{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.288 visninger | Oprettet:

Dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Hej alle birma-elskere smiley

Dette indlæg er mest henvendt til jer på sjælland. Jeg vil rigtig gerne vide hvilken dyrlæge i bruger og hvorfor?- Er det "bare" den lokale, den med særlig ekspertise i lige birmaen, eller én med et godt ry.

Jeg bor selv i Nordsjælland, og bruger pt. den lokale, da jeg førhen brugte en i kbh ø, Ryesgade, helt præcist, men det var dengang jeg havde huskat, og "bare" skulle have hende vaccineret og lign.

Nu vil jeg rigtig gerne vælge den bedste dyrlæge/dyreklinik til mine birmaer, når nu jeg har valgt at tage ansvar for selve racen ved at opdrætte!

Mange hilsner
Michelle



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge
  • #1   16. aug 2011 Jeg kan kun anbefale dig at køre en smut til Herlev. Der er godt nok et lille stykke vej, men de er meget kompetente, har utrolig mange opdrættere, af alle racer, og det siger en del. De er søde, imødekommende, og man er i gode hænder hos dem, både mennesker såvel som ens dyr.
    Min veninde som bor i Helsingør, kører selv den vej, bare for en vaccine.


  • #2   16. aug 2011 Hvad hedder den dyrlæge/dyreklinik i Herlev ? smiley

  • #3   16. aug 2011 Hej Michelle,

    Skovlunde-Herlev dyreklinik har en masse udstyr, erfaring med opdrættere og holder sig up to date med kattesygdomme, så de er helt bestemt værd at overveje.
    http://www.skovlundedyreklinik.dk/

    Til hverdagsting bruger jeg dyrlæge: http://www.blaagaard-dyreklinik.dk/ Erik Steen Larsen, som er både fagligt dygtig, og god til at håndtere katte. Han har også en del udstyr, og kan absolut også anbefales, men med visse ting bruger vi enten Skovlunde, eller andre eksperter på fx. LIFE.


  • #4   16. aug 2011 ved godt jeg ikke er sjællænder eller bor der, men jeg ville til hver en tid bruge Skovlunde dyreklinik - uden at blinke med øjnene endda

    Så afsted og besøg dem og se om det ikke lige er dig

    Heidi


  • #5   16. aug 2011 Jeg bruger fasanvejens dyreklinik i valby. Hun har over 350 birmaer i konsultation årligt og ved utroligt meget om katte og er up to date med det nyeste, så jeg er meget tilfreds smiley

  • #6   16. aug 2011 Tak for jeres svar, Jeg skal da helt klart ud og besøge dem i har nævnt, har hørt en del om skovlunde nu synes jeg.
    - Jeg har som sagt før taget turen til Kbh fra Helsingør, og det var endda " bare" med min ene huskat, så det er ikke noget der har noget at sige. Hvordan er de mht. priser på de mest alm. ting såsom vacc. og konsultationer, er de rimelige ?:) Måske jeg kan finde det på deres hjemmeside smiley

    - Er der nogle der kender til Humlebæks dyreklinik ? Dem bruger jeg pt. - Har fået min birma vacc. og tjekket dér.


  • #7   16. aug 2011 http://fasanvejensdyreklinik.dk

  • #8   16. aug 2011 Jeg synes at skovlunde er meget fair i priserne, og som opdrætter kan man aftale en opdrætterrabat med dem.
    Søg på dyreklinik Herlev-Skovlunde på DGS, så finder du dem.


  • #9   17. aug 2011 Hej Tahobis

    det er helt korrekt, at Fasanvejens dyerklinik har mange birmaer. Men jeg er nød til at rette dig i, at de ikke er up to date i deres anbefalinger til katte altid

    Jeg er ihvertfald meget forundret over, at de stadig ikke er længere fremme med viden og erfaringer med Tidlig neutralisation af katte. Der anbefaler de ikke jf. aktuel viden og fakta desværre

    Hilsen Heidi og Con Meo banden



  • #10   17. aug 2011 altså jeg vil sige at jeg faktisk hælder mest til at neutralisere når killingen er omkring 6 mdr og det er der mange andre der også er. Det er jo en smagssag... jeg ved hun er en af de førende indenfor kræftbehandling af dyr, det var nu det jeg henviste til smiley

  • #11   17. aug 2011 Jeg må sige at jeg selv har tænkt at neutralisere hjemmefra, om jeg så må holde killingerne længere hos mig, eller neutralisere tidlidt, det er jeg ikke helt enig med mig selv om.
    - Men hvad er fasanvejens holdning, har de en grænse på hvor tidligt de neutraliserer, og hvad er denne da ?



  • #12   17. aug 2011 de neutraliserer ikke når de er helt små.. generelt bliver de først neutraliseret når de er 6-10 mdr alt afhængig af køn. men har ikke hørt dem om de vil gøre det tidligere da det ikke har haft interesse smiley

  • #13   17. aug 2011 Okay, så bliver det nok ikke fasanvejens, da jeg bliver helt ulykkelig når jeg ser: "birma" uden stamtavle, og blandingskillinger til salg rundt omkring, og den eneste måde vi kan stoppe det på, som jeg kan se nu, er at neutralisere, så det ikke er muligt for ikke-egnede at få en fertil kat. Men tak for input, er super glad for at høre jeres forskellige meninger:)- Og ikke mindst dyrlægevalg

  • #14   17. aug 2011 Tahobis - det foretager TN også, hvis folk ønsker det. Ved da ihvertfald at en af deres helt gamle kunder har fået det gjort der med en birma.
    Men ja du har ret i, at de netop anbefaler efter 6 mdr. og det er jo "oldgammel lægekunst" ;O)

    Heidi



  • #15   17. aug 2011 Hej Michelle Lotus

    du skal ikke være HELT ulykkelig over at se blandinger af birmaer ;O) - smut forbi min hjemmeside og se vores BirCooner....men sikke noget LORT at min hunkat lige skulle lave et sidespring, men ok det er første gang på 15 år jeg ikke har en kontrolleret parring, og har endda fertile hanner gående sammen med mine piger på 12 år...

    Så vi fik et ægte ups kuld her i uge 29 og sikke en oplevelse - og fantastisk at kunne se birmaer igennem "de forkerte farver"...

    Så lur engang - adr. kan du finder under min profil - vi må vist ikke skrive netadresser ind her

    Heidi


  • #16   17. aug 2011 Heidi: Jeg har set dem, de er super søde!;) Nu tænker jeg ikke på seriøse opdrætteres ups'ere:) - men dem der med vilje avler på lukkede katte, eller får fat i en avlskat, og bare vil tjene penge, det er forfærdeligt..

  • #17   17. aug 2011 helt enig Michelle - jeg er glad for, at jeg TN langt inden det blev alm. at TN i DK - har 10 års jubi her i aug med den erfaring. Og dengan var motivationen slet ikke BYB'er......det var fordi det var super spændende

    Heidi, som elsker ny viden


  • #18   17. aug 2011 nu har os der bruger den dyrelæge en gavekortsordning, hvor køber af en killing får gavekort med på en neutralisering, der skal være foretaget inden en bestemt dato. jeg får så at vide når de har været der og regningen bliver sendt til mig. samt det er noteret i kontrakten, så hvis de ikke får det gjort inden der, skal de enten betale ekstra eller jeg køber killingen tilbage..

  • #19   17. aug 2011 Kære Michelle,

    efter min menig er det ikke kun for at stoppe BYB-avlen, at man skal lade sine killinger tidlig neutralisere. Det handler også om, at killingerne ganske enkelt kommer sig meget hurtigere ovenpå indgrebet end de voksne katte, så der er bestemt også et dyrevelfærdsaspekt i det.

    Både Skovlunde, og Blaagård dyreklinik neutralisere tidligt, og vi er mange der har gode erfaringer med det, men det er naturligvis et valg der er op til den enkelte opdrætter.

    Jeg vil i øvrigt også støtte op om Heidi, og sige, at efter min mening, så er Fasanvejens dyreklinik ikke dem, jeg anser for at være mest opdateret.


  • #20   26. aug 2011 Okay, ja det er jo meget smart med et gavekort, som jeg jo så går udfra er med i den pris de betaler for katten, så det ville være "spild" af deres penge ikke at få neutraliseret når nu det har betalt for det!? - er det sådan det skal forståes?:)

    Er der ikke andre der vil dele deres dyrlæge valg, erfaringer, og evt. hvorfor de har valgt som de har gjort ?:)


  • #21   26. aug 2011 ja det skal forståes sådan smiley spild af penge fra deres side, men også en måde for mig at kunne kontrollere det på.

  • #22   26. aug 2011 Netop, det er self. en smart måde at gøre det på, hvis ikke man vil neutralisere tidligt.

    Ved ikke om det er at gå for tæt på, men hvor meget lægger du så oveni din pris på killnger solgt med gavekort ? Snakker vi et par hundrede eller er vi over 1000 ? For det skal jo være sådan et beløb at det ikke kan "betale" sig at købe så dyr en killing, hvis man ikke har i sinde at neutralisere alligevel!? smiley


  • #23   26. aug 2011 Hej Tahobis

    jeg er ikke så kvik ;O) hvad er det du kan kontrollere ved at lave den gavekortordning hos Fasanvejen?

    Heidi


  • #24   26. aug 2011 fordi jeg får en henvendelse fra dyrlægen om at nu er det gjort og så sender de mig en regning. jeg betaler ikke for neutraliseringen før de nye ejere bruger gavekortet smiley

  • #25   2. sep 2011 Jeg synes det er meget svært det omkring tidlig neutralisering og også vaccinationer. - Har i noget dokumentation der påviser hvorfor/hvorfor ikke det er godt at neutralisere tidligt?

    Og er der nogle der har noget omkring det at anvende dræbte eller levende svækket vacciner. For når nu jeg ikke har en dyrlæge pt. jeg stoler på, så vil jeg rigtig gerne se dokumentation for de 2 enmer smiley Håber i har noget til mig/os (der er jo sikkert mange der gerne vil have klar besked) Jeg har selv søgt men kan ikke finde nogen egentlig dokumentation/forskning.


  • #26   2. sep 2011 Hej Michelle

    Hvad dokumentation tænker du på i forbindelse med vaccinen?

    ang. TN så har jeg aldrig set dokumentation for, at det ikke er ok at gøre det - men der ligger amerikanske undersøgelser, som er positiv for. Ved ikke lige hvor de kan findes, for det er 10 år siden jeg læste dem.
    For mig er det mere end rigelig, at fortælle om mine 10 års erfaringer vedr. det på netop birmaer - og der er ingen kendte minus andet end de ikke kan reproducere
    Og har endnu ikke fundet den dyrlægei Dk, som vil stå frem og lægge navn til, at det ikke er godt - jo jeg høre masser fortælle, at "deres " dyrlæge siger det og det....men sjovt nok så fortæller dyrlæge det ikke selv - det er da også pinli at lægge navn til mener jeg

    Heidi og birmabanden


  • #27   3. sep 2011 I forbindelse med vaccination, tænker jeg på undersøgelser lavet der påviser at det f.eks er bedre at vaccinere med dræbt og dyret er ligeså beskyttet, eller med levende svækket, hvor det viser hvorfor de dyr vacc. med det, er bedre beskyttet, sådan nogle undersøgelser, eller om det er farligere at anvende levende svækket.

    Heidi: Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at læse noget helt konkret:) Hvor der har været forsøg, hvor man har sammelignet katte der blev TN, og dem der ikke blev.


  • #28   3. sep 2011 prøv at søg på nettet Michelle vedr. TN - skriv "early neutering cats" og se hvad du kan finde. Jeg anbefaler dig, at bruge de artikler, som kommer fra universiteter eller dyrlægerne

    ang. vaccine, så er der måske nogle som er større "heje" til det! - jeg bruger PureVac med god effekt, og brugte tidligere Felo Cell men den er netop udgået fra markedet.

    god fangst

    Heidi


  • #29   6. sep 2011 Er Felocell udgået??? smiley hm.! Nå, ja så ville jeg helt klart også vælge Purevax. Prøv Michelle, at meld dig ind i gruppen omkring katte sundhed og trivsel. Der er et par emnet slået op, lige nøjagtig om vacciner.

  • #30   6. sep 2011 Den hedder: Katte, sundhed, velfærd og trivsel.

  • #31   6. sep 2011 Ja Camilla, den fåes ikke i DK mere. Men kan forstå, at Skovlunde har gjort lidt mere aktivt, og derfor har den fortsat.

    KH Heidi


  • #32   6. sep 2011 Jamen jeg ELSKER jo min dyrlæge ! Han er fantastisk. Hehe.... Kunne da heller ikke forstå at de ikke har nævnt noget, nu hvor jeg har en tid idag.

Kommentér på:
Dyrlæge

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce