Maine coon katten

Maine coon katten

Medlemmer: 202
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
2.894 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

mister hår på halen mister hår på halen

Hej alle sammen

Jeg var forleden hjemme og besøge mine forældre og "vores" maine coon MilkiWay og kunne til min overraskelse se at hans hale var slidt helt tynd. Der er intet fylde tilbage i den. Det er helt fesent at se på smiley

Den eneste forklaring jeg kan tænke på er måske at kattelemmen slider hårene af da den jo lukker inden han er helt inde og halen derfor bliver trukket igennem.

Er det noget i har oplevet?

Han er kun lige knap et år så han er stadig i fuld gang med at udvikle sig men halen var i sommers langt mere fyldig.
Han spiser rigeligt og er sund og rask. Han pisker dog ind og ud af kattelemmen hele tiden og slæber op til 3 mus ind på en dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mister hår på halen
  • #1   9. feb 2012 Er han fertil eller kastrat?
    Er halen fedtet i bunden, eller?

• #2   10. feb 2012 han er kastreret og er ikke fedtet i pelsen. Det virker bare som om at hårene er blevet plukket i området på halen..

• #3   10. feb 2012 Hmm... Har I lagt mærke til om han slikker sig en del der? Ser alle hårene slidte ude på området, eller er de bare væk? :o)

• #4   10. feb 2012 nej, de ligner alle de andre hår.. de er bare pist væk.

Min mor er meget obs på at han får det rigtige foder og køber det i dyre domme gennem dyrlægen. Alt er som det plejer.. bortset fra at hårene er væk.

Han løber ind og ud af katte lemmen hele tiden og den lukker jo inden han er helt igennem. Så den sidste del af halen bliver slæbt igennem. Der sad bare ikke særlig mange hår i lemmen.

Det er et mysterie.. jeg håber dog hans pels kommer igen for halen var jo så flot før..

• #5   10. feb 2012 Ja, det kan godt være kattelemmen..
    Men prøv at lægge mærke til om han slikker sig mere der end normalt? :o)

• #6   11. feb 2012 Jeg vil bede mine forældre om at holde øje med ham smiley

• #7   3. jul 2012 En lille opdatering til dem der er nysgerrige.

Hårene er nu vokset tilbage i takt med at havedøren står åben her i sommer månederne. Så det er desværre kattelemmen der tager hårene.

• #8   3. jul 2012 Ah hvor træls.. Er det sådan en med en hård plast flap? Jeg har set at man kan få dem i blødere plast, måske den ikke er så slem? Eller man kan sætte noget på, så den ikke slider så meget? smiley

• #9   4. jul 2012 Ja det er hård plast med sådan nogle "fimre hår" rundt i kanten. Nu tror jeg at mine forældre er ret lige glade og det lod ikke til at påvirke Milki andet end halen var slidt. Så der sker nok ikke så meget videre med det.
    Han er jo heller ikke så gammel så det kan være at han med alderen får en mere modstandsdygtig pels smiley

Kommentér på:
mister hår på halen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce