{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sund mad?
  • #1   11. aug 2011 Kylling i karry med rester fra køleren;

Sovsen laves på basis af æbler og løg som steges i karry .. Herefter hældes vand i og bouillion og derefter maizena for at få den tykkere .. Når sovsen er kogt igennem, blendes æbler og løg (giver en fantastisk smag)
    Server hertil hvad i lige har smiley
    Billigt og nemt og man har ofte alle ingredisener ..

• #2   11. aug 2011 Ja det lyder faktisk meget lækkert, vi har bare lige spist det to gange denne uge smiley men den med æbler, har jeg ikke luret før, det vil jeg helt sikkert gøre næste gang smiley

• #3   11. aug 2011 Men jeg vil også meget gerne have andres bud - for vi laver altiiiid det samme og det samme .. Hehe smiley

• #4   11. aug 2011 Ja, jeg kan godt lide at prøve nye ting, så man ikke ender med valget mellem de samme 4 retter, hver gang man står i supermarkedet.
    Normalt er jeg egentlig god til at kigge på opskrifter eller bare "prøve" noget af. Men jeg er total tom for idéer, og har kigget ALLE yndlingsopskriftbøgerne igennem, enten for besværligt, eller GENNEMprøvet smiley

• #5   11. aug 2011 Ja, og så skal i ikke afskrække jer fra at komme med opsrkifter på krydret eller speciel mad. Jeg har MANGE ingredienser derhjemme. Har stort set alle slags krydderier og mange forskellige olier, fiskesauce, teriyaki, osv, osv.....

• #6   11. aug 2011 Retter med linser og bønner, er billige og man ka putte en masse grøntsager i så det er sundt.
    Det mætter, og selv mænd behøver ikke kød....
    Jeg er opvokset i Italien og er kommet fast i Tyrkiet i mange år, så laver ud af hovedet, men ka da sagtens beskrive lidt nærmere, hvis intra...

• #7   11. aug 2011 MEGET interesseret, på trods af, at jeg ikke får min kæreste med på den -kød fidus smiley har du lidt opskrifter hvor man kan proppe kød?

• #8   11. aug 2011 Sidst på måneden ret.

En pakke hakket kød efter smag
    løg
    Ris
    1-2 dåser hakkede tomater
    cayenne pepper (eller karry, chilli el.l. hvis man ikk er til den stærle cayenne)
    salt

Hak løg, svits dem og kødet i en smule fedstof (jeg bruger olie)
    krydr med cayenne pebber (eller krydderier efter smag)

kog ris

bland, kød, ris og hakkede tomater og bland godt sammen.

Hvis man laver luxus udgave, kan man putte majs, champignoner o.l. i smiley
    Det lyder simpelt og lidt kedeligt. Men jeg elsker den ret

• #9   11. aug 2011 Ungarnsk gullasch:

Oksekød skåret i tern
    Rød peberfrugt
    Champignoner
    Løg
    Hvidløg
    Gulerødder
    Hk. tomat
    Tomat pure
    cocktail-pølser
    Og med MASSER af krydderier, efter behag

med kartoffelmos til :o)

Ellers Bulgussalat:

Ris
    Bulgur
    Fjerkræs-kød
    kogt brocoli
    kogt blomkål
    grønne bønner
    kogte gulerødder

med en dressing af hvad man nu kan lide at blande sammen :o)

• #10   11. aug 2011 Mmm.... Dét lyder godt smiley

• #11   11. aug 2011 Man kan sagtens putte kød i, og man kan nøjes med meget lidt, for bælgfrugter "smager" som kød/mætter som kød...
    Men jeg tror faktisk godt du kan få kæresten til at spise selv u kød - om ikke andet kan du efterhånden trappe kødet ned ; ))

Min ex er INKARNERET kødspiser; typen, der laver to flæskestege af gangen og spiser den ene selv; kan SLET ikke nøjes med grøntsagsretter , men han kan godt lide mine linse supper/retter og bønneretter...
    Og det ku min ex-ex osse !

Jeg skal nok finde/konstruere opskrifter lidt senere, men det første du skal gøre, er at købe nogle bønner og lægge i blød.
    Det er besværlig ved den slags, at det ska blødes op i ca 12 timer, så det kræver forberedelse...
    Linser skal dog ikke opblødes, men kun "vaskes" under rindende vand..

Du kan købe billige bønner i Fakta - sikkert osse i Netto...

Kidneybønner smager af mest, syns jeg men alle kan komme til at smage super med de rigtige krydderier og andet..

Jeg har lige købt et råkostjern og en pose øko gulerødder, så tror jeg vil gå ud og rive lidt smiley

Kommentér på:
Sund mad?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce