{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Tør man give karakter? {{forumTopicSubject}}

Har været lidt irriteret i dag! Både over en mail jeg fik, men måske mest over mig selv, fordi jeg går i så små sko, at jeg blev irriteret over den.

Jeg har for første gang givet karakter til nogle katte. Da jeg ikke anede, om man havde ubegrænset point at give ud af, valgte jeg at give middel. (Det med pointene ved jeg nu!)

Straks ligger der en mail: "Hvorfor har du givet ....... middel" Intet andet!

Nu skal jeg være retfærdig og nævne at mailen kan være skrevet i en undrende tone, men skriftsprog er jo unuanceret, og jeg opfatte ikke sætningen "hvorfor har du givet ...... middel", som værende undrende.

Måske er jeg bare en sur gammel kone, og har alt for meget tid til rådighed, men jeg undre mig altså lidt over måden man henvender sig på!. Jeg har høfligt besvaret mailen med mine begrundelse! Uden at få en tilbagemelding, - har tjekket at brugeren har været on-line efter at have modtaget min mail, så det tyder på at jeg har fornærmet personerne. Hvilket ikke var tilsigtet med karakteren!.

Hvorfor er det lige man ikke skrive: "Tak for karakteren, men jeg undre mig over at du har givet middel!" - (De har iøvrigt ikke givet mine små misser en karakter. Slemme slemme dem. ((Nødvendigt at skrive at det er en joke?))

Skal jeg sidde her og blive sur på alle de 8ooo-et-og-andet af jer bruger, der ikke har givet mine misser en bedømmelse? Og fornærmet over at jordens dejliste misser, nemlig mine, kun har fået Høj og ikke Ekstra høj?


Nu er det så jeg sidder og tænker:
Gider jeg overhovedet give karakter i fremtiden?
Er middel ikke bedre end ingen karakter?
Skal jeg give "høj" uanset hvad, for ikke at såre nogen?

Så medkatteejere:
Skal jeg undlade at bedømme jeres katte?
Hvis nej, så må I acceptere at jeg giver den karakter, jeg mener jeres kat skal have. Vil I have en begrundelse på, hvorfor jeg har givet den karakter jeg har, bør I nok skrive: "Jeg kunne godt tænke mig at vide...." - ellers gider jeg ikke besvare jeres mail! Jeg kan nemlig også godt blive fornærmet! :0)

Og så lige: Tusind tak til alle jer der har bedømt mine katte. Håber jeg har været inde på jeres katte ellers giv mig lige et praj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør man give karakter?
  • #1   25. okt 2007 Syntes bestemt ikke der burde være en regl der siger, man ikke må give middel uden at skal til at forklare sig, man får da heller ikke maiel med hvorfor fik jeg ekstra høj. syntes man skal være ærlig og give den karakterer som katten fortjener ikke mere ikke mindre smiley

  • #2   25. okt 2007 Jeg giver aldrig andet end høj og ekstra høj. Synes jeg ikke at katten skal have en høj, ja, så lader jeg hellere være med at bedømme den. Jeg kører lidt efter filosofien, hvis jeg ikke har noget pænt at sige, så siger jeg ikke noget om kattene smiley

  • #3   25. okt 2007 Nej okay, sådan gør jeg nok også lidt, har i hverfald ikke givet under høj, så måske ubevidst lader jeg bare være med at stemme, hvis jeg ikke mener katten fortjener høj, vil jo så nødig gøre nogen ked af det smiley

  • #4   25. okt 2007 Pia M: Nej, sådan tænker jeg også, det er der ingen grund til smiley

  • #5   25. okt 2007 Min kat fik middel, Jeg er da helt okay med det! ..
    man skal ved lov og ret have lov til at give udtryk for sin mening smiley og hvis det er ved at give middel, hvilket slet ikke er dårligt smiley så giv middel smiley


  • #6   25. okt 2007 Pernille H.

    Tror jeg vil benytte din metode fremover - det er der sikkert også nogen der bliver stødt over!

    Jeg mente nu at middel var en udmærket karakter! "Lav" derimod vil jeg aldrig give, så hellere undlade.

    For mig er middel en karakter jeg vil give til en pæn kat der i udseende ikke skiller sig specielt meget ud. Høj til en kat der har noget specielt over sig, en god udstråling eller flotte aftegninger, farver mv. Ekstra høj til dem der bare har det hele!

    Det var nu ikke med den ovennævnte skala i hovedet, at jeg gav middel til de pågældne katte, men ene og alene pga. min uvidenhed ang. pointene.


  • #7   25. okt 2007 Mai: Jeg har ikke mødt nogen, som har ytret utilfredshed med mine karakterer smiley Men middel er en ikke særligt anvendt karakter, som herinde og også af mig selv betragtes som ikke specielt god. Ja, jeg giver høj og ekstra høj, desværre løber man alt for hurtig tør for de ekstra høje smiley

  • #9   25. okt 2007 Jeg kan huske dengang Walther fik lav af en dreng, der blev jeg sgu lidt såret (kattene er jo dejlige i mine øjne) ...

    Men har efterfølgene fået den holdning at folk må stemme som de vil og synes om mine katte som de vil - må prøve at se bort fra de dårlige karakter...



  • #10   25. okt 2007 jeg giver kun høj og de katte som jeg mener er de absolut lækreste får lige en xtra høj.
    jeg giver aldrig middel el derunder


  • #11   25. okt 2007 Hej Mai T:

    Jeg gav engang middel fordi jeg synes katten var ganske almindelig, men straks fik jeg en middel tilbage..

    En slags hævnestemme..

    Dagen efter igen fik jeg så en besked, at hvis jeg lavede middel om til høj, ville jeg åz få høj..

    Øhh er det ikk bare at dømme som man nu synes.. Hvis katten ser rigtig godt ud, ja så får den en høj osv.. Men nej sådan var det ikke..

    Så jeg besluttede at de katte jeg helt vildt godtt kan li, får høj.. Og de katte som jeg synes er almindelige katte, får ikke noget, da folk jo ser på den stemme der er givet, og stemmer tilbage på samme måde..

    Så sådan stemmer jeg, da folk ikk stemmer efter hvad de synes om katten, men som andre stemmer på deres katte..

    KnuZz Mette


  • #12   25. okt 2007 Troldemor.

    Jeg kan sagtens bruge dit og de andre svar til noget.
    Men havde jeg valgt udfra dine kriterier, havde jeg undladt at stemme på den pågældne kat, da billederne var meget rodet, flere forskellige dyr på billederne. osv.

    Jeg mente så bare at det var bedre at stemme den ind med middel, end slet ikke at afgive en stemme.
    (Vil dog nu ønske at jeg ikke havde afgivet karakter. Er lidt rystet over at karakteren ikke blev modtaget i den positive ånd den var givet!)


  • #13   25. okt 2007 Line.

    Jeg er åbenbart ikke den eneste der er blevet lidt betænklig!

    Jeg mener at alle har ret til at få en begrundelse af mig og jeg giver den gerne, man skal bare spørge pænt :0)



  • #14   25. okt 2007 Mette.

    Det du beskriver, syntes jeg da er umoden opførelse så det batter!

    Hvorfor er det egentlig lige man kan se hvad den enkelte har givet ens kat? Hvad skal vi bruge det til? Jeg skal jo ikke bedømme en kat udfra hvad dens ejer evt. har givet eller ikke givet mine!

    Systemet bliver åbenbar misbrugt og så ser jeg hellere at man afskaffer det at det kan ses hvad den enkelte har givet. For at det ikke misbruges til at sende "straffe-karakter" til nogen, bør en evt afvisning måske begrundes.


  • #15   25. okt 2007 jeg giver kun høj og de katte som jeg mener er de absolut lækreste får lige en xtra høj.
    jeg giver aldrig middel el derunder


  • #16   25. okt 2007 Kirsten: Det er mærkeligt, det du skriver, for under din profil, kan man se, at du har givet tre katte karakteren middel og to katte karakteren lav????????

  • #17   25. okt 2007 Mai T:

    Jeg blev lidt i tvivl om vi misforstår hinanden..

    Jeg synes jo ikk alle katte bare siger WOW, men at der er flotte katte og vildt flotte katte.. Og der er alimindelige katte.. Vi ser forskelligt på katten med hver vores øjne..

    Så for at undgå at folk blir utilfredse med min kommentar undlader jeg middel, som står for det almindelige.. Altså hos mig..

    Hvis folk gir mig middel, får de da ikk en middel tilbage bare fordi jeg fik en middel.. Er katten flot får de høj eller derover..
    Jeg spørger ikk hvorfor jeg får middel, for jeg regner med den karakter er fordi man ikk synes den egner sig til mere i deres øjne..

    Vi synes ikke ens om alle katte.. Gør vi..??

    KnuZz tilbage


  • #18   25. okt 2007 Undskyld, det er vist mig der misforstår..

    Jeg troede du mente mig...

    Ups..

    KnuZz


  • #19   25. okt 2007 Men ja jeg blev chokeret over det, og tænkte så kan det være ligemeget...

    Derfor stemmer jeg som jeg gør, da jeg ikke er ude på at såre folk.. Overhovedet..
    Der kun hygge at jeg sidder her om aftenen..

    KnuZz Mette


  • #20   25. okt 2007 Mette.

    LOL.


  • #21   25. okt 2007 Jeg har også fået sure, modbydlige og direkte ondskabsfulde svar, samt en hævn karakter med på vejen..

    Men jeg kan altså ikke bedømme en kat ud fra 2 monster dårlige billeder, og så giver jeg lav, og jeg plejer som regl at give en begrundelse..

    Jeg giver ALDRIG hævn karektere, men ber somregl folk om at slette den hvis de ikke kan finde på en bedere begrundelse end "Fordi det gav du mig"..

    For mig er bedømmelser ikke om at bytte så mange som muligt, eller om kun at give høj og exstra høj.. jeg giver katten lige præsis hvad jeg syntes de skal have, det er derfor alle knapperne er der..


Kommentér på:
Tør man give karakter?

Annonce