{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Kattekillinger {{forumTopicSubject}}

Har fundet 4 killinger på ca 12 uger på loftet i mit sommerhus. De er velplejede og kattemor kommer stadig ind til dem via taget 2-3 gange om dagen. Skal jeg gi dem mad og hvad?
Hvad stiller jeg op med dem og kan kattemor mon undvære killingerne på den gang, hvis jeg kan fange dem og go dem væk efter neutralisering
?
Kan de klare sig i naturen hen over vinteren og hvad værre er ,.., de kan jo blive til rigtig mange ..
De er søde men sky.. kan de gøres tamme? Nogen i Nordjylland der evt kan aftage en eller flere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattekillinger
  • #2   18. jul 2017 nu ved jeg ikke hvor du bor, men tjek lige med kommunen om de har en aftale med kattens værn omkring indfangning. det er nemmere. og hvis kommunen har aftale ja så koster det dig intet.
    du kan også få lavet en aftale omkring evt genudsætning hvis du har lyst til at beholde en/flere

    du kan se på kattens værns hjemmeside hvilke kommuner der er med i aftalen. man kan også ringen på teknisk afdeling på kommunen og spørger


  • #3   18. jul 2017 fandt lige linket
    http://kattens-vaern.dk/kattens-vaern/om-kattens-vaern/indfangning-og-kommuneaftale/

    jeg har selv arbejdet for dem, og kan kun sige at man bør ikke begynde at forsøge at gøre dem tamme. hvis du ikke kan komme til morkatten så er det umuligt med killingerne når de er så store. og det bliver ikke bedre.
    desuden så har en del vilde katte forskellige sygdomme som kan smitte tam kattene. desværre oftes sygdomme som ikke kan hjælpes


  • Stine O
    Stine O Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   18. jul 2017 Hejsa og stop lige - aflivning - no way. ,
    Det lyder da super hårdt at skulle aflive dem. Min kat som "kun" blev 20 år var også et produkt af vildkat og gårdkat uden menneskekontakt. Ja den var lidt sky i starten og har altid været lidt reserveret - men det blev verdens bedste kat. Stor flot, kælen og en fantastisk musefanger - så det er altså muligt at få en vild kat tam. Hilsen hende der kommer fra landet og som har set mange mange vildkatte få menneskehjem uden problemer.


  • #5   18. jul 2017 Jeg er helt enig med Felis.

  • #7   18. jul 2017 Nu er jeg heller ikke så hipt på at vi igen skal spille Vorherre bare fordi de ikke er håndtamme.
    Elvis er sådan et produkt - en der har lagt under en bil og gemt sig, men mormis var håndtam - og ikke mere end det. Det hjalp at katten var tilpas nysgerrig - og valgte os og ikke sin mor.

    Jeg ved godt at jeg er total på tværs her, men hvem siger, at det ikke kunne blive neut. staldkatte måske???

    TS: Vejen frem til tillid er mad - ja også her er jeg på tværs.
    Men hvis man vil forsøge at få fat i dem og arbejde med dem, så skal der skabes tillid.
    smiley smiley smiley



  • #8   18. jul 2017 Hvis man ikke selv vil aftage dem, synes jeg det er bedst med aflivning. De tager hjem fra søde og tamme killinger, der må aflives i stedet.
    Internaterne har IKKE plads til dem - hos vores lille internat har vi lidt over 20 killinger, og en VENTELISTE til de næste hold! smiley
    Det er bedst at få dem aflivet, hvis man ser ud fra perspektivet om et godt katteliv - måske er det godt nu, men det er det helt sikkert ikke til vinter og slet ikke i et sommerhus-område, hvor der ikke kommer så mange gæster ved den årstid.


  • Stine O
    Stine O Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   18. jul 2017 Jeg synes stadig de fortjener en chance. Gårdkatte er bestemt en mangelvarer som måske ikke skal forbi et internat. Næst så bør man fange moderen og få hende neutraliseret. Så kæden stopper der.

  • #10   18. jul 2017 ja man kan få noget ud af killing .HVIS morkatten har været/er tam.

    men hvis ikke, så behøver man altså ikke at bruge tiden på. For så bliver oftes tidsspil at prøve på det.

    og vælger man at begynde at gøre dem tamme, så starter man med at få dem testet inden. mange vilde katte har aids og leukæmi, og så er der altså kun aflivning
    og man skal også overveje om man selv er interessert i at have 4 ekstra katte, hvis man nu ikke kan komme af dem. det er jo ikke ligefrem en kat som folk vil stå i kø efter. folk vil have en killing som er kælen og som kommer og vil lege.og ikke mindst renlig


    jeg har mødt mange katte som bare ledder efter et nyt hjem men som bare er smidt af. jeg har min del af tilløbere, både privat og via kv. har også et afkom efter en staldkat, hvilket kan være spændende til tidere. han havde ikke lært at bruge bakken, og da slet ikke dække noget.

    før jeg var på kv var jeg som de fleste af jer. kunne ikke drømme om at aflive en rask kat. men efter jeg startede blev det lidt en anden sag. i det mindste vedr killinger. der skal være hjem til dem alle sammen. men hvis der er adfærdsproblemer i farvandet ja så er der bare ikke hjem til dem. og hvor gør man så af dem? håber på at der er en eller anden blødsøden som vil se igennem fingerne at katten nægter at snakke med en, bruger gulvet som bakke eller andet?

    jeg har et styks Kisser som nægter at snakke med noget. Jo en gang imellem er det i orden, men det er når HUN vil. og jeg tror nu ikke at der er mange som gider det. tænk at man ikke nusse med sin kat.
    jeg er ligeglad for jeg har 13 andre som gerne vil snakke. Og jeg ved at hun kommer engang imellem når hun selv vil


  • #11   18. jul 2017 Stine O, gårdkatte er da BESTEMT ikke en mangelvare. Det er særligt gårde med køer og grise, der har en ordentlig stak vildkatte, der bare får lov til at formere sig. Igen og igen og igen.
    Og så kan uvidende personer som min mor og stedfar køre ud og hente en gratis killing på 6-8 uger. Det er simpelthen frygteligt. Killingen er gudskelov OK normal i dag og han er blevet kastreret.


  • #12   18. jul 2017 Hov, ville sige køer og heste.
    Hestepiger er nok se værste til at se det reelle problem i øjnene mens de redder små killinger, der bliver fundet efterladt/moderløse.


Kommentér på:
Kattekillinger

Annonce