{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Hils på mit Plejebarn... {{forumTopicSubject}}

For pokker hvor har der været gang i den siden Onsdag....

Alt det her starter Onsdag aften, da jeg opdager en af underboens 4 katte har et voldsomt knæk på halen. (ser ud som om den er brækket) og nogle store sår.
Link til video hvor man kan ane knækket.
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/11940-skaev_hale

Jeg konfrontere hende med det, og til min store overraskelse fortæller hun at sådan har det set ud i snart 4 dage.... smiley smiley smiley
Hun viste ikke hvad der var sket fordi at det var sket imens de ikke var hjemme.
-Siger så at det skal hun simpelthen til dyrlægen med....
-Jaaaah det viste hun jo enlig godt. Han ville heller ikke spise eller snakkes med.....
-Fortæller hende så at man jo kan se at han har voldsomt ondt...
-Jamen hun ville også kontakte dyrlægen Torsdag.... smiley

Torsdag omkring kl 2 skriver jeg så til hende. Her er samtalen :
Mig - Nyt om Bølle?

- Nej ikke endnu

- fik du ikke fat i en dyrlæge?

- Nej de har ferie lukket

- så må du da finde en anden. Han kan jo ikke gå med sådan nogle smerter indtil de åbner igen.....

- Er også igang, der skal ske noget hurtigt!
Min lille pus skal ikke have ondt??

- Hvem plejer du og bruge
******** dyreklinik.... : DØGNVAGT - Ring på 8* 6* 9* 9*

- Har snakket med dyrelægen. Og han siger at det ikke er sikkert at bølle ville blive normal hvis de kutter halen. Han ville kunne få svært ved at holde balancen og han vil måske få problemer med at komme af med tis/ afføring.. og det er en rigtig dyr omgang. Så jeg tror vi har besluttet og få ham aflivet..??

Og så tænkte jeg bare : øøøøh hvad....... smiley smiley smiley
Herefter går det hele pludselig hurtigt. Jeg skrev til Min forrig underbo/ejer af katten. Om hun var klar over hvad der forgik herude....
Min gamle og nuværende underbo gik i folkeskole sammen, Så da min gamle underbo flyttede og ikke måtte have katten med lod hun den blive i lejligheden sammen med de nye lejere, med aftale om at hun skulle holdes opdateret

Hun havde selvfølgelig intet hørt og tog kontakt med min underbo med det samme.
Alt i alt ender det med at min gamle underbo skulle hente katten, selvom de ikke var hjemme på det tidspunkt.
Så hun skrev og spurgte om jeg ville se om jeg kunne se ham udenfor og hente ham op til mig.
Jeg fandt ham med det samme. Han lå og sov nede i bedet i baggården.
Så jeg hentede ham op. Videoen er taget lige da vi var kommet op.
Og som man kan se så er han kontaktsøgende. Hentede en håndfuld mad til ham, som han slugte i løbet af 1½ minut.
Ikke noget med og lugte eller tygge det. Han huggede det i sig, som om han ikke havde spist i 1 uge.

En halv time senere ankommer min gamle underbo for og køre ham hjem til hendes mor. Vi får snakket lidt frem og tilbage, og jeg fortæller hende at hun er MEGET velkommen til og og kontakte mig hvis hun havde yderlig brug for hjælp.
Vi siger farvel og hun lover at holde mig opdateret.

Stod op til en besked i morges fra hende hvor der stod at han skulle til dyrlægen 11:45.
Så jeg ventede spændt på nyt.

Klokken 12:30 står hun pludselig i min lejlighed, med katten i transportkassen.
Hun havde forsøgt og få fat i mig uden held. smiley
De kom direkte fra dyrlægen, og det så heldigvis ikke så slemt ud.
Han havde 3 ret dybe bidhuller i halen som der var en del betændelse i. Og så havde han øre mider.
Men hun havde febrilsk forsøg og finde et sted han kunne være indtil hun fandt en mere permanent løsning.
Kattene hjemme ved hendes mor ville nemlig ikke lade ham være.
Og jeg sprang straks til smiley Så nu skal han være ved mig indtil Fredag hvor han skal til dyrlægen igen. Og så må vi se hvad der skal ske derefter.

Men for pokker en masse fnider-fnader der har været.
Jeg har sprunget en hel del af de skrevende ord over. Ellers ville jeg simpelthen ikke blive færdig med og lave tråden i dag.

Men hils på Bølle allesammen. smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hils på mit Plejebarn...
  • #1   14. jul 2017 Lige et billed af hans hale efter dyrlæge besøget

    profilbillede
  • #2   14. jul 2017 Pyyh en omgang jeg kommer aldrig til at forstå den slags smiley godt du har ham lige nu, og forhåbentlig fungere det med dine egne katte.

  • #3   14. jul 2017 Nu har jeg heldigvis kun Bent. Og han tager det bare SÅ fantastisk godt. Faktisk gik han og kaldte på Bølle i går aftes efter at han var blevet hentet.
    Er bare Så glad for at jeg fik ham væk dernede fra. Hun virkede virkelig til og være bedøvende ligeglad med og han levede eller ej. Det var bare hvad der var nemmest for hende, det var det bedste.
    Og et af hendes forsvar var at katten balance nerve sad i deres hale.
    Måtte godt nok kvæle en latter da jeg læste det


  • #4   14. jul 2017 Århh stakkels kat. Hvor er det dejligt at Bent er så imødekommende og selskabelig at han bare byder en ny kat velkommen, godt du har så meget hjerte og husrum at du vil og kan hjælpe din tidligere u derhos når nu den nye er sådan en tåbe smiley

  • #5   14. jul 2017 Heidi.
    Jeg er simpelthen målløs over min underbos ligegyldig/uvidenhed om verden omkring hende.
    Hun render bare rundt i hendes egen lille boble.
    Men for pokker i skulle have set hendes ansigt da hun opdagede Bølle oppe i min voliere.... smiley


  • Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #6   16. jul 2017 Det er rigtigt, at dyr benytter halen til balance. Alt er dog en vanesag, bliver halen kuperet, finder dyr en anden måde at "styre på" Se f.eks. jagthunde, der er fart på, selvom halerne på nogle racer er kuperet.
    Sår på haler kan give bylder, som i værste fald kan sprede sig til rygmarven.
    Dette kan være grunden til at en dyrelæge nævnte en aflivning.
    Jo tættere på ryggen halen kuperes jo større risiko for manglende sår-heling. Og det er så her, at det dyreetiske kommer i spil smiley


  • #7   17. jul 2017 Ja Røde er lige så adræt som de ander katte jeg har haft, og som du kan se, har han ingen hale, han er dog født sådan.

    profilbillede
Kommentér på:
Hils på mit Plejebarn...

Annonce