{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

HJÆLP - killing 4 uger {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag fået en killing på kun 4 uger.. smiley
Missemor ville ikke have mere at gøre med killingerne, og slog en af
dem ihjel!


Jeg har så fået denne lille hankat hjem, med MANGE lopper, tror ikke den har fået mad i mange dage, og virker svag smiley

Hvad skal jeg gøre?

Jeg har givet den mad (fra dyrlægen) den spiser fint, jeg har givet det loppe kur jeg må give den, og den ligger i varmepude og sover.

Hans søskende klarede den ikke.. smiley

Har brug for hjælp, og vil gøre alt for den lille prut..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - killing 4 uger
  • #1   5. okt 2012 Du skal se om du kan finde en plejemor til det lille pus, prøv at kontakte Kattens Værn, Inges Kattehjem, HitteKilling, de nærmeste dyrlæger..
    Der må være nogen som kan tage sig af den..

    Desværre er det ved lov ikke tilladt selv at opfostre sådan en lille ven, med mindre du er godkendt til det...

    Håber du finder en plejemor til det lille pus..

    Krydser fingre herfra smiley


  • #4   5. okt 2012 har snakket med dyrlæge, de siger det bedste jeg kan, er at holde ham varm, tilbyde ham mad hver halve time og give ham en masse kærlighed. Han har været her i 2 timer nu, og virker allerede til at have det bedre!

    jeg har vasket ham for loppe affald og redt ham igennem med en loppe børste..
    han er ret træt nu, så nu putter han sig ind til mig og får alt den varme han kan få..

    OG tak for alle de dejlige ord smiley <3


  • #5   5. okt 2012 Indtil du forhåbentlig finder en plejemor til den bette skid, synes jeg bare du skal fortsætte som du gør, og som Dk Caluma også foreslår..

    Torskerogn rørt med A38 plejer de også tit at være vilde med smiley

    Husk du ikke må give ko-mælk..

    Det bedste er KMR-mælk fra dyrlægen..
    Men det har du vist allerede styr på smiley


  • #6   5. okt 2012 prøver at købe A38 og torskerogn og give ham det. Kan være at det kan fede ham lidt. han er så tynd smiley

    Ja, ko mælk er ikke godt. Men har købe det der mælk fra dyrlægen og så det der Royal Canin Babycat. men han sover nu.

    Tror I at han selv siger til når han er sulten? altså piver?


  • #7   5. okt 2012 Det er ikke sikkert...
    Men jeg synes du skal tilbyde ham mad hver 2. time, så finder du lige så stille ud af hvor stort hans behov for mad er...
    Han er også ved at nå den alder hvor han selv kan spise fast føde..

    Kan han selv gå på bakken og komme af med tingene?

    Ellers skal du hjælpe ham til det, gerne prøv efter hvert måltid, ved at stryge en let fugtig blød klud på maven og ned mod enden indtil der kommer noget...


  • #8   5. okt 2012 Ja, okay. prøver hver anden time..

    Han har ikke lavet noget endnu, og han sover nu. Men prøver når han vågner.. :o)


  • #9   5. okt 2012 Har du en lille bakke med lave kanter stående som han kan bruge? smiley
    Det er nemlig ikke sikkert han kan/vil bruge den store bakke, fordi den er for "besværlig" at komme op i...


  • #10   5. okt 2012 har fået lavet en lille kattebakke til ham smiley

  • #11   5. okt 2012 Det lyder godt...
    Hvor på Fyn er du fra?
    Så vil jeg gerne hjælpe dig med at lede efter en plejemor..
    Jeg kender en del grupper på Facebook hvor folk hjælper hinanden med den slags


  • #12   5. okt 2012 Øv du bor på fyn, har en misse mor med masser af mælk, men det hjælper jo ikke rigtig når du bor på fyn. Held og lykke med at finde en misse mor, håber det lykkes.. smiley


  • #13   5. okt 2012 Hvor i Østjylland bor du da Diana K ?

    Jeg synes da det er lidt vigtigere at tænke på at den lille overlever og får en god opvækst med en kærlig missemor, frem for at tænke i km smiley


  • #14   5. okt 2012 Spørgsmålet er bare om hun vil tage ham til sig, vi bor i en by der hedder mørke.. Ude på djursland, hendes egen killinger er klar til at rejse d 20 okt. Men hun har stadig mælk, der burde være nok til den lille fis, men hun har aldrig haft pleje killinger. Men et super go misse mor til sine egne. Hun har haft 2 kuld. I hendes leve tid.


  • #15   5. okt 2012 Ja, det er også noget af et sats hvis hun ikke vil kendes ved ham, Djursland er langt væk, det kan jeg godt se


  • #16   5. okt 2012 Jeg tænker lidt at vi kunne mødes på midt vejen, vores killinger er meget store nok, og ville godt kunne unvære deres mor nu, så du evt kunne låne mor missen, ville være lidt ked af at den skulle bo her.. Fordi jeg selv skal føde d 18 nov. Er jeg sat til. Så der bliver ikke meget tid og overskud til at holde øje med den lille mis...


  • #17   5. okt 2012 Må I meget gerne!

  • #18   5. okt 2012 Kan vi godt finde ud af Diana !
    Kan du lige smide mig en SMS på 27852122

    Jeg bor i Odense på Fyn..


  • #19   5. okt 2012 Har skrevet til dig.. smiley og ja ved godt penge ikke er alt, men når man i forvejen er lidt presset er det ikke billigt at suse afsted med en kat, desværrer.. Og så er jeg også højgravid, så en køretur til fyn tror jeg ikke jeg kan holde til.. Lider meget af plukveer..


  • #20   5. okt 2012 Dine killinger er kun 10 uger Diana..
    De må altså ikke blive frataget deres mor, selvom de er store nu.. smiley



  • #21   5. okt 2012 Ja ved det godt.. Men tænker de har hinanden, de spiser fast føde og har en pleje far.. De vil ikke tage skade på samme måde som den lille fis der, evt kunne han komme her og bo ind til mine killinger er klar også kunne de flytte sammen der efter.. Jeg vil bare være ked af at ha legesyg killing og kaldene misse mor, når jeg skal føde og kommer hjem med en ny født smiley samtidlig med vi har en dreng på 1 år her den 28 okt smiley

  • #22   5. okt 2012 Jeg kan godt følge dig et eller andet sted..
    Men det er jo stadig forkert..

    Line, jeg har sat billedet ind på flere facebookgrupper og bedt folk om at sprede budskabet..
    Ville være skønt hvis nogen i nærheden af Odense kunne hjælpe..

    Håber på det aller bedste smiley


  • #23   5. okt 2012 Lige et andet spørgsmål - skal jeg tvinge mad i ham? Han har ikke spist i 3 timer. Han sover

  • #24   5. okt 2012 Lige et andet spørgsmål - skal jeg tvinge mad i ham? Han har ikke spist i 3 timer. Han sover

  • #25   5. okt 2012 Hans mave er ikke så stor og kan ikke rumme ret meget mad ad gangen, hvis han har spist meget går der noget tid før han er sulten igen..
    Lad ham smage lidt på det, vil han ikke have det så prøv igen om 1 time..


  • #26   5. okt 2012 Nej ikke tvinge, han skal nok pive hvis han bliver meget sulten, tilbyd ham hver 2-3 time, hele natten igennem, nus ham med en våd klud på maven efter hvert vel fungerne måltid. Og husk han sover meget, rigtig meget. Han er jo bare en lille baby, hold ham varm og lad ham sove, at sove er lige så vigtig som mad. Et er bare så vigtig han ikke bliver kold.. For gør han det mister han lysten til mad og vil sove mere og tilsidst sove ind.. Har han sovet 2-3 timer vil jeg tage mælken på sprøjte og vifte ved hans næse.. Sådan nogle lugter sig frem og er han sulten skal det nok vække ham med duften er dejlig mælk.


  • #27   5. okt 2012 Desværre overlevede lille skipper ikke smiley

    Måtte på dyrehospi og få ham aflivet. Han var total afkræftet, og kunne intet gøre.

    Jeg har reddet ham forsent! ØV altså smiley


  • #28   5. okt 2012 Ej øv...
    Men det var da forsøget vær...


  • #29   5. okt 2012 Ja smiley bare rigtig øv.. alle hans søskende klarede den heller ikke smiley

  • #30   5. okt 2012 øv... rip lille mis. men du gjorde ihvert fald så at han fik opleve varme, tryghed og en fuld mave i sine sidste timer... smiley
    det er der mange katte der ikke får...


  • #31   5. okt 2012 sidste billede af den lille fyr.. han kæmpede sin kamp! det ved jeg.

    profilbillede
  • #32   5. okt 2012 Sov sødt lille Skipper smiley
    Dejligt at du mærkede kærlighed og varme som det sidste smiley


  • #33   5. okt 2012 Den lille Skipper har sikkert været syg, lige som hans søskende, men du gjorde i hvert fald dit for at hjælpe ham.

    Og Diana, for en anden gangs skyld må du IKKE fjerne en mormis fra sine killinger, heller ikke selv om de spiser selv og har hinanden.

    Det er ikke alene ulovligt, men mormissen vil kun have én tanke i hovedet, nemlig at stikke af, så hun kan søge hjem til sine killinger. Dette ville hun også gøre, selv om de var de obligatoriske 12 uger.

    Så skal en hunkat, der har killinger i forvejen, være ammemor for en anden killing, skal killingen hjem til hende, og den bør helst være på ca. samme alder som hendes egne, da hun vil behandle den på samme måde, som hun gør med sine egne.


  • #34   5. okt 2012 Hvor trist smiley Du gjorde hvad du kunne smiley Sov sødt lille Skipper smiley

  • #35   5. okt 2012 Lige nogle rosende ord! håber det okay at jeg deler det!
    Men jeg vil først sige TUSIND TAK for alt den hjælp og støtte jeg har fået de sidste timer! Jeg har for nogle timer siden lavet et indlæg her på kattegalleri om hvordan jeg bedst muligt kunne hjælpe min lille killing på 4 uger, og folk skrev en masse dejlige svar, og delte tilfældigvis et billede inde på facebook med ham, hvor han søgte plejemor. I løbet af aften har jeg fået 10+ SMS på min mobil, fra dejlige mennesker hele landet rundt som stod klar til at tage min lille skipper i pleje for at redde ham! :') Desværre blev Skipper meget svag og ville ikke spise smiley Så ringede 1812 og skyndte mig på Odense dyrehospital, og lægen måtte desværre meddele at skipper ikke var til at redde smiley Han kom fra en familie med en missemor som ikke havde givet ham mad i flere dage?! Gid jeg havde kunne redde ham før! så havde den bette mis været i live den dag i dag. Men ja, vil bare gerne sige TAK, det er så dejligt at få bekræftet at der faktisk er gode dyremennesker her i DK og at vi kan hjælpe hinanden! smiley


  • #36   6. okt 2012 Det er jeg frygtelig ked af at høre...
    Men du gjorde dit bedste, og det kan du være stolt af!

    Sov sødt lille mus smiley


  • #37   6. okt 2012 Som sagt tidliger har jeg ingen forstand på pleje amme mor, måske var tanken osse lidt for hastet, men synes bare at kunne man finde på noget og bella kunne ha hjulpen endnu en lille mis til at overleve, så var det vel det vær. Det var slet ikke meningen at det skulle stresse eller skade hendes egen killinger. Jeg hvade snakket med dyrelægenfor en uge siden om at bella skulle stelireseres, og hun sagde, at killinerne ikke hvade brug for mor til mælk, bare det sociale, så de ville gerne ordne hende med det samme. Fik hun så ikke gjort endnu. smiley fordi v synes godt vi kunne vente til killingerne var væk.

Kommentér på:
HJÆLP - killing 4 uger

Annonce