{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Det sværeste valg :( {{forumTopicSubject}}

Vores gamle hankat Josef på 10½ der er blevet meget tynd og hans tænder er på rekordtid blevet meget dårlige. I dag måtte jeg ringe til dyrlægen fordi jeg var bange for at han var ved at dehydrere. Når jeg rørte ved ham blev huden siddende og trak sig ikke på plads smiley Jeg var lige ved at panikke. Efter en lang snak med dyrlægen, blev vi enige om at jeg selv skulle prøve at tvinge noget mad i ham og ikke mindst væske, og så skulle vi komme med ham i morgen. Jeg har givet dåsemad direkte i munden, det er han ikke glad for men spiser det modvilligt fordi han ikke kan få lov til at spytte det ud. Lun sukkervand med en ske er der mere succes med, men det går langsomt.

Det var en hård snak vi fik, og han gjorde det klart at vi nok måtte gøre op med os om hvor meget vi ville gøre for Josef, det var muligt at det var tænderne der gjorde at han ikke spiste og drak, og det kunne der jo gøres noget ved, men det kunne også være at det var mere alvorligt, og det skulle der tages flere tests for at finde ud af.

Han har altid været kræsen, så da han efter en uge i pension var blevet lidt tynd fordi han nægtede at spise deres tørpiller og istedet guffede dåsemad, tog vi det ikke alvorligt. Han er ofte blevet passet der, og vi er meget glade for stedet. Det var bare et spørgsmål om at give ham lidt tid til at få sul på kroppen igen. Men det sul er bare ikke kommet igen smiley

Jeg er i syv sind. Vi er enige om at han ikke skal lide og han skal ikke gennemgå en masse. Han er en gammel kat og har haft et langt og godt liv sammen med os fra han var 12 uger. Jeg ville gøre alt for at han skal få det godt, men samtidig skal han ikke gennemgå en masse for vores skyld. Så nu står vi med det skrækkelige valg, hvor meget er for meget. Skal vi håbe på at det er nok at ordne tænderne, eller skal vi sige at han er gammel og lade ham få fred. Min største frygt er egenligt at han forlader huset og lægger sig til at dø et andet sted, så vi ikke ved hvor han er og om han er død eller levende.

Nu har jeg tudet i flere timer, det ene øjeblik ser jeg lyst på det hele, vi ordner tænderne og han bliver frisk igen. Det næste øjeblik hører jeg dyrlægen forsigtigt indstille mig på at en aflivning måske er uundgåeligt hvis han er så afkræftet at han ikke kan klare en narkose.

Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have Josef til at rode rundt i fodenden af sengen, hoppe op i sofaen og insistere for kontakt, stjæle mad ved først mulige lejlighed, og høre hans blide spinnen når han tilfreds ruller sig sammen oven på en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det sværeste valg :(
  • #1   26. dec 2006 Det håber jeg også, men det jeg kan få lov til at se, så ser de ikke gode ud. Det undre mig bare at de på så kort tid er blevet så dårlige. Han har altid haft flotte tænder, og nu stinker han ud af munden smiley Men håber inderligt at det er noget der kan fikses uden problemer .

  • #2   26. dec 2006 har selv en kat daffy på 10½ år og han skal ihvertfald blive uhelbredelig syg før han skal aflives, vil gøre alt hvad der står i vores magt for at ha ham til han ikke ka mere uanset pris.
    derfor er mit råd til dig også, få jeres kat tjekket godt og grundigt hos dr dyr, for 10 ½ år er altså ikke ret gammelt for en kat og der er squ garanteret mange gode år tilbage i ham endnu


  • #3   26. dec 2006 Han bliver tjekket i hoved og r.. imorgen så snar dr. dyr har tid. Så må vi se hvad han siger.

  • #4   26. dec 2006 Britta>> Jeg håber inderligt det er noget at det du nævner, for vil virkeligt ikke af med min lille guffemand.

  • #5   26. dec 2006 Få dyrlægen til at tage en blodprøve og tjekke hans stofskifte, det kan være for højt især ældre hankatte kan have tendens til det, vores gamle dreng på snart 15 år havde tabt sig næsten 5 kg på under ½ år og vi fik han tjekket for 1½ måned siden og det var for højt så han fik nogen piller som han bare skal have 1 af dagligt og nu er han altså begyndt at tage flot på igen og lever i bedste velgående selv med gamle dårlige tænder...

  • #6   26. dec 2006 Nadja>> Det vil jeg huske på. Vi skal ringe i morgen tidlig og få en tid. Jeg vil så gerne beholde min dreng, men han skal ikke lide.

  • #7   27. dec 2006 Det kan jeg godt forstå, jeg ville heller aldrig lade mine lide, men vores har det heldigvis godt igen, han skal godt nok have en lille pille om dagen resten af livet men han har allerede tager 2 kg på igen, så nu begynder han at ligne den kat han var før han blev syg.

    Jeg krydser fingre for i finder ud af hvad han fejler og han igen bliver frisk, han burde jo kunne leve mange år endnu. smiley


  • #8   27. dec 2006 Ja, efter at have hældt sukkervand på Josef, var han tilsyneladende blevet så frisk at han mente en tur ud i det fri var passende. Tagvinduet som stod åbent var hans flugtvej, han glemte bare lige at lægge en besked til os.

    Jeg vågnede kl 05 og skulle lige på toilet og så give Josef noget mere at drikke, men katten var væk. Han var ikke i køkkenet, heller ikke på badeværelset og ikke i hundekurven. Så blev jeg nervøs, søgte højt og lavt, vækkede Henrik og så gik den store jagt. Det var buldermørkt udenfor, og vi kaldte og kaldte. Henrik gik ud og ledte i området, men han kunne jo være alle steder. Jeg frygtede at han havde fået det så dårligt at han var gået ud for at ligge sig til at dø. Jeg var grædefærdig. Vi skulle have ringet til dyrløgen kl. 7 og fået en tid til ham og nu var han væk. Det var umuligt at gøre noget før det blev lyst. Tiden sneglede sig afsted, og endelig kom lyset. Henrik havde snakket med min far over MSN og han kom ud for at hjælpe med at lede.

    Henrik gik igen en tur, jeg jeg blev i nærheden af huset og ledte. Pludselig da jeg igen havde opgivet håbet kommer Josef luntende langs hegnet. Snak lige om at en sten faldt fra mit hjerte. Pyha hvor blev jeg glad for at se ham, og han ser noget bedre ud idag end han gjorde igår. Jeg skyndte mig at ringe til dyrlægen og fik en tid kl 14:15.

    VI er nu hjemme fra dyrlægen, og det var ikke som jeg havde forventet. Han virkede friskere i morges, men dyrlægen mente ikke han ville kunne klare en narkose som han var nu, og syntes han skulle have fred. Men egoist som jeg pludselig blev kunne jeg bare ikke gøre det, efter han havde været friskere i formiddags.

    Vi besluttede at give ham væske og smertestillende og noget til at øge appetiten, og så se tiden an til i morgen.

    Jeg er helt slået ud, min lille dreng er så dårlig smiley


Kommentér på:
Det sværeste valg :(

Annonce