Fri heroin - hvad mener du? {{forumTopicSubject}}
<b>Om få måneder begynder fire danske kommuner at udlevere statsfinansieret heroin til udvalgte narkomaner.
</b>Efter flere års tilløb er København, Odense, Glostrup ogog Esbjerg så langt med planerne, at offentlige heroin-klinikker er ved at blive indrettet, og personale er ved at blive ansat.
Formålet er at give nogle af landets mest udsatte heroinmisbrugere en mere tålelig tilværelse - og måske - gøre dem i stand til at klare et job.
En positiv sideeffekt er, at kriminaliteten i de nævnte områder ventes at falde, fordi narkomanerne ikke længere desperat skal skaffe penge til stoffer.
Staten har indtil videre bevilget 70 mio. kr. til ordningen.
<b>Hvad mener du om dette forsøg?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 518
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
min mand var før jeg mødte ham heroin ryger, selv efter 4 år er han stadigvæk på afvændning, det er en meget lang proses. men havde han ikke taget imod hjælp den gang havde han nok haft et meget uselt liv hvis han havde levet...
jeg tror desvære at det ville få den modsatte vikning når de centra kommer op og køre...
hvis de ville gøre noget som ville kunne mærkes over hele landet skulle det være at gøre hash lovligt og nemmere at få fat på...
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 10
men når man ser på hvor mange misbruger der laver gadekriminelitet for at få penge til stoffet er det måske meget godt at man kan komme et sted hvor man ikke skal begå kriminelitet for at få sit daglige "fix".
dog mener jeg også at man så på disse centre skal tilbyde hjælp til misbrugerne. Man får jo nok flere i afvæning hvis de er samlet på et sted istedet for at det er op til den enkelte misbruger at søge hjælp. det tror jeg da er svære for dem istedet for at de kan få tilbudet.
eller er jeg helt galt på den ???????? synes det er utroligt svært at vide hvad der er det rigtige
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 35
Man må have samlet nogle informationer fra andre lande, og via den vej have noget erfaring, der giver et finger peg af det, ved tråd starter noget om det??
okt 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 110
Faktisk ved jeg det ikke rigtigt... er sådan lidt pest eller kolara....
Uanset hvad er det synd for de mennesker der er afhængelige.
Knus Lise
Fri heroin - hvad mener du?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside