{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Hver 4. smuglæser sms´er eller mails {{forumTopicSubject}}

<b>27 procent af dem, der er blevet spurgt, erkender at de har smuglæst en anden persons beskeder på mobiltelefonen eller computeren, viser en undersøgelse, som Megafon har lavet for Politiken og TV 2.

</b>I aldersgruppen 18-29 år har hver anden læst med uden at have fået lov, viser undersøgelsen.

I syv ud af ti tilfælde er det partneren, der får afluret sin indbakke eller indboks. Motivet bag smuglæsningen angiver folk som nysgerrighed, mistro og jalousi.

<b>Nemmere at snage
</b>Professor i unge, medier og forbrug ved CBS, Birgitte Tufte, synes det er kedeligt, at vi har så lidt tillid til hinanden.

- Det her svarer til at læse andre folks breve. Men tallene er udtryk for, at det er blevet nemmere at snage i hinandens ting - og slippe af sted med det, siger hun.

/Dr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hver 4. smuglæser sms´er eller mails
  • #1   24. okt 2009 Jeg har aldrig smuglæst andres SMS'er eller mails. Hvis min kæreste sidder og skriver beskeder, fortæller han mig selv, hvad han skriver og hvem han skriver til, hvis det f.eks. er til en fælles ven. Men kuun hvis han synes det er noget jeg også skal høre, noget sjovt, en aftale el. lign. Det samme gør jeg. Hvis han ikke fortæller noget, er det nok fordi det ikke er interessant for mig. Vi stoler 100 % på hinanden, så der er ikke noget at skjule.

  • #2   25. okt 2009 Jeg har da kigget min kærestes sms`er - ikke fordi jeg tror eller beskylder ham for noget, bare af kedsomhed og nysgerrighed. Han ved det så godt og griner bare af det. Han har intet at skjule og det har jeg heller ikke, så det røre ikke mig, hvis han kigger i min mobil eller læser mine mails.

    Vi har da også hinandens koder til div ting her på nettet, feks mails, Facebook ect. Nogle gange skal vi tjekker noget for hinanden, så er det fint nok at have password til tingene....jeg har også autologin her på KG, så hvis han gad bruge tid på det (hvilket han ikke gør hehe) så kunne han sagtens læse hvad der blev skrevet herinde.


  • #4   26. okt 2009 Der er jo forskel på det at læse hinandens beskeder, hvis man er enig om det og fortæller det, og så at smuglæse.
    Hvis man gør det i smug, fortæller man jo netop ikke, at man gør det, og i de tilfælde er det vel fordi man mistænkeliggør den anden.


  • #7   29. okt 2009 Jeg gør det også uanset - det er ikke noget jeg gør hver dag eller hver uge for den sags skyld, men engang mellem læser jeg hans sms´er - han behøver ikke vide, at jeg har gjort det. Men har så heller ingen problemer med at læse i den selvom han står ved siden af smiley

Kommentér på:
Hver 4. smuglæser sms´er eller mails

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce