORMT aktivitets behov så hvis du er væk det meste af dagen pga af job eller eller skole, så er 2 timers leg i din bengals øjne ALLLT for lidt...

Mit aller bedste råd vil være at få en lege kammerat til ham... Evt en huskat... Det gjorde vi... og så kunne vi begynde at få vores natte søvn...

Vi var MEGET strenge og meget "over" vores 1 Bengal Toulouse Allerede fra dag 1.... men lige lidt hjalp det... Først da han fik en ven kunne vi begynde og trænge igennem til ham..

Jeg skal ikke sige at det virker på alle katte, men det var det der virkede hos os..

Held og lykke!
    Naja

• #2   16. apr 2009 Jeg er enig med Naja...

Bengalere kræver utrolig meget opmærksomhed.. OG jeg er simpelthend så lykkelig over at have en huskat som legekammeret, for så meget som min bengal vil lege- kan jeg slet ikke følge med til smiley

• #3   16. apr 2009 ja det har jeg også tænkt på, men det er ikke fordi vi ikke kan klare at han vil lege så meget, for det er ikke altid han gør det, han har nogle dage hvor han bare er som en pestilens, som om han er sur over noget.

• #4   16. apr 2009 Hvis man nu købte en legekammarat til ham, ville det så være bedst med en han eller hun?

• #5   16. apr 2009 ja bailey laver også badlade hvis han ikke lige få opmærksom nok, jeg skal hel sikke ha en bangaler mere på et tidspunkt.. men nu har jeg også en lille hund og de suplerer hinanden rat godt, havede jeg ikke min hund havede jeg nok også allerede haft en mere he he..

Men ja de kræver meget

• #6   16. apr 2009 Jeg ville købe en hankat, da nogen hun katte godt kan være lidt sære...

Min mening er at den bedste kæle kat man kan få er en Han Kastrat smiley

• #7   16. apr 2009 Neja: ja det vil jeg give dig helt ret i :0)

• #8   17. apr 2009 okay, men vil der ikke være chance for at vor bengal eller den anden bilver misundelig på hinanden eller at de bliver mere selvstændige og ikke er så interesseret i os mere, vi villle hvertfald blive ked af, hvis han ændrede temperement, på den måde at han ikke var ved os stort set hele tiden.

• #9   17. apr 2009 Jeg havde en huskat (pige) i forvejen. Så fik jeg bengalen (pige) - Det tog lidt tid før de accepte´rede hinanden- og de havde nogle kampe hvor jeg troed de aldrig nogensinde ville ku enes. Men de skulle bare have tid- og det er meget forskelligt hvor lang tid det tager- med de to her tog det ca. 3.4 uger.. Og den dag idag er de bare BEDSTE VENNER!!!
    Så jeg vil tro du bare skal give dem tid, og lad dem gøre hvad de gør- Og bryd kun ind når det er rigtig slemt!! De skal nemlig have lov til at klare det selv.

• #10   18. apr 2009 okay, men har du mærket på dem at de er mindre interesseret i dig? eller er der ingen ændring på det punkt? Kan de så også dele samme kasse og madskåle eller skal de have hver sit?

• #11   19. apr 2009 Man kan aldrig forud sig hvordan katten vil reagere... men jeg tror nu ikke at katten vil miste sin interresse i jer...

Og kattene skal godt dele kasse og skåle..

I skal dog overveje en større kasse måske... smiley selvfølgelig an på hvorstor den i har nu er...

Min 3 katte deler en STOR kasse og det går uden problemer..

Naja

• #12   19. apr 2009 Mine katte har ikke mistet interessen for mig.. smiley
    Har tidligere prøvet at sætte to katte sammen, og det var også en stor succes- Og der var jeg stadig meget interessant i deres øjne smiley

mine har altid delt mad og vand skåle- og kattebakken har de også delt- men som Naja siger skal den bare være lidt større end ellers (mine kan nogle gange godt lide at gå derind sammen !?).

Kommentér på:
opdragelse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce