{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Inde eller ude? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en sød lille killing / kat (hvornår går de fra at være killing til at være kat?) . Han er 18 uger gammel og jeg har haft ham siden han var 12 uger . Han har endnu ike været alene hjemme særlig længe ad gangen. Jeg bor et sted med lille have og en maser andre katte rundt omkring. Men jeg har holdt ham inde, både fordi jeg er nervøs for at lukke ham ud, fordi han ikke er blevet kastreret (pga hans ene testikel ikke er faldet på plads endnu) eller øretatoveret (da dyrlægen vil gøre det samtidig med kastration). Derudover leder jeg efter en anden lejlighed som jeg kan flytte ind i til januar og er nervøs for hvis jeg finder et sted der ikke er lige så egnet til udekat.. Jeg fik ham fra nogle venner hvor jeg havde fortalt at han skulle være indekat . Men de gav ham og hans søskende og mor lov til at være lidt ude, hvilket jeg tror han savner. Han står tit og mijaver ved vinduet og kradser på ruden..

Nogle råd? Skal jeg vente og se til jeg forhåbentlig finder et andet sted? Hvad gør jeg når han står og det ser ud til at han rigtig gerne vil ud?
Derudover endnu et spørgsmål, er blevet inviteret hjem til min kærestes forældre på Als så jeg vil høre om i tror det er okay at lade hubert være alene en dag? (fra fredag klokken 15 til lørdag klokken 12) ca. Han sover normalt alene og klarer det rigtig fint. Men hvis min dag på uni har været lang (8-10 timer) så kan jeg høre at han piber når jeg tager nøglerne frem og sætter dem i døren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inde eller ude?
  • #2   17. okt 2011 Jeg vil slet ikke lukke den ud og slet ikke når den ikke er kastreret eller øremærket. Står du alligevel med planer om at flytte, vil jeg heller ikke anbefale at lukket ham ud, hvor du bor nu. I det hele taget er jeg meget imod udekatte, af flere årsager.

    Ja, han kan sagtens være alene et døgn, så længe det ikke sker for ofte.


  • #4   17. okt 2011 Det var egentlig min mening fra starten at det skulle være en indekat. Men da dem jeg fik den af alligevel lukkede den ud da den var helt lille føler jeg ikke at jeg kan tillade mig at holde den som indekat..

    Jeg søger selvfølgelig en lejlighed som passer til Hubert også. Men jeg er en del pylret. Her hvor jeg bor nu er der næsten inden biler andet en dem der bor her også. Alle omkring mig har hunde og katte (bor på sådan en lille villa vej) men jeg er alligevel bange for at lukke ham ud, hvis han nu bliver væk eller kommer til skade.

    Jeg vil også have ham øretattoveret først og kastreret. Men ville bare lige have nogle af jeres meninger. I virker til at have mere styr på det end mig.

    Men han kan godt være alene hjemme på fredag til lørdag? .. Det er ikke noget der sker tit. Er studerende og har vildt meget at læse så bruger faktisk de fleste dage der hjemme hvor jeg læser. og leger og putter med hubert.

    Det med kattelem. Ved folk om det er noget man kan få lavet i de fleste døre?

    Hvad er bedst, øremærkning eller chipping?

    Han har haft orm da jeg fik ham, så det tjekker jeg egentlig for hver dag for han var virkelig en stakkels lille mis dengang.


  • #5   17. okt 2011 Forresten. Jeg har købt sådan en kugle ting der gør at han skal arbejde lidt for at få sin mad. Men det virker som om der ikke rigtig er noget mad der virkelig fanger ham ? Jeg synes jeg har prøvet med en del forskelligt. Både det dyre ved dyrlægen og er nu kommet til whiskas som indtil videre er det der har interesseret ham mest.

    Har i nogle gode forslag til mad som jeres katte elsker?


  • #8   17. okt 2011 det blev måske også skrevet forkert . Ville ikke fodre den med den bold. den skal selvfølgelig have mad i sin madskål , som den også har. Hele tiden. Men mere som sådan noget legetøj agtig med nogle godbidder eller sådan noget i. Man kan ikke finde noget der fander hans interesse..

  • #9   17. okt 2011 fander = fanger.


  • #10   18. okt 2011 Du kan roligt tage hen og besøge dine svigerforældre, det tager katten ikke skade af, så lang tid der er mad og vand og en ren kattebakke,

    Hvis du vælger at den skal være ude, så vil jeg anbefale øretattoovering, en chip ses ikke med det blotte øje.
    Skal du så senere have en kattelem, der er chip styret, så kan du altid få sat chip i. Det gøres uden narkose og tager ikke længere tid end en vaccination.

    I forhold til kattelem har jeg ingen erfaring, jeg har ikke udekatte og kan heller ikke anbefale det. Jeg har for mange år siden haft og det kan jeg ikke længere holde ud. Det er alt for farligt.

    Jeg bruger denne her til mine katte og den bruger de flittigt.
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460
    Jeg bruger andre smagsvarianter af foder eller dem jeg har. Min MCO kaster ikke op når den spiser af den, for så kan han ikke sluge maden, et problem nogen katte kan have.
    Den har den fordel at den kan skilles ad og kommes i opvaskemaskinen, så man kan også bruge vådmad/dåsemad i de små "krukker".


  • Jan R
    Jan R Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   14. jan 2020 Hej jer
    Jeg har en han killing på Ca. 4.5 mdr. Han er ikke kastreret endnu jeg tror jeg venter til den er omkring 1år.
    Den er ude alene om dagen i Ca. 2-3 timer om dagen og jeg tror den skal blive innde om natten indtil denne er Ca. 10-12mdr. Gammel.
    Men det er jo bare min mening om min kat (Dyrti Harry) også taget ud fra hans sind og størrelse.
    Mvh. Jan Spr@l.


Kommentér på:
Inde eller ude?

Annonce