{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Mit livs chok {{forumTopicSubject}}

Fik jeg imorges da jeg blev vækket ved at min mor råbte efter mig helt i panik.. der var en dyrlæge i telefonen fra dyrehospitalet at de havde fundet vores Felix dræbt af en bil inde i byen.. vi gik selvfølgelig helt i sort og spurgte om de var sikker på at det var ham da vi ik havde opdaget at han var smuttet ud.. og han kom ik da vi prøvede at kalde.. men ja det var de da de læste hans øremærke op for os.. vi græd og nærmest gik i panik da min forlovede kommer ud i udestuen og hvem ligger og ½ sover på kradsetræet? ja rigtigt nok, det gør Felix.. vi ånder lettet op og siger til lægen at det umuligt kan være ham da han er lige her.. og dyrlægen undrer sig en del da øremærket på den fundne kat er identisk med Felix´s..Dette burde ikke kunne ske men der er åbenbart sket alligevel.. en anden kat her i byen har fået samme øremærke som vores Felix.. hvordan kan sådan noget ske??? jeg undre mig meget for så er det jo ik meget bevendt hvis der render flere katte rundt med samme mærke.. jeg er chokeret.. gal.. ked osv.. den opringning vi fik i morges er alle dyrejers værste mareridt og så var det en fejl.. er der andre der har været ude for ligende oplevelser? Vi har så idag ringet rundt til de forskellige registre og fortalt at det altså IKKE er vores Felix der er død men en anden kat.. men vi har utrolig ondt af den familie som virkelig har mistet deres kat..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit livs chok
  • #1   20. sep 2006 Det vidste jeg slet ikke kunne ske? Hvad er så meningen med øremærkningen, hvis der render andre katte rundt med samme øremærke?

    Men den anden familie, ved I om dyrlægen fik fat i dem? Hvis katten havde samme øremærke, så er den jo nok registereret i jere navn?


  • #2   20. sep 2006 Cemile...
    min mor fik fat i den klinik vi havde fået Felix øremærket ved og de indrømmede at der var en til med det mærke som de havde lavet så de ville kontakte dem.. men i registret var kun Felix registreret, derfor dyrehospitalet fik ham frem på skærmen.. så den familie havde kun deres kat registreret hos den dyrlæge de havde fået mærket den.. og det er heldigvis ik en dyrlæge vi bruger mere.. har overhovedet ik tiltro til dem mere.. bruger min kusine´s kæreste nu som er dyrlæge..


  • #3   20. sep 2006 det burde squ da ikke ske især ikke fordi de fleste vel registere deres katte og så burde alarm klokkerne squ da ringe hos div katteregister. men øv og fuck et chok det må være , mon ikke felix lige fik lidt ekstra i truget og et lidt større kram end normalt

  • #4   20. sep 2006 Av for den - der burde da ikke kunne være 2.........
    Er det en fejl/smutter, eller laver den dyrlæge dobbeltgængere ?


  • #5   20. sep 2006 Poly... jeg ved det faktisk ikke.. vi kunne ik rigtigt få noget af vide andet end at det passede at der var 2..

  • #6   20. sep 2006 Johnny F.. Felix er vist blevet krammet og kysset en hel del ekstra idag.. og han kunne ik forstå vi græd allesammen.. stakkels missetat han var jo helt uden skyld og alligevel var alle helt oprevet over ham...

  • #7   20. sep 2006 Godt det IKKE var ham..........

  • #8   20. sep 2006 Det er kraftedme for dårligt man .. Hrm .. Har de ikke styr på en skid .. Øhh ..

    Fuck I måtte have det underligt da I fandt ud af at det ikke var Jeres Felix alligevel ..


  • #9   20. sep 2006 Sabrina... kan slet ik beskrive den følelse da jeg så ind i øjene på Felix og så han levede.. ville ik ønske dette skulle ske for min væreste fjende da det virkeligt er skrækkeligt at tro ens elskede dyr er død..

  • #10   20. sep 2006 I det mindste godt det IKKE var ham! Men ja, det er da virkelig for dårligt!!
    Jeg kan ikke finde ud af at få ændret min adresse på Mea's øremærke, da jeg ikke kan finde papirerne på det?! :o( (Det er så mine forældres adresse der står, så det er ikke nogen kæmpe katastrofe hvis det er)


  • #11   20. sep 2006 Hrm ..

    Hvad har dyrlægen tænkt sig at gøre .. ?? Tænkt hvis der er flere med samme øremærke .. ???


  • #12   20. sep 2006 så er den i live ik eller vad

  • #13   20. sep 2006 Jo det er hendes Felix ..

  • #14   20. sep 2006 Sabrina... ja jeg håber dælme ik der kommer flere opringninger om katte med samme øremærke..

  • #15   20. sep 2006 Camilla... Min Felix er i live.. men der er desværre en anden kat som er blevet dræbt i trafikken idag..

  • #16   20. sep 2006 Sådan lige noget man tænker på når det nu er at man læser om sådan en sag ;o)

  • #17   20. sep 2006 vi fik vores kat hos kattens værn i starten af august, og der fik vi at vide de sørgede for tilmelding til Dans Katte Register, men da vi efter halvanden måned ikke havde fået brev fra registret vill jeg prøve at slå hende op. Der kom også en anden kat frem med samme øremærke som vores. Det troede jeg faktisk heller ikke kunne passe. Ved så ikke om hver dyrlæge har de samme numre at bruge af, for den anden kat hører også til her i Aalborg (dog ikke samme postnummer som vores), så tænkte det måske var fordi den er tatoveret hos en anden dyrlæge?

  • #18   20. sep 2006 Puha for et chok - godt at høre, at det ikke var Felix der var død. Jeg var gået helt i panik hvis det var sket for mig - ligesom i også gjorde..
    Igen, godt at han er i god behold smiley

    - Har engang set en nedkørt kat, der lignede min Baby helt vildt (farverne og "formen")
    Og den lå på vores vej.
    Blev helt lam af skræk, og tudede hele vejen hjem. Baby plejer ikke at strejfe, men jeg var ret sikker på at det var hende, så jeg havde endda taget den døde kat med hjem i bilen..

    Da jeg kom hjem kom Baby løbende, levende og frisk som altid. Jeg blev simpelthen så lettet!
    Den ukendte, nedkørte kat fik en fin begravelse i min baghave... Stakkels kræ, men var glad for at det ikke var Baby smiley


  • #19   20. sep 2006 Der er jo så bare ulempen ved chip hos katte at hvis folk finder en kat så er det de færreste der tjekker efter chip.. hvorimod en øremærkning jo kan ses.. at de så har brugt samme nummer til flere katte er en anden sag.. det burde ikke ske.. hvilket de andre dyrlæger jeg har haft kontakt til idag også har sagt..

  • #20   21. sep 2006 Sikke en grim oplevelse.

    Een af mine katte har også en "dobbeltgænger". Jeg har fået den forklaring, at det kan ske, hvis de hos dyrlægen glemmer at ændre tallet inden næste mærkning. Det stemmer også meget godt med, at hun blev neutraliseret akut og mærket en søndag hos en vagtdyrlæge. Det er sikkert ikke ofte, at det udstyr er i brug i vagten og så kan der ske et kiks - selvom det ikke må ske.

    Koden er bygget op sådan, at det førstebogstav angiver årstallet (i år er det B). De næste to bogstaver angiver hvilken dyrlæge, der tatoverede katten (Hos min sædvanlige dyrlæge VS), og tallene angiver hvilket nummer katten var i rækken hos den givne dyrlæge det år.

    Min kat er en lille burmeser hunkat - den anden en stribet huskat - han, så det skulle da være til at finde frem til den rette ejer, hvis nu een af dem bliver fundet et sted.


  • #21   21. sep 2006 lille=lilla

Kommentér på:
Mit livs chok

Annonce