{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

killing vil ikke die {{forumTopicSubject}}

Min MC pige har fået 5 killinger natte til torsdag den 18/10 - de er fine og vejede mellem 99 og 117 g. Men den sidste som er en han og er den største, vil ikke die...vi har med meget tålmodighed prøvet og få ham til det, men han li'som søger den anden vej og kæmper sig væk med sine forben, Vi har måtte gi ham KMR erstatning fra torsdag eftermiddag hver 2-3 time. Vi havde så lidt held i går aftes med at få ham til at sutte, men næste gang vi skulle hjælpe, så var han li'så umulig som ellers. Det har ikke lykkes siden og han få så erstatning. Han tar ok på, og har ikke tabt sig endnu siden han blev født. Han er tjekket for diverse "fejl og mangler" men er sund og rask. De andre har ingen problemer og tager også på som de skal.
Er der nogen som har nogle rigige gode råd og erfaring, så vil jeg være dybt taknemmelig hvis i vil skrive til mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killing vil ikke die
  • #2   21. okt 2012 Jeg synes i skal lade ham prøve selv et døgns tid. Tager han på på det døgn, så får han nok mad når i kigger væk smiley

  • #3   21. okt 2012 Han tager på fordi han får flaske -for vi har ikke prøvet ikke at gi ham. Så vi må prøve at lade vær med at gi ham...men er et døgn ikke for lang tid? Han når ikke rigtig at skrige for vi gir ham jo mad (5ml) hver 3-4 time. Ja han sutter det hele selv, og der kommer ikke noget ud af næsen...


  • #5   21. okt 2012 Har i gjort det fra dag 1?
    For så synes jeg i skal prøve at lade killingerne være et døgns tid. Også selvom han ligger og skriger

    Jeg havde også en killing der skreg rigtig meget og jeg frygtede at min kattemor ikke havde nok mælk og stod med det ene ben hos dyrlægen for at købe modermælkserstatning. Men jeg fulgte heldigvis rådet om at lade dem være og veje dem, bare et døgn, og følge udviklingen

    Den skrivende killing skreg bare fordi hun var hysterisk. Vi kaldte hende pjevs:)


  • #6   21. okt 2012 Et døgn er ikke for længe. Igen, kattemor vil også reagere på at hendes killing er sulten og hjælpe ham

  • #7   21. okt 2012 Til Heidi, vi gav ham første flaske efter 12 timer..fordi vi ikke kunne få ham til at sutte når vi prøvede...Han ikke direkte skriger mere sige små lyde (grynter+piver) Vi har nu ikke givet ham mad side kl 12 middag og der vejede han 138 g, har lige vejet ham og han vejer her kl 2130 132 g. Men han virker ikke mere urolig end de andre, og så lidt måske - han søger rundt både på mormis og rundt om i kassen. Heidi hvordan vil/kan hun hjælpe ham??

  • #8   21. okt 2012 Tror også at i skal give ham noget mere tid og lade missemor få ro sammen med killingerne... Problemet kan hurtigt blive ( lidt ligesom hos babyer) at han nemmere får føden via flasken, hvor han skal kæmpe lidt mere hos sin mor... Og hvis han ikke får lovtil at mærke sulten, så han selv skal kæmpe lidt for føden, så lære han det ikke.. men bliver mættet via flaske... smiley Held og lykke med det hele.. PS: killinger kan godt tabe sig lidt nogle dage, for så igen at tage på.. Prøv kun at veje ham 1 gang om dagen og på nogenlunde samme tidspunkt.. De der små g. giver store udslag, hvis de lige har spist og efter et pat timer er vægten en helt anden.. Det vigtigste er at han aktiv og ikke sløv.. så skal han nok komme frem smiley

  • #9   21. okt 2012 Tak for svar Linda, vi prøver ihvertfald lige først med et døgn uden flaske - for ja du har fuldstændig ret, man skal ikke give for hurtig op..som mange mødre gør når de skal amme.
    Mener nu osse at han skal skrige/hvine højt og hjerteskærende før der er noget galt, (og det har han ikke gjort på noget tidspukt) men man er jo så bekymret :o))
    Og så vil vi så glæde os til en nat uden at skulle sætte uret smiley


  • #10   21. okt 2012 Kender det godt... har selv lige været turen igennem... og har pt. 7 dejlige killinger på 12 uger rendende rundt i huset smiley

  • #12   22. okt 2012 Hvad siger vægten idag?

  • #13   22. okt 2012 Jeg afventer min datter kommer hjem og vejer ham her kl 1130...men hvad nu hvis han har tabt sig ? -og hvor meget skal han ha tabt sig før vi skal give ham noget erstatning ? hvor længe skal vi vente md "og se tiden an" ?
    Han har tidligt i morges pivet og "gryntet" og søger ligsom væk fra mor og sine søskene... men vi har intet givet ham, han faldt så til ro igen og sov med de andre da jeg gik i morges.


  • #15   22. okt 2012 Til Heidi, han vejer nu 124g...dvs han har tabt 14g, så jeg har beordret min datter til at gi ham mad med det samme. De andre som vejede mindre ind ham ved fødslen, vejer imellen 155 til 170g. Så jeg tror ikke han får noget fra sin mor, tør ihvertfald ikke at prøve et døgn mere.

  • #16   22. okt 2012 Til Lotte, har nået at stoppe min datter i ikke at gi ham noget...men hvor længe skal vi se tiden an ?? er det ikke meget at tabe 14 g Han vejde 117 ved fødslen, så han har faktisk kun taget 7g på, på 5 døgn...?

  • #17   22. okt 2012 Ja okay, tror måske jeg i dette tilfælde ville rådføre mig ved dyrlægen og hører om i blot skal håndfodre ham i resten af opvæksten.

  • #19   22. okt 2012 Vores vægt er en 1-grams vægt og meget ny (den er købt til formålet :-)) har brugt og testen den med forskellige ting/varer....så den skulle være helt ok.
    (vi har ingen ekstra skål vi lægger dem i inden de kommer på vægten, de ligger direkte på vægt-pladen...
    Min datter har ringet og fortalt at han ligger og sutter på den ene af vorterne mellem mormis forben...og det har han osse gjort lidt tidliger idag - men hun var meget itvivl, men nu skullen den være go nok Men måske som Heidi skrev tidliger, at han sutter når vi ikke ser det....men hvorfor har han så ikke taget på - men tabt sig?


  • #20   22. okt 2012 Måske har han en dårlig vorte. Hvis han kan finde ud af at finde vorten og sutte, så vil jeg give ham et døgn mere:)

  • #22   22. okt 2012 Ja jeg tænker osse lidt på om han har en vorte som ikke gir så meget...men han har nu lige fra dag 1, været glad for at ligge mellem mormis forben - og vi har haft tjekket ham flere gange om han skulle ha fundet ud af det - men vi har ikke set det, altså før i dag hvor mig datter opdager/ser det.. Vi prøver et døgn mere - og da han ikke skriger vild, så blir vi nød til at prøve det af. Men super I gider skrive jeres erfaringer - tusind tak.


  • #23   23. okt 2012 Lille mand lever endnu og serud til at have det ok her til morgen..han bliver vejet okkring 1130 i dag, så jeg er meget spændt på om vægten er gået op -bare den ikke er gået ned, så jeg krydser alt hvad der kan krydses :o)
    Et par spørgsmål, som jeg håber på nogen vil og kan svare på...
    -har bemærket at mormis har lidt dårlig mave, er det normalt og kan man gøre noget?
    -skal vi give mormis noget extra godt/lækkert at spise, så der evt kan komme mere/bedre mælk ? hun får Maine Coon 36 + tun i vand (og kun vand)


  • #24   23. okt 2012 Den dårlige mave kan jeg desværre ikke hjælpe dig med...

    Men i stedet for tun i vand, ville jeg nok give hende noget dåsemad i stedet - og gerne alt det hun kan spise smiley
    Det har hun meget bedre af, og så omsættes det meget hurtigt til mælk i forhold til tørkost..
    Derudover vil jeg anbefale dig at få hende kørt over på noget killingefoder, da det også er med til at styrke mælkeproduktionen, plus at de små alligevel skal tilbydes killingefoder fra de er omkring 3-4 uger smiley
    Men pas på ikke at lave en alt for hurtig overgang, for så får hun for alvor dårlig mave...


  • #27   23. okt 2012 Hvorfor hun får MC 36 er pga opdrætteren jeg har købt mormis af, har fortalt jeg skal fortsætte med den efter fødslen...men vil da klart købe noget vådkost til hende og droppe tunen (har givet hende det pga hun er vild med det :o))
    Er ikke normalt til vådkost, så hvad køber man som det bedste??
    Og vil da osse starte med at give hende killingfoder...


  • #28   23. okt 2012 ps...har tilbudt hende, æggeblomme/fløde/druesukker, men det er hun ikke vild med,
    skal hun have andet drikkelse end vand?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
  • #31   23. okt 2012 Min datter har vejet ham og han vejede 122 g dvs 2g har han tabt siden i går samme tispunkt. Hvordan lyder det i jeres øre smiley


  • #33   23. okt 2012 Ja og han er umiddelbart tilfreds, han skriger ikke - piver lidt, men det gør de andre osse. Han knogler rundt på sin mor og søskene og føles ok varm. Han er selvfølgelig lille at tage op i forhold til de andre...men min mavefornemmelse siger det går den rigtige vej :o)) Tak Krista for dit svar...

  • #34   23. okt 2012 Synes ikke du behøver at stoppe med at give hende tun... men ligesom os mennesker, må katte heller ikke få dåsefisk ad libitum.

    Og du skal give hende killingefoder, da der er meget mere fedt og næring i det, som hun har brug for under amning
    Men husk at blande killingefoderet op i dit gamle foder, ellers kan du risikere, hun får dårlig mave.. og så langsom bruge mindre af det gamle og mere af det nye


    Og personligt brugte jeg bare det billige vådfoder fra lidl.. Ingen klager fra katten og killingerne voksede som de skulle smiley

    Derudover gav jeg hende kattemælk fra whiskas (en halv flaske om dagen ca). har en overbevisning om at ekstra kalk er sundt i den periode smiley


  • #35   23. okt 2012 Jeg skal ud at handle, men skal jeg købe (nu er jeg tilhænger af Royal Canin) kitten eller babycat ?? Og igen tak for jeres svar... :o)

  • #36   23. okt 2012 jeg vil sige kitten

    Babycat er en anelse federe, men det er så kort en periode det er anbefalet (tror det er til 4 månederog kitten er vidst også anbefalet fra 1. måned smiley

    Men ved kitten kan du godt vove at købe en stor sæk (hvis du køber ti kilo, kan du altid sælge det sidste med videre, men 4 kilo er for lidt til både mor og to killinger i 2 måneder - altså når de begynder at spise tørfoder)


  • #38   23. okt 2012 Drop tunen - det kan bl.a. medføre oplagring af fedt og betændelsestilstand

    http://www.petmd.com/cat/conditions/endocrine/c_ct_steatitis#.UH5fpaCLIsw


  • #39   23. okt 2012 Vi har nu konstateret at lille mand sutter hos mormis, men han vil umiddelbart kun have dem oppe mellem hendes forben - tilbyder vi ham en af de andre, vier han med hoved og piver - lidt li'som de første dage hvor man bare skubbede sig væk og var umulig.Jeg kan jo ikke lade vær med at veje ham, for at tjekke om han får noget..
    -men vægten siger ikke tværtimod, og så blir jeg lidt bekymret. Men han ser ud til at have det fint og han siger stadig ikke noget - så jeg tolker det som goe tegn. Men han må vel ikke blive ved med at tabe sig?? han vejer jo næsten det samme som da han blev født.
    Tak Lotte for dine gode råd...


  • #40   23. okt 2012 Du skal ikke flytte killingerne rundt mellem dievorterne - de har deres egne. Og livet er sådan at de bedste patter får de stærkeste killinger

    Nej han må ikke tabe sig - du kunne støttemade hvis du er af den overbevisning at han er et godt liv


  • #42   24. okt 2012 Det var trist at høre...men tak alligevel :-((
    -men støttemader vi ham, så gør han vel li'som menneskebabyer...at ta den nemmeste vej og slippe for det arbejdet - og så er vi på hver anden time i de næste mange uger. Men vi kan vel heller ikke bare lade ham "ligge og dø" så skal man vel gå til dyrlægen og få ham aflivet?


  • #44   24. okt 2012 Vores lille mand er vejet igen og har taget på -hurra :-)) (2g)
    -men Krista, der er ingen tvivl om at vi gir ham flaske hvis det går ned af bakke igen..
    nu når det kun dejer sig om så kort tid...vi vil ihvertfald prøve alt, før vi opgir smiley


  • #45   24. okt 2012 Jaaaa. smiley så går det den rigtige vej

  • #47   25. okt 2012 Så går det lidt fremad....lillle Julius (som vil kalder ham ) vejer i dag 134 g :o)
    Mormis går en del fra dem, når hun har givet dem mad og vasket dem...så går hun, enten så ligger hun sig uden i gangen eller inde i vindueskarmen i stuen (hun går selfølgelig også når hun skal spise/drikke og på bakke) hun er osse begyndt at komme en i møde når vi kommer hjem fra skole/job (som hun plejer)
    -Er det helt ok og normalt hun gør det ??


  • #49   26. okt 2012 Det går stadig fremad...i dag vejer lille mand 145 g smiley
    -jeg stopper tråden for denne gang og takker alle for gode råd...


Kommentér på:
killing vil ikke die

Annonce