Alt om opdræt og udstilling af katte

Alt om opdræt og udstilling af katte

Medlemmer: 149
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
551 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Show uden klargjort stamtavle? Show uden klargjort stamtavle?

Hey alle katte glade mennesker.

Jeg skal over på sjælland og hente min alder første (egen) showkat i næste weekend.
Ejeren til katten har først fornylig søgt om stamnavn, da hans katteri er nyt, så jeg er lidt i tvivl om det betyder at der går laaang tid inden jeg får min stamtavle på min kat?
Han har desuden ikke bestilt stamtavle på min kat endnu, fordi han vil vente så jeg selv ku bestemme hvad den hed..

Jeg har set stamtavle på forældrene og han er medlem af DARAK og birmaklubben, så jeg er ikke et sekundt tvivl om at det bliver gjort rigtigt.

Mit spørgsmål er bare hvordan jeg skal forholde mig til det hvis jeg tager på show i december med hende?
Så har jeg jo hverken fået stamtavle eller opdrætternavn på min kat. KAn man så overhovedet udstille enndu?

Ved at der heldigvis sidder en masse garvede mennesker her inde til at hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Show uden klargjort stamtavle?
  • #1   5. nov 2010 Be om dokumentatison for stamnavn ER søgt - det samme gælder faktisk for stamtavlen.

Stamtavlen bliver dyrene når killingen er fyldt 3 måneder, så det virker li¨dt mystisk.

Det undrer mig også du skal hente killigen - langt de fleste seriøse opdrættere afleverer killingen i deres nye hjem - for at støtte killing og den nye ejer - og for selv at få sjælefred ...

Jeg ved ikke hvad du har betalt - men uden bevis på der er søgt stamtavle (det kan oopdrættes klub udskrive dolumentation på) ville jeg ikke betale kattens pris ...

• #2   5. nov 2010 Du kan ikke udstille den inden der søgt stamtavle så snart der søgt stamtavle . kan man på tilmeldlingen hvor den dens fd lo nr . skrive søgt om. Hvis man man ikke har fået den endnu.Men hvis der bliver spurgt om det så skal du kunne frem ligge en slip om at de en er søgt.

Men personlig ville jeg ikke tage en kat hjem hvor stamtavlen ikke kommer med katten . Eller hvor sælger kan frem ligge en stamtavle slip om at der søgt stamtavle på katten , Og at der i salgs kontrakten er til ført en note om at du for den så snart opdrætter/sælger for den

• #3   5. nov 2010 Ja, det mener jeg faktisk - måske ligeglade er mere korrekt.

For mig minder det om at springe over hvor gærdest er lavest ...

Jeg mener både killing og ny ejer har brug den omsorg.

• #4   5. nov 2010 Jeg rejse r 353 km for at hente min nye mis. -Den lange tur forlanger jeg ikke sælger skal tage, selvom han har tilbudt det.

Det er hans første kuld fordi han er helt ny i branchen. Men uden at nævne navne, har han samarbejde til en stor og erfaren opdrætter, da det er hende der har faderen. Jeg er slet ikke spor usikker.

Desuden skriver han jo under på der medfølger stamtavle i kontrakten. Er det ikke fin nok dokumentation?

• #5   5. nov 2010 Vil du være sikker skal du have en attest fra hans klub på stamtavlen er søgt.

Arbejder vi ikke alle sammen med nogen vi anser for seriøs? stor - det har en negativ virkning på mig ...

• #6   5. nov 2010 Michelle - skriv evt. til din egen klub, eller den arrangerende klub (udstillingen) og spørg hvad de kræver?

• #7   5. nov 2010 Så vidt jeg er orienteret skal stamtavlen følge katten - uanset om man er ny eller gammel opdrætter.

Til Lis D's svar ang. at opdrætter afleverer katten.
    Da jeg i sin tid købte Nimbus skulle jeg selv afhente ham, men jeg ser i den grad det som en fantastisk service, hvis opdrætteren kommer med killingen. Det giver også opdrætter mulighed for at se mit og ikke mindst killingens kommende hjem.

Alle opdrættere er mere end velkommen i mit lille hjem, da jeg intet hemmeligt har, der vedrører mine katte. Kaffen skal opdrætteren dog selv tage med, da jeg ingen kaffemaskine har. smiley

• #8   5. nov 2010 Enig med Maibrit G indlæg.

En rigtig god service over for killinge køber og ikke mindst killingen som ind i det nye hjem . Det er lidt mere tryg når mad mor/far er der .

Og personligt har jeg det bedst med at aflever .
    Har engang ladt en killing køber hente . Der var der ellers aftalt at vi skulle komme med dem . Men der skete et trakgisk uheld i famillien. Så vi blev enig om. At de skulle hente.
    Familien var og er bare så skønne . Men havde dov dårlig samvidighed.
    Og det var så skønt at komme på besøg 3 uger senere og se deres skønne live hos familien .Også når det betød 379 km bare for et besøg.

• #9   5. nov 2010 Tanja - det er min holdning - at du så vælger at opfatte den negativt fordi du gør noget andet er da helt ok for mig. Jeg mener stadig hvad jeg skrev.

Det ville da også være meget nemmere og billigere for mig at udlevere - det har jeg så valgt jeg ikke vil - gider jeg ikke køre til Synderjylland, så sælger jeg ikke til Synderjylland, længere er den ikke ...

• #10   5. nov 2010 Tanja: Det gør ikke noget.

Jeg stoler på Køber (lukket)

Mit spørgsmpl gik på om jeg kunne udstille hvis stamtavle var søgt, men ikke modtaget, og det svarede Heidi mig på smiley

• #12   6. nov 2010 Jeg ved hvem sælger er og tør godt 100 % love at tingene er helt i orden. Tag du blot afsted Michelle og kig på den lille pige. Opdrætteren har nogle af landets ældste opdrættere som mentorer :0)

På tilmelding til show skriver du blot at stamtavlen er søgt .

Kommentér på:
Show uden klargjort stamtavle?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce