{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Katten havde hængt sig!!! {{forumTopicSubject}}

Godmorgen allesammen.
Jeg skal da lige love for at jeg fik et chok da jeg stod op!
Elvis kom mig i møde - ikke glad som han plejede, men med et "hjælp os" udtryk i ansigtet.
Freddie hang i en gardinsnor!!!!!! Han har åbenbart hængt der i længere tid, for han kæmpede ikke og han hjalp heller ikke til da jeg ville befri ham. Det eneste der reddede ham var, at han med nød og næppe kunne nå vindueskarmen med spidserne at sine bagpoter. Havde den snor været 5 cm. kortere...
Gud hvor er jeg glad for at han lever og er uskadt!
God lørdag allesammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten havde hængt sig!!!
  • #2   15. okt 2011 Jeg fik også helt tårer i øjnene da jeg fortalte det.
    Nu skal der ny snor i og denne gang bliver den længere!!!!
    Noget af det sødeste i historien er, at med det samme snoren blev klippet og Freddie kom ned i en fart, begyndte Elvis at spinde meeeeget højt!


  • #4   15. okt 2011 Jeg har sådan et lille søm på væggen som jeg vikler snoren rundt om, så er den heller ikke interessant og misserne kan ikke komme til skade og de får den heller ikke ødelagt.

  • #5   15. okt 2011 Jeg skal også have kigget efter en sikker løsning, for snorene er for tykke til at de kan hænge i en klemme.
    Dén med sømmet var god! Men bliver de ikke fristet af at snoren hænger dér og så kan man lige se om man kan fiske den ned?

    Jeg er så pylret, nu har jeg kun i hovedet om han har fået nogle skader jeg ikke kan se, jeg véd jo ikke hvor længe han har hængt der! Jeg hørte at de legede tidligt i morges, så det er ikke noget der lige er sket.
    Nu sover han dybt, han kan da i hvert fald springe, så det er nok kun chokket han har fået.
    Han var godtnok varm i bagkroppen da jeg tog ham ned! Jeg tror ikke jeg glemmer det foreløbigt!


  • #6   15. okt 2011 Går ud fra, snoren er dobbelt og derfor ender i en løkke. Den er dén, kattene kommer til at hænge i.

    Så start med at lade persiennerne være nede og klip snoren af bortset fra 5-10 cm.
    Sæt en "dup" på hver snorende eller slå en god knude.
    Når persiennen igen er trukket op, kan du hænge snorene enten på øverste lamél eller vikle den rundt om en "snorholder" - lige som dem til flagsnore, bare væsentligt mindre.




  • Lene B. M
    Lene B. M Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
    #7   15. okt 2011 God at han klarede det

  • #8   15. okt 2011 når jeg ruller min persienne op i vinduet i soveværelset snor jeg alt ti snoren rundt på en af persinestingerne eller hvad men nu skal kalde dem tør simpelhen ikke at have den hængene

  • #9   15. okt 2011 uha, sikke da en morgen. Selv om man siger at katte er hårdføre, så er de bestemt også gode til at komme galt afsted. Jeg har for mange år siden haft en killing, der hængte sig i et garn-nøgle og desværre var død da jeg kom fra arbejde. Siden har mine katte ALDRIG haft adgang til garnnøgler og lignende.
    Jeg tager også meget afstand fra halsbånd. Selv de såkaldt sikre kan være livsfarlige for en kat, inde som ude. Men det finder man ud af når man ser sin kat hængt eller hårdt såret af de skader halsbånd kan lave.

    Megas ide til persiennerne er rigtig god.


  • #10   15. okt 2011 Mega:
    Ja, snoren (perlekæden) er dobbelt og hænger i et rullegardin!
    Idéen er god, men i min desperation for at befri ham, greb jeg en saks og tænkte ikke på andet end at klippe ham ned. Det var efter at jeg havde løftet ham op i mit forsøg på at få ham fri.
    Da han overhovedet ikke hjalp til, måtte jeg "hænge" ham igen og få fat i en saks!
    I skrivende stund er han helt på dupperne igen, men jeg tror at han er lidt øm efter snoren.
    Faren lurer åbenbart også indendøre:-)


  • #11   15. okt 2011 frygteligt..godt han er uskat puhaa..

  • #12   15. okt 2011 Men Marianne, så er snoret jo klippet over smiley Gør det også i resten af huset.

    For mange år siden skete der noget tilsvarende med en af mine killinger.
    Den hang bare i bagbenet (snoren rundt om låret) og havde jeg ikke været hjemme, havde den mistet benet.

    Siden har alle gardin- og persiennesnore været kattesikret.


  • #13   16. okt 2011 jeg gør det at når gardinet er oppe så folder jeg snoren op og så binder en løkke af den og den løkke ligger jeg op ovenpå gardinet så snoren er helt væk og han ikke har nogen som helst mulighed for at få den ned smiley

  • #14   18. okt 2011 Jeg har fra dags dato klippet ALLE mine gardinsnore.. Åh gud, jeg kan slet ikke holde tanken ud hvis det skete herhjemme smiley

    Godt det lille nus er okay. han fortjener da næsten en ekstra godbid i dagens anledning..

    Poteklem.


  • #15   18. okt 2011 Nu er der så kommet ny snor i og der bliver sat en krog á la flagstang i væggen så den snor ikke frister!
    Ved gud om han ikke allerede har leget med den!!!!!


  • #18   18. okt 2011 uha sikke en oplevelse smiley godt han er okay igen det lille pus altså smiley

    jeg vil idag gå igang med at sikre mine snore, vil ikke risikere det sker hjemme hos mig.. kan slet ikke bære tanken om hvis jeg oplevede det samme..


Kommentér på:
Katten havde hængt sig!!!

Annonce