Maine Coon katte og Norsk Skovkat

Maine Coon katte og Norsk Skovkat

Medlemmer: 87
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bemærk evt. sygdom - DIF Bemærk evt. sygdom - DIF

Kære Katte galleri.

Jeg skriver herind, da jeg selv har været gennem en grim oplevelse, og derved ønsker at andre skal være opmørksom ved køb af kat/killing.

Vi købte hjemme ved mig, for ikke så længe siden, en dejlig han Maine Coon killing. Inden han blev klar til at komme væk fra hans mor, ringede vi og spurgte til hvordan det gik med vores lille skønhed. Vi fik at vide, at han var blevet bidt, og var en smule tyk.

Vi får hjem, og binder os rigtig meget til ham. Men det besynderlige var at hans mave blev tykkere og tykkere, og han legede mindre og mindre. Han endte med kun at sove og spise, og var der 14 uger gammel. VI blev mistænksomme, og tog først til en dyrlæge, hvor han gav den pencilin og vi fik ham hjem igen, hans konklusion var at vores kiling havde orm.

Men vi vidste at sælgeren havde både givet orme kur og loppekur.

Det blev værre og han blev tykkere, og vi tog derfor til en anden dyrelæge.

Denne dyrelæge sagde at han var rask men bare en tyk og doven killing.

Men maven voksede, og vi ringede fire dage senere til en tredje dyrelæge som kunne konstantere at vores øjesten havde sygdommen dif, som er uhelbredelig, og derfor blev han aflivet.

Han skulle obduseres af dyrelægen, og hun tog samlet 3 dl vand ud af kroppen på ham..

Dif er medfødt eller kan komme ved bid fra andre amittede katte, og hvis katten begynder at blive hurtig tyk, hvor maven er blød og underlig, så kontakt dyrelægen hurtigst muligt, da man kan standse væsken der dannes..

Hvis der kommer for meget væske i kroppen får katten store smerter.

Jeg synes det er vigtigt som katteejer at give videre, da en del sælgere ikke vil give pengene tilbage og benægter. Få det tjekket efter eller inden køb..

Mvh. Carina A

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bemærk evt. sygdom - DIF
Kommentér på:
Bemærk evt. sygdom - DIF

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce