{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Ude eller inde. {{forumTopicSubject}}

Nu stikker jeg nok hånden ned i en hvepserede.

Men de fleste af jer har sikkert jeres katte inde, eller ude/inde.
Mine katte er altid ude, de bor i stalden, og kommer aldrig ind i huset.

De bliver fodret hver dag, de er sunde og raske, de er kælne og sociale.
De er flotte med godt huld, den ældste er 10 år, og de trives faktisk fint.

Er det dårlige forhold for en kat ?

Kom gerne med jeres mening, både for og imod smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ude eller inde.
  • #1   10. mar 2016 Smider lige et billede af en af dem, Ricky, han er nu 6 år smiley

    profilbillede
  • #2   10. mar 2016 Og her er Luna, som jeg desværre mistede, hun fik en dårlig hjørnetand, og blev opereret, og det så fint ud, groede pænt sammen som det skulle.
    Men så gik det pludselig den anden vej og vi mistede hende smiley
    Men smuk var hun smiley


    profilbillede
  • #3   10. mar 2016 Mine 2 går ude 24/7 og de er sunde og raske og bliver passet og nusset om. de har deres fristed i sadelrum hvor deres mad og vand også er da hundene ikk må komme derind da den ene kat ikk er vild med hundene men den anden tror selv han er en hund og sidder tit og bare venter på at de kommer ud smiley ser ikk at mine katte har det dårligt da jeg kan se de trives og kommer gladeligt når man kalder på dem

  • #4   10. mar 2016 Tror det er et spørgsmål om ens livsstil.
    Det jeg kan forstå, er at du har staldkatte.
    Og som jeg kan høre på det så passer du rigtig godt på dem i forhold til hvordan mange andre holder staldkatte.
    Jeg synes bestemt ikke det lyder som et dårligt liv. Tvært imod....
    Jeg ville også ønske at mine 2 kunne nyde udendørslivet.
    Men efter at have mistet min gamle kat, så tør jeg simpelthen ikke. (Har hovedvej på den ene side og togbane på den anden)

    Men samtidig er jeg også en person, der har valgt at få kat/te fordi jeg elsker og nusse med dem foran fjerneren, og putte med dem om natten.
    Altså selvfølgelig ikke kun derfor hehe... Men jeg vil ikke have det samme forhold til dem hvis de udelukkende var ude katte.

    Men kort og godt. Jeg synes ikke det er "dårlige forhold" for dine katte.
    De har mad, læ og kærlighed. smiley


  • #5   10. mar 2016 Jeg er så heldig at jeg bor i en skov, tæt på strand ( for enden af min ejendom )
    De har masser af plads til at boltre sig på, og jage.
    De har en dejlig stald, med halm de kan sove i, på nær den gamle Dame ( hende på 10 år ) Hun ejer alene fyrrummet, der er taget et vindue ud, så hun ligger det meste af vinteren og snorker oven på vores pillefyr smiley
    Manden her knotter af og til over hende, for en gang i mellem når hun hopper op på fyret, får hun trådt på kontakten og slukker det smiley smiley
    Men det er nu hendes plads, når hun ikke er ude og fange rotter, det er hun så dygtig til smiley
    Jeg synes de har det som blommen i et æg, for de trives og er så dejligt kælne.
    Siam er meget snaksalig, ham skal man altid have en samtale med når man går og fodre smiley
    Siam og Bertil er mine små hjertebørn smiley Sammy og Ricky er ikke så glade for hinanden, de skal altid lige gøre opmærksom på sig selv, fredersen er en stor sort bamse, som man bare skal kigge på, så vælter han og skal kæles smiley
    Lømmel er en sjov fætter, han har skrå øjne, og virker meget klodset, jeg har ham mistænkt for at være en mongol mis, men han er bare så kær smiley
    Bertil er den yngste jeg har, han er 3 år smiley


  • #6   10. mar 2016 uha sådan et lækkert fyrrum der finder jeg også tit vores hunkat der jo altid dejligt lunt og hun skal også lige fortælle hvordan dagen eller natten er gået vores hankat kommer gladeligt med en rotte når han lige gider at fange en i sit dovenskab. Sys det er lidt ulækkert men de kommer jo og viser det så stolt og de er jo dygtige nu hvor man bor på landet

  • #7   10. mar 2016 personligt vil jeg aldrig få udekatte - mine har adgang til stor løbegård

    men det vigtigste er nok bare at man sørger for at ens katte er neu, og ellers bliver passet med foder, dyrlæge mm


  • #9   10. mar 2016 Næhh dert er på ingen måde et dårligt katteliv, de får opfyldt deres mest basale behov, mad, vand, et tørt og lunt sted at sove, kontakt med nogle der holder af dem og tryghed, de får en masse frisk luft og dejligt mange dyr at jagte, så de har det lige som dert altid var meningen at katte skulle have det.

    Jeg har selv indekatte forhåbentligt snart med adgang til indhegnet have, men jeg har tidligere haft katte med ude adgang og den gang boede min mormor ved siden af os hun havde også en kat der ikke kom ind, men det var nu kattens valg, han var født ude og hans mor kom først med killingerne da de var omkring 5-6 uger så han var halvvild i starten, men han blev verdens mest sociale, kælne og kontakt søgende kat der aldrig forlod matriklen, men ind det ville han ikke, engang var han kommet til skade med sit øre og jeg tog ham ind for at rense såret, han var fuldstændig panisk ved at være inde, og faldt først til ro da han kom ud igen, det der med at være fanget inde det kunne han slet ikke med, han skulle kunne se sin flugtrute.


  • #11   10. mar 2016 For mig er det vigtigt, at dem som har kat, uanset om de er ude eller inde, at de er neutraliseret, så der ikke tilføres nye katte som ingen tager sig af.
    Mit valg har været rasekatte, og indekatte, de har så en lille lukket have, den har de neget glæde af, og har også nappet nogle fugle.


  • #12   11. mar 2016 Felis: ja det er mig, og det er korrekt at jeg ikke har været aktiv her længe.
    Der har været en del at se til i familien, bla mistede jeg både min far og min lillebror indenfor 8 mdr, det var lidt hårdt smiley
    Så min profil har været her men ikke i brug.
    Til jer andre :mine katte er efterhånden ved at være gamle, den yngste er som sagt 3 år, så jeg tilføre ikke nyt med killinger. Det bal er lukket smiley hvad jeg så vil efterhånden som de bliver så gamle at de går bort har jeg ikke besluttet endnu.


  • #13   11. mar 2016 For mig er det altid det mest optimale at katten kan være inde/ude eller helt ude (selvfølgelig med adgang til stald og andre udbygninger hvor den kan sove varmt og være i læ). Det er nu engang kattens natur at være ude og det synes jeg er synd at frarøve dem. Dermed ikke sagt at indekatte har et dårligt liv smiley den killing jeg fandt sidste sommer var også indekat, indtil den dag hun begyndte at rende ud til døren når vi skulle ud - så jeg har hende ofte med ude og hun nyder det i FULDE drag. Hun spæner rundt, op i det ene træ, op i det andet træ, ned i gen, efter nogle blade og sådan fortsætter hun.

    Men skal katten være ude, så er det alfa og omega for mig, at katten er neutraliseret eller får p-piller så der ikke kommer nye killinger, at den er klædt godt på med vaccine, har en god pels så den kan holde sig varm når det er koldt og at den får noget ordentligt foder smiley

    Vi har i omkring 300-400 meter op til trafikkeret vej på hver side af vores hus og på trods af det har vi kun mistet 2 katte på vejen i de 16 år vi har boet der ca. Det er fuldstændig forfærdeligt når det sker, men det er en risiko man må tage og være klar over. Jeg vil ikke frarøve min kats frihed af den grund.

    Generelt så mener jeg bare at man skal lytte til katten OG selvfølgelig tænke sig om, bor man med veje og andet omkring hele huset, så er det nok at overveje at katten ikke bør være ude frit smiley og vil katten gerne ud og trives bedst der, jamen så må man jo overveje hvorvidt katten skal have et nyt hjem hvor den kan få opfyldt de krav den har smiley

    Har fået skåret fingrene af mange gange af folk for min holdning til det, men det er nu engang bare sådan den er og jeg håber at folk forstår mig, da jeg tror jeg måske er blevet lidt misforstået før..


  • #14   11. mar 2016 En landkat med adgang til stalde og lader er absolut bedre stillet end de ejer katte man møder i villa kvarter, for her møder man ofte katte som bliver dyttet ud om morgenen, og ikke kan komme ind før der er nogle der kommer hjem og lukker den ind smiley
    Det er ikke sjovt at møde en våd, kold og forpjusket kat som prøver at søge ly hvor som helst, også under bilerne,,, og jo den min datter møder dagligt er ejet og ikke blevet væk, for den er blevet fremlyst i lokal området, og ejeren står ved det er hendes kat smiley


  • #15   14. mar 2016 Der er også en del der bare bliver smidt ud om natten. uden mulighed for at kunne komme ind. Dem har jeg mødt en del af da jeg havde arbejde fra kl. 04 til kl. 08 i en årrække . Flere sad bare og ventede på at komme ind uden for døren og flere plagede om ikke jeg kunne lukke dem ind. Det kunne jeg desværre ikke. Det ene år var en hård kold december med frost og sne.. Men jeg har også set dem der sidder flere timer udenfor et vindue eller en dør og venter på at komme ind om dagen. Det er forkert i mine øjne. jeg fatter ikke hvorfor katten hvis den alligevel render uden nogen kigger efter den så i det mindste ikke kan få en katte dør.

  • #16   14. mar 2016 Britt: Helt enig, det er skide synd. Men der er altså også de katte der sidder der bare for at sidde der og HAR mulighed for at komme ind et andet sted. Vores ene kat sidder tit ved døren og vræler for at komme ind, på trods af at der er massere dejlige staldbygninger og vil man så lukke hende ind, så gider hun alligevel ikke smiley

Kommentér på:
Ude eller inde.

Annonce