{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

kattekillinger {{forumTopicSubject}}

Hey
som nogle har set har jeg haft sat et inlæg op hvor jeg snakkedeom at få en killing mere og at min han skal kastres her til sommer men nu sidder vi herhjemme og snakker lidt om det kunne være hyggeligt måske at få en hun killing og at de så kunne parre sig inden han blir kastreret (ved godt det nok så ikke kan blive til sommer han blir kastres) men så er det jeg jo så tænker på hvor gammle skal de være når man parre dem?
og hva så når de er 8 uger?
hvordan er det at skulle af med dem?
Hvor svært er det at finde en ordenlig familie til dem? da jeg ikke bare vil sende dem væk!

håber der er nogle der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattekillinger
  • #1   6. mar 2008 Det kan være halv farligt og få en hun killing. Det gjorde vi med resultat at hun blev parret fra det øjeblik han så hende. Var rigtig synd for hende og vi var nød til og kører ham afsted til dyrlægen som noget af det første dagen efter. Hun var helt færdig.. Sys de var vildt synd for hende og hvis vi nogensinde skal ud for det igen (altså med og få en killing og mens vi har en "gammel") så skal hankatten være kastereret.

  • #2   6. mar 2008 ok sam er fra sep. så han er ikke så gammel endnu og ville rigtig gerne have killinger men jeg kan godt se det er lidt synd hvis han kaster sig over hende lige i det hun kommer ind af døren. men ville rigtig gerne have killinger men jeg kan godt se det er lidt svært hvis han vil gøre sådan

  • #3   6. mar 2008 Der er rigtig mange ting du skal tænke på.

    Det er dyrt at have killinger, dyrlæge besøg, rigtig foder osv... Hvad hvis hunkatten skal, afsted og have kejsersnit en Søndag? Har i penge til det? eller hvis hun ikke vil have noget med killingerne at gøre, har i så mod på at give flaske hver 2. time dag og NAT?

    Killinger skal være mindst 12 uger inden de flytter. Hvad hvis i ikke kan komme af med dem? Har i så tid, plads og penge til at beholde dem?

    En hankat der ikke er neutraliseret kan finde på at strinte og rende rundt at kalde på piger.

    Så der er rigtig rigtig mange ting du/I skal overveje, inden i for killinger.

    En hunkat skal minimum være 1 år, får hun bliver parret.


  • #4   6. mar 2008 killinger skal blive hos deres mor til de er mindst 12 uger, du må påregne visse omkostninger i forbindelse med det at få killinger, og der er mange ting som kan gå galt.
    det kan gå hen og bliver en kostbar affære, bare tænk på et evt. kejsersnit på en søndag, mormissen skal så have hjælp til de små og KMR er dyrt, meget dyrt, 70 kr for en lille dåse. de små skal have mad hver 2. time, døgnet rundt. du skal i alt fald være indstillet på at det kan gå galt. det er et meget stort arbejde. ikke mindst at finde hjem til killingerne, du skal overveje om du selv kan beholde dem du ikke finder hjem til.
    men held og lykke hvis du alligevel vil.


  • #5   6. mar 2008 Alle udgifter er der tænkt på og råd til alt dette er ikke det store i det vi har også masser plads og tid skal gå hjemme det næste år så tid.plads,lyst og råd er der smiley
    det er mere hvor gammel de skulle være og hvordan det er lige pludselig at skulle sige farvel til disse små pus og hvordan det er at finde et hjem til dem


  • #6   6. mar 2008 hi hi hi Stine vi tænker vist meget ens

  • #7   6. mar 2008 pas..... jeg har 4 killinger fra et kuld min huskat fik for 2½ år siden, vi kunne ikke gå af med dem

  • #8   6. mar 2008 hvor sødt jeg ville til vær en tid kunne beholde dem hvis jeg ikke kunne finde nogle der kunne tænke sig dem eller som jeg ikke følte får at det skulle være dem. jeg har dog noget familie der godt kunne tænke sig nogle hvis det var det da emnet har været oppe og vende før smiley
    mit store problem er enlig kun at jeg vil gerne have sam skulle være faren men jeg jo å ikke kan holde ham fra hende i 1år så jeg tror jeg venter til han er lidt ældre og så køber mig en misser der er 1år til den tid


  • #9   6. mar 2008 øøøh okay - jamen det gør du bare...

    Beklager at jeg ikke lige springer jublende rundt, men anskaffer du bare en hunkat, for at den skal være din lille fødemaskine??

    Undskyld jeg siger det, men jeg kan ikke se det smukke i den tanke.



  • #10   6. mar 2008 Det er svært at lade killingerne flytte til deres nye hjem, men at sørge for det er de helt rigtige hjem gør det nemmere.
    Vores to killinger fra efteråret kom begge til deres drømmehjem, og det ene hold killingekøbere havde besøgt os hver 14.dag og var meget engageret i *deres* killing. Det andet hjem var bare det helt rigtige og jeg er sikker på "mine" to knægte har det godt og bliver passet med kvalitetsfoder, dyrlæge og vigtigst af alt, masser af kærlighed.

    Men det er meget forskelligt at være opdrætter, og så lave et enkelt "hyggekuld" -det er der ikke noget der hedder i min verden. Der skal være en mening bag det man laver og det skal gøres med respekt og med god viden omkring hvad man foretager sig.

    Fra den dag man sætter dem i verden er man 100% ansvarlig for dem, og det bugner jo med gratis katte overalt, så det er utroligt vigtigt at måske allerede inden fødslen have gode hjem klar.
    Ellers skal man i hvert fald være indstillet på selv at beholde dem, de skal absolut være, minimum,12 uger når de flytter hjemmefra.

    Jeg ville aldrig selv lave killinger for "bare" at lave killinger, men vil man gøre det, så skal det gøres ansvarligt, tjekke forældredyrerne for relevant sygdomme.
    Man skal vide at killingernes primære prægningsfase er mellem 2-7 uger, hvor et tillidsbånd skal skabes og hvor der skal være i hænder.
    Jeg synes absolut det er et minimum, at de bliver tilset af en dyrlæge 1 gang og får deres første vaccination.

    /Sofie


  • #11   7. mar 2008 Jeg tror der er nogle der har misforstået mig lidt.
    Nu har jeg det altså sådan at mennesker for det meste vil selv rigtig gerne have børn. og sådan er det jo også med dyr alle de dyr jeg har haft har fået lov til at få unger mindst 1 gang! Jeg Syntes også sam skulle have lov til at få unger men så kan han jo ikke blive kastret. Og Jeg vil mægtig gerne have en misser mere her hjemme også syntes jeg det er oplagt at få en hunkat men men jeg vil jo ikke risikere hun blir gravid inden hun blir 1år da dette ville være får synd får hende. derfor venter jeg til sam er lidt ældre også vil jeg hjælpe en anden kat som desvære ikke kan være hos sin ejer mere. på omkring 1år og som sagt syntes jeg at alle skal have lov at blive mor eller far på et eller andet tidspunt i deres liv da det ligger til naturens side. Og vi herhjemme meget gerne vil følge et hold killinger hunkatten vil ikke bare komme her til får at få killinger det er ikke det det kun handler om jeg syntes bare de skal have lov når det ligger til naturens side hvordan ville i ikke også have det hvis i gerne ville have børn også kom der en og sagde nej det skal i ikke!?
    syntes ikke det er særlig rat at blive sat som jeg bare køber en hun kat og få killinger også skide vær med den bagefter for sådan er det ikke!
    Og hvis killingerne ikke kan få et ORDENLIG sted at bo vil jeg da til vær en tid kunne have dem her! vi har masser plads,tid og råd til dette.
    Jeg har en masse familie der rigtig gerne vil have en hvis det kommer til stykket og hvor jeg vil sige de kommer Super gode Steder hen plus de vil komme afsted i hold og hvis alle ikke kan komme ud bliver de her!
    Men som sagt syntes jeg ikke folk har forstået hvad jeg mente håber dette kunne forståes på en bedre måde da jeg ikke vil udstilles dårligt da jeg kuin har gode tanker ved dette.


  • #12   7. mar 2008 En kat er fuldstændig ligeglad med at få killinger og vil få ingen måde lide nød, hvis den aldrig skulle få det.
    Katte tænker ikke som os mennesker.....
    Så det er bestemt IKKE for kattens skyld i skal vælge at få killinger.

    Jeg forstår stadig ikke din tanke gange med at få et kat på omkring 1 år for at få killinger. Det tager jo sin tid at lære en kat at kende, man kommer jo ikke bare en kat for derefter at få den parret fordi den er 1 år.
    Du skal først lære katten at kende, måske er hun først klar til at få killinger når hun er 1½, hvad gør du så?


  • #13   7. mar 2008 Hvis hun ikke var klar eller andet ville jeg aldrig tvinge hende til det så ville det bare være sådan jeg ville ej blive sur ked eller noget jeg ville til vær en id respektere det! Dog er jeg ikke ening i det du siger med de er ligeglade med at få killinger da det ligger til naturens side at de føre arten vider!
    Og igen ej forståe at jeg ikke køber en kat får at få killinger men at hvis det sker er det sådan og hvis ikke er det sådan jeg vil bare lad dem få chancen!
    Jeg vil lige gerne have en killing på 12uger som på 2år det er ikke det det er fordi jeg ville syntes det vile være synd hvis sam gjord hende gravid for tidligt,
    men dog er der hvis igen der forstår hvad jeg mener og derfor snakker jeg med min dyelæge om hvad han kan anbafalde.


  • #14   7. mar 2008 Katte ved jo ikk hva det vil sige at være mor/far før de har prøvet det.. dvs hva de ikk ved af har de ikk ondt af.. og hvem siger det er naturens gang? Tja du får sådan set den mest glade og kælene kat ved at vælge at neutraliser dem.. Så igen overvej lige hvorfor du vil have killinger og nej det skal ikk være for kattens skyld eller din egen der skal være tanke og mening med det du gerne vil sætte igang.. og huskatte skal man jo tjekke op på sygdomme osv.. for ville være surt du sælger/giver en killing væk og den så dør 2 år efter grundet af avlig sygdom..

  • #15   7. mar 2008 ud af 13 piger har jeg 2 der har prøvet at blive mor, jeg er sikker på at de der ikke har prøvet det, bestemt ikke har savnet noget, eller savner noget, de er glade sociale katte, der har det dejligt som kastrater

  • #16   7. mar 2008 hankatte er oxo ret ligeglade og ved at lade ham rende rundt fertil stresser du ham .. og hvis han begynder at strinte før der kommer en hunkat hvad så ???? og hvad nu hvis han aldrig holde op med at strinte ( selvom han er neutraliseret???) du skriver at du rigtig gerne vil ha 1 kat til men er du klar til at tage 6 mere ?????


Kommentér på:
kattekillinger

Annonce