{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Jaloux kat?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg situation at mine to katte som er søskende (og altid har kunnet enes før) nu er begyndt ikke at kunne enes..

Eller efter nærmere betegnelse, Ole angriber Berta..

Der er næsten hver gang han ser hende, og hun er meget på vagt efterhånden, og er i forvejen en sensibel kat og forsigtig kat, hvor Ole er lidt mere fremme i skoene.

Jeg har tænkt og tænkt om jeg har ændret noget, eller om der er generelle ændringer i vores hjem, hvilket jeg ikke kan få øje på..
Ole er ligeledes begyndt at kradse meget provokerende i vores sofa, som han ellers aldrig har gjort før. Man kan se han godt ved han ikke må det- han kigger bare på os og kradser så..

Lige lidt info om dem:
Ole og Berta blev født i en stald hvor jeg havde min hest opstaldet, her var Ole en killing jeg tog med hjem alt for tidligt, da moderen udstødte ham, så han er flasket op hos mig.
-Berta valgte jeg at tage til mig senere da hun var gammel nok, for at Ole havde selskab..
-De er begge neutraliseret ogg er 3år.


Er der nogen af jer som har et bud på hvad jeg kan gøre, eller bud på hvad det kan være først og fremmest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jaloux kat??
  • #1   30. jan 2015 I mine øjne, kan en kat hverken være jaloux eller provokerende, men de kan have omgivelser som ikke passer til dem og deres behov, og de køre jo på instinkter, også når de krasser.
    Min røde dreng kradsede også i min sofa, da jeg sad i den, og nu har han en gammel pileflets taburet som får tur, og det er når han vil have min opmærksomhed, feks at jeg skal lukke døren op til haven, så han krasser hvor vi andre måske ville bruge en ringklokke.
    Som du selv nævner har det påvirket hans udvikling, at han er flaskekilling, og der skal ikke meget til, at ændre et ellers godt forhold mellem 2 katte eller hunde.
    Mine 2 tidligere drenge var ikke slyngvenner men tålte hinanden, da den ene så fik smerter blev de virkelig uvenner smiley
    Min dyrlæge fortalte hun har oplevet, at 3 hunde som havde levet godt sammen, blev virkelig uvenner, den ene hund var blevet klemt lidt for meget af et barn og den skreg på hjælp, fra det øjeblik opfattede de andre hunde ham som svag og kanøflede ham i fellesskab, det endte med, at hunden blev svag og bange for alt, og selvom alt blev prøvet måtte de tilsidst aflive ham, for hans liv var ikke til, at holde ud.
    Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en adfærds behandler og få prof hjælp.


  • #3   30. jan 2015 Et supplement til Berit:
    Hvis ingen af kattene fejler noget, så prøv at fodre med RC Calm et par måneder.


  • #4   30. jan 2015 Enig med Berit smiley

  • #5   30. jan 2015 Selvom Ole er lidt "fræk" smiley så er det nogle ualmindelige smukke katte du har. smiley

  • #6   30. jan 2015 er de indekatte? eller må de komme ud?

    har de tidligere leget sammen? noget kan skyldes at ofte hunkatte bliver mere voksne før hankattene gør det. så kan det være at hun ikke gider at lege, og han stadig vil, og nu siger hun så sjove lyde.
    her i huset er især de yngste drenge meget ude efter især Kisser. Hun er en lille hunkat, som virkelig kan blive sur når de driller, men man kan se at drengene syntes at det er sjovt når hun siger de mærkelige lyde


Kommentér på:
Jaloux kat??

Annonce