{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

arvelighed - størrelse {{forumTopicSubject}}

Ja jeg glemte lige et andet spørgsmål

Hvis nu man har en missemor på en 5 kg og missefar er en gigant over 10 kg, ved i så noget om arv ift. til størrelsen. Altså er det sådan at killingerne enten tager ud efter den ene i størrelsen eller den anden, eller vil de blive en mellemting af forældrene?

Jeg er naturligvis klar over en hunkat er mindre end en han som regel, så hvis en hunkat tog ud efter faderen ville hun nok ikke veje over 10 kg og en hankat der tog ud efter moderen ville nok veje over 5 kg.

men ja som sagt er jeg vildt nysgerrig efter om de enten tager ud efter faderen eller moderen eller bliver mellemtinger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arvelighed - størrelse
  • #2   15. sep 2012 okay så dvs. de ikke får en blanding af generne i størrelsen, men de tagert ud efter et af de gener de bærer på, som har betydning for størrelsen?

  • #3   15. sep 2012 Tror også det kommer an på kønnet af killingerne smiley Generelt bliver hankatte jo større end hunkatte.

  • #5   15. sep 2012 Tak skal du have smiley Ja det kan være svært at sige så, da jeg ikke kender størrelsen på alle forældre der går tilbage på mine missere.

  • #7   16. sep 2012 Hej Winnie, ja det har du fuldstændigt ret i, det havde faktisk været rigtig dejligt, hvis der stod nogle flere oplysninger om kattene i stamtavlerne!

  • #8   16. sep 2012 jeg har en perser på 2.6 kg ,og en britte på ca 9 kg, jeg er meget spændt på hvad deres killinger kommer til at veje om i uge,når de er salgsklare.

  • #9   16. sep 2012 Der findes jo øjne farve i fifes EMS kode, og flere race skrives det også på stamtavlen.
    Poyldaktyl ja der er der jo kutyme at skrive P efter navnet .
    Vægten kan jo svinger lidt igennem livet.
    Nej det er sørme os opdrætter der skal gøre forarbejdet og finde de infomationer som vi har brug .
    Stamtavlen er et rigtig godt redskab, man skal bare vide hvordan man skal bruge den
    Og så selv ligge noget arbejde i at finde alle de infomationer om kattene i stamtavlen som man har brug for.
    Personligt synes jeg at det er mega spændende .


  • #11   16. sep 2012 Jeg har nu aldrig set en udenlands stamtavle som mere besværligt vi har Wold Wide Web.
    Og hvis jeg ikke får de svar jeg ønsker af opdrætter jamen så køber jeg ikke killing der .
    Jeg synes ikke at vi som opdrætter skal komme sovende til det ,
    Vi må sørme lave vores lektier, og der igennem lære :).


Kommentér på:
arvelighed - størrelse

Annonce