mister hår på halen mister hår på halen
Hej alle sammen
Jeg var forleden hjemme og besøge mine forældre og "vores" maine coon MilkiWay og kunne til min overraskelse se at hans hale var slidt helt tynd. Der er intet fylde tilbage i den. Det er helt fesent at se på
Den eneste forklaring jeg kan tænke på er måske at kattelemmen slider hårene af da den jo lukker inden han er helt inde og halen derfor bliver trukket igennem.
Er det noget i har oplevet?
Han er kun lige knap et år så han er stadig i fuld gang med at udvikle sig men halen var i sommers langt mere fyldig.
Han spiser rigeligt og er sund og rask. Han pisker dog ind og ud af kattelemmen hele tiden og slæber op til 3 mus ind på en dag.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Er halen fedtet i bunden, eller?
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 50
jun 2006
aug 2005
Min mor er meget obs på at han får det rigtige foder og køber det i dyre domme gennem dyrlægen. Alt er som det plejer.. bortset fra at hårene er væk.
Han løber ind og ud af katte lemmen hele tiden og den lukker jo inden han er helt igennem. Så den sidste del af halen bliver slæbt igennem. Der sad bare ikke særlig mange hår i lemmen.
Det er et mysterie.. jeg håber dog hans pels kommer igen for halen var jo så flot før..
jun 2006
Men prøv at lægge mærke til om han slikker sig mere der end normalt? :o)
aug 2005
aug 2005
Hårene er nu vokset tilbage i takt med at havedøren står åben her i sommer månederne. Så det er desværre kattelemmen der tager hårene.
jun 2006
aug 2005
Han er jo heller ikke så gammel så det kan være at han med alderen får en mere modstandsdygtig pels
mister hår på halen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside