Idiot on board! {{forumTopicSubject}}
<b>Når det er okay... ...at føle sig en lille smule overlegen.
</b>Først og fremmest: Jeg skal på ingen måde gøre mig selv til herre over, hvad intelligens er. Der findes mange forskellige typer inde for den kategori, og hvis man ikke er bogligt begavet, betyder det ikke, at man er andre mennesker underlegen. Lynchstemning frabedes.
Af og til støder man dog ind i mennesker på sin vej, som man ikke kan lade være med at trække lidt på smilebåndet over. Du kender godt typen. Det er dem, der ofte ender som ofre i en omgang satire på DR2. Man tager sig selv i at tænke: ”Så dum kan man bare ikke være!” Men jo. Nogle mennesker kan.
Prøv nu bare at læse nedenstående - da jeg var ved bageren sammen med min veninde.
Hende: ”Uh. Jeg vil gerne have sådan en chokolademuffins.”
Mig: ”Én muffins?! Det hedder vel en muffin?”
Hende: ”Men der står jo muffins på skiltet?”
Korrekt dansk. Det vil nok altid være en af mine kæpheste.
En helt anden ting er ikke at vide noget. At have en paratviden, der er så skræmmende lille, at det halve (eller det dobbelte?) kunne være nok.
Jeg er i øjeblikket i besiddelse af en virkelig god veninde. Vi er begge spillefugle og overordentlig dårlige tabere (og vindere for den sags skyld!). Forleden satte vi os til at spille Jeopardy. Det skulle vise sig at blive en lettere sejr, end jeg havde forventet.
Jeg giver svaret:
”Stenfrugt hvis frø blandet med sukker bliver til marcipan.”
Hun stiller spørgsmålet:
”Hvad er appelsiner?”
Jeg giver svaret:
"Krisen som i 1970’erne fik os til at gå søndagstur på motorvejen.”
Hun stiller spørgsmålet:
”Hvad er kartoffelkuren?”
There are no words.
Med ovenstående eksempler i tankerne tillader jeg mig hermed at erklære i dag for at være jantelovsfri og stiller dig spørgsmålet: Hvornår har du sidst følt dig bare en lille smule klogere end dine medmennesker og hvorfor?
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 163
Skønt indlæg! Og dejligt at se, at jeg ikke er den eneste, der har det på den måde.
Retter også folks udtale og stavefejl. Kan blive så irriteret når de glemmer nutids "R" eller skriver "nød til" i stedet for "nødt til".
Var i Zoologiske Have og her kommer min svigerinde med en kommentar til giraffen. Hun undrede sig over, hvor mange nakkehvirvler den mon havde? Hertil kunne jeg så svare, at den har lige så mange som hende selv nemlig 7. For det har alle pattedyr, men giraffens er bare 40-45cm lange.
Som bonusinfo kan jeg også oplyse, at elefanten er det eneste pattedyr med 4 knæ.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Også på engelsk. Nu var jeg feks. på besøg hvor min svoger arbejder ( Søværnet) og der havde de lagt flyers ud - kan ikke huske hvad der præcis stod, men een ting er sikkert man staver ikke undskyld på engelsk, sådan her " pleaze" hehe
Og jeg tænkte, hvor dumt, det danske forsvar sender flyers ud, hvor der er stavefejl i.... :o)
maj 2007
Aj, hvor pinligt at søværnet sender flyers ud med stavefejl på! Det må de kunne gøre bedre. :0)
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
Min mor, søster, min søsters veninde og jeg havde købt en dejlig stor vandmalon og sidder så i stuen ved min mor og guffer i os.
Vi sidder lidt ii stilhed og nyder vores vandmeloner da min søsters veninde ligepludselig siger : Altså denne her vandmalon kunne godt have brugt et par dage mere i vandet.! Først kigger vi andre bare måbene på hende, og da det så går op for mig at hun rent falktisk mente det hun lige havde sagt, flækkede jeg fuldstændig af grin, det samme gjorde min mor og søster. vi grinte så meget at vi ikke kunne sige et ord, og jeg endte med at tabe melon ud af munden. pigebarnet sad bare og kiggede på os, og forstod overhovedet ikke hvad det var der var så morsomt.
da jeg så endelig fik mig samlet sammen og forklarede pigebarnet hvor melonen kom fra. kiggede hun bare på mig og sagde bundseriøst : jaja jeg har jo heller ikke påstået at jeg var den næste einstein.
ja også knækkede filmen bare. så kunne jeg slet ikke styre mig mere. og heller ikke min mor og søster.. vi kunne slet ikke stoppe med at grine igen.
Hehe
maj 2007
nov 2008
feb 2008
nov 2008
Hun var så på besøg ved mig her i Jylland og vi sidder og snakker om øl osv fra Tyskland. En af mine venner havde været dernede. Han siger så " jeg har sgu købt en palle smøger", hvortil min veninde svare " hvem er Palle?" - allesammen ligger flade af grin, men min kammerat vælger så at fortælle det een gang til " jeg har en palle smøger" og hvis svaret hertil ikke er lige så dumt så ved jeg ikke hehe Min veninde siger så " Okay.Ryger Palle mange smøger?".
Hold da kæft haha hun er simpelthen bare så sjov! Og hun ved det ikke selv, hvor dum hun lyder! *GG*
feb 2008
Idiot on board!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside