{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er katten garvid
  • #2   21. okt 2012 ja men hun er ikke en gang et halv år enu


  • #4   21. okt 2012 ok men hun bidder en når man røre ved hendes mave

  • #6   22. okt 2012 dyrlægen kan lave en abort på hende og strillisere hende med det samme

  • #7   22. okt 2012 Det er slet ikke sikkert at hun kan klare at få killinger i den alder hun har, i kan risikere at hun ikke kan føde dem selv(ender i enten kejsersnit eller døden) og at hun ikke kan/vil passe dem bagefter. Personligt vil jeg se og få hende til dyrelægen så hun kan blive steriliseret, og få killingerne fjernet samtidigt. Hvis i lod hende få dem vil det svare til en 12 årig pige skulle føde en baby, det vil være synd. syntes at du skal snakke med dine forældre om at få fjernet killingerne.

  • #8   23. okt 2012 Nu mijaver hun meget ved ikke hvorfor

  • #9   23. okt 2012 gætter på hun stresser hun er i en hormon face og nu også drægtig....

    FÅ SNAKKET MED DINE FORÆLDRE DIN KAT KAN ALTSÅ DØ A DET !!!


  • #10   23. okt 2012 ja det håber jeg også meget... havde jeg haft de tvivls spørgsmål og den måde hun beskriver jaaa som forældre havde jeg rageret....
    min søn (3år) skal jo så os bare lige sige at Nanna halter så er han bundet op igen eller diva stresser min søn på 3år er seriøst sej til dyr og han ved hvad det er


  • #11   23. okt 2012 Her er så forældrene smiley
    Tak for jeres input til Maya, hun er som I kan se meget interesseret i vores lille kat. Det er helt efter planen hvis katten er gravid da Maya længe har drømt om at få killinger. Vi har haft kat i 5 år men har ikke prøvet at få killinger selv så derfor har vi ikke neutraliseret katten - det er dog planen når den engang har fået et kuld. Det er endnu uafklaret om den er gravid...
    Mvh.
    Nanna


  • #13   23. okt 2012 Er det helt bevist... sorry mit udbrud.. i skulle ikke have dyr.... så siger jeg ikke mere, har nemlig lært man heller skal tie,l hvis man ikke har noget pænt at sige, og de ord der ligger og trykker er på ingen måde pæne og ej heller for et barn..

    skam jer..


  • #15   24. okt 2012 Kejsersnit kan nok ikke undgås..

    Igen, syntes godt nok at i skal overvege det nøje med hensyn til at give jeres killing lov til at få killinger, for med den alder hun har, er det slet ikke sikkert at hun kan klare at føde dem, da hun ikke er færdig udviklet endnu, en kat bør tidligst få sit første kuld killinger som 1 årig, hvis i lader hende få killinger som kun 6 mdr ´s risikere i at smoothie føder dem alt for tideligt grundet plads mangel, eller i allerværste tilfælde dør.

    Er i virkelig villige til at udsætte jeres killing for det, "bare" fordi i gerne vil prøve at få killinger på en kat som selv kun stadig er en lille killing, i burde måske tænke lidt mere på katten i det her...


  • #16   24. okt 2012 Og for guds skyld hvis det viser sig at hun ikke er med killinger så hold hende inde eller ¨få hende på p-piller, indtil hun idet mindste er gammel nok til at klare et kuld.

  • #17   16. dec 2012 Undskyld mig, men hvis det er nogen som skal ta en slapper, så er det da jer.. En lille pige spørger til, om sin kat er drægtig, og så kaster i, en håndfuld voksne mennesker, sig over hende, og kritisere hendes forældres ansvarsbevidsthed.. Det værste er at ikke nok med, at hendes beskrivelser kan være så meget andet end drægtighed (fx, som det tyder på, normal killinge adfærd og men god appetit) så aner i faktisk ikk en kæft om hvad Maya's forældre gør og ikke gør.. I bitcher og fliner så man skulle tro det var løgn, råber op om at katten dør til en 9 årig pige, det er jo ikk normalt? Hvad blev der af den gode tone? Det er anden gang jeg ser en tråd hvor 20 sindsyge kattedamer rotter sig sammen mod en ikke-katteekspert uden grund, hvad er det for noget? I dømmer, og konkludere, men ved rent ud sagt ikk en kæft om hvad der foregår.. Er i gale, jeg krummer tæer på jeres vegne - over and out!!

  • #18   16. dec 2012 (Undskyld til jer der har formået at holde den gode tone, jer henvendes der ikke til)

  • #19   16. dec 2012 Johanne

    Og du fik så også lige læst forældrenes svar til det her ikke???
    Så synes det er helt på plads at kritisere ansvarligheden overfor katten!!!!!
    En killing skal ikke have killinger!!!!!!


  • #20   16. dec 2012 Johanne: Hvis ikke du selv har set det, så er en forældre inde over tråden her, og siger det er bevidst at katten er drægtig, trods kattens meget lave alder (6 mdr.).

  • #21   16. dec 2012 At lade en killing få killinger svarer til at lade en pige blive gravid, når hun har fået sin første menstruation, hvilket kan ske, når hun kun er 11 år smiley

  • #23   16. dec 2012 Kunne ikke sige det bedre RB smiley

  • #25   16. dec 2012 Jeg blev i stand til at blive gravid som 9 årig, men vil være så fræk at påstå at jeg på ingen måde, hverken fysisk eller psykisk, var i stand til at bære en graviditet og efterfølgende have ansvar for et barn.
    Det synes jeg godt man kan sammenligne med en lille killing på UNDER 6 mdr smiley


  • #33   17. dec 2012 Først og fremmest, så lader det til at flertallet lader naturen gå sin gang. En kat kommer i princippet først i løbetid når den idelle vægt. Desuden er drægtighed før 1 års alderen så uproblematisk at der intet står skrevet om hvilken alder katten skal have på hjemmesider som netdyrelægen eller netdyredoktor hvilket ellers ville være oplagt hvis det var så katastrofalt som i ellers giver udtryk for. Mayas familie har valgt at de vel prøve at få killinger, hvilket er deres valg. Som en naturlig måde at gøre det på, undgår de at sterilisere den. At i er imod det, er da helt iorden, men der er da ingen der flipper ud på jer, fordi i manipulere naturens gang. Ditte du udtaler at katten er meget lavere end 6 måneder, hvilket du ikke ved noget om, du ved kun at den ikke er 6 måneder endnu. Du informerer også om at du blev i stand til at få børn som 9 årig. Hvad har det med sagen at gøre? Er du måske en kat? Dine forældre blev da ikke nødt til enten at spærrer dig inde eller stoppe dig med p-piller for at undgå at du blev gravid eller?
    Jesper, jeg har læst tråden igennem og har set at folk har opfordret Mayas forældre om at komme på banen, men tror stadig ikke at Maya for noget ud af at der er udtalelser der hentyder at hendes forældre ikke er der hensigtsmæssigt og der er endda en der skriver: "FÅ SNAKKET MED DINE FORÆLDRE DIN KAT KAN ALTSÅ DØ A DET !!!" Hvilket ikke kun er en kommando men også en sætning der signalerer vrede og virker truende - Maya er 9 år, ovenstående er ikke måden at kommunikere med en 9 årig?
    "Otto" jeg ved ikke hvad det er du ikke helt har forstået smiley hvis du nu tager en dyb indånding igen og læser hvad jeg har skrevet så finder du ud af hvorfor jeg grinte da jeg læste dit indlæg. Det er vidst ikke mig der kalder dig eller andre kattekællinger, det er vist kun dig selv der har den nedladende tanke om dig selv smiley
    Heidi: lad mig informerer dig om at man godt kan læse trådende herinde uden at være medlem, og at man skal være medlem for at skrive et indlæg i et af trådende. Læg også mærke til at Maya's mor hedder Nanna, Det er ikke lige tilfældet med mig vel? hæhæ der er vist gået shurlok homes i den for dit vedkommene. by the way, så har jeg heller aldrig sagt at i ER bither, men at i gør det smiley
    Winnie, det kunne tyde på... JA det kunne tyde på så meget, hvem hvordan kan du retfærdiggøre din konkludering uden et bevis? Du har ingen anelse om, om Mayas mor anser disse killinger som legetøj? Du kunne da også være en lumsk børnelokker, men eftersom jeg intet bevis har for det så slynger jeg da ikke sådan en beskyldning ud.. Du aner intet om denne families midler og værdier så stop dig selv? DU syntes min kommentar er meget umoden, det er din opfattelse min fine ven, og det er helt iorden at du syntes det. Du aner ikke hvor meget jeg har tænkt over det, så din udtalelse om at den er ugennemtænkt er ligeså plat som når jehova fastlægger en dato til dommedag.
    Nu vi snakker om viden, så ved jeg at i de lande hvor man har mødt din ide om at mindske antallet af vilde katte, der hersker der kæmpe problemer med børnedødelighed grundet samonella og andre frygtelige sygdomme som de skadedyr katten udrydder bærer rundt på.. Hvis du vil dømme børn og gamle til døden så dine dyrebare katte skal have bedre kår end så mange andre vilde dyr så go for it.. Jeg har en holdning min fine ven, og du kan hade mig for den.. Jeg syntes bare på INGEN måde at man kan sammenligne tidlig drægtighed hos katte med dyremishandling.. man hindre heller ikke frøer, tigere, aber mm i at blive drægtige før en bestemt alder selvom det også der kan være en smugle mere problematisk. du er snæversynet og det er jeg ked af på dine vejne..
    Kan informere om at jeg var ganske ædru da jeg skrev mit indlæg til jer der har dannet konklusioner om andet smiley



  • #34   17. dec 2012 beklager stavefejl, håber i spørger istedet for at konkludere og gætte hvis der er noget i ikke forstår.. Ditte jeg læste forkert med hensyn til dit indlæg hvor du siger at katten er 6 måneder.

    *Mega* skriver: "At lade en killing få killinger svarer til at lade en pige blive gravid, når hun har fået sin første menstruation, hvilket kan ske, når hun kun er 11 år"

    WTF!! det der det er jo bare sygt..




  • #36   17. dec 2012 Det syge er at du sammenligner en kat med et menneske. det er to vidt forskellige begreber som slet slet ikke kan sammenlignes..
    mennesket kan formere sig meget tidligt, men instinktet kommer først efter puberteten.. Det er smart at muligheden er der hvis nu mennesket skulle gå hen og blive truet med udryddelse, men det falder os ikke naturligt som hos en kat.. En kat derimod kommer som hovedregel i løbetid når den er udviklet til det, dvs. at de normalt først kan formere sig når de har en krops vægt der gør det muligt for dem at bærer og føde killingerne.. et menneskebarn er ikke psykisk udvikling til opgaven, fordi den ikke på givent tidspunkt har viden og erfaring nok til at kunne være mor - Dette har en kat fordi det er styret af instinkter pga. manglende intelligent.. Det er synd for en kat ikke at lade den drive af sine instinkter, da det er enormt frustrerende og stredsene for den. Den drives af instinkter, et menneske drives af så meget mere end det.. Det er så det du fik skåret ud i pap..


  • #38   17. dec 2012 Er det ikke at sammenligne kat med mennesket ved at sige: "At lade en killing få killinger svarer til at lade en pige blive gravid, når hun har fået sin første menstruation, hvilket kan ske, når hun kun er 11 år" svarer til = er det samme som, som = en sammenligning.. har aldrig snakket om et moder instinkt.. moder følelsen har jeg heller ikke været inde på.. Killingerne dør ikke bare, det er vidst dig der dramatiserer og rocker den af her mester, du har på intet tidspunkt argumenteret for hvorfor det er ligeså slemt at en 6 måneder gammel kat bliver drægtig som at en 11 årig pige bliver det? Det er trist du har din indstilling, det er en synd og det er skræmmende at du sætter spørgsmålstegn ved det etiske i den sammenligning psyko you..

  • #39   17. dec 2012 11 årig bliver gravid*
    og btw, hvis det ikke er gået op for dig så snakkede jeg om drift og formering ^^
    desuden så tvivler jeg på at dine 30 års erfaring omhandler dette emne eftersom du jo tydeligvis er modstander.. Jeg tror heller ikke du har nogle veldokumenterede beviser for dine påstande..


  • #40   17. dec 2012 Sætter mig på mine hænder og ryster på hoved!

  • #43   17. dec 2012 Er da glad for at du ikke er enig, det var helt klart min opfattelse, at du ikke var enig, eftersom du lod til ikke at kunne forstå min forargelse over den sammenligning.. Jeg beklager, at jeg havde den opfattelse - det må du undskylde..
    Har aldrig sagt at du var uvidende - og nej det er man ikke, men man er heller ikke vidende. Man er af mening.
    Det er klart at du forventer jeg snakker pænt til dig. Jeg tror desværre jeg lod mig rive med, jeg er i den grad frustreret over Ditte's sammenligning, og det gør ond i mit hjerte, at tænke at nogle mennesker er af den overbevisning, den handling vil jeg også beklage..
    Jeg vil så også mene er du er en hel del mere tilnærmelig nu.

    Vil vove påstå at det er mindst ligeså forkert at dømme disse forældre uden mere baggrundsviden og ovenikøbet udtale sig om det i deres 9 årige datters indlæg.

    Syntes det er helt fair at du er modstander af at unge katte får killinger, men jeg syntes på ingen måde at det er fair ikke at acceptere at andre mennesker ikke er af samme opfattelse..



  • #44   17. dec 2012 Jesper ^^
    er helt enig.. Jeg misforstod hende og som sagt i ovenstående vil jeg gerne undskyld. Det er ikke min mening at blive personlig.. Med hensyn til de steder jeg fejlciterede så var det vidst mit overblik over alle besvarelserne der svigtede.. håber alle ved hvad jeg mener hvis jeg ved en fejl har sat et forkert navn på og hvis jeg har misforstået nogle vil jeg self gerne vide det..


  • #45   17. dec 2012 Det er helt iorden Heidi. Ligesom jeg ikke vil gå ind og blande mig i hvordan forældre vælger at opdrage på deres børn, eller i hvor mange katte man ejer m.m. vil jeg heller ikke blande mig i hvornår du vælger at få din kat parret.. Jeg respektere helt sikkert at du har det som du har det ligesom jeg respektere et mere afslappet holdning til det og en mere "naturen går sin gang" opfattelse af tilværelsen.. Jeg er overbevidst om at chancerne for at Maya's kat er en ligeså glad og sund kat som din er store.. Jeg tror at Maya's kat lever et godt katte liv og så lægger det jo i skæbnen om den er gravid eller ej.. syntes bare at det er dybt forkert at man ytrer sig om forældrenes ansvarlighed og udtaler sig om deres evne til at have dyr eftersom emnets ejer ikke er forældrenes, men deres datters.. Deres datter er så herinde fordi hun elsker katte og gerne vil vide mere.. Desuden ved man ikke om katten overhovedet er drægtig.. Syntes også man skal stille spørgsmålstegn ved hvad der er værst: at opererer killingerne ud og gøre den ufrugtbar eller sørge for at der er et sikkerhedsnet omkring denne drægtighed.. syntes der er mange aspekter som folk ikke tager til overvejelse.. og syntes egentlig heller ikke der er særlig meget accept indenfor folks forskellighed og folks forskellige opfattelser af tingende.. Det er fint at have en mening, og det er fint at skrive at man ikke syntes katten skal have de her killinger, men syntes ikke at det er i orden at ytre sig om hvorvidt denne familie skal have dyr, deres ansvarsbevidsthed mm. eftersom man ikke ved noget om hvad de gør for deres dyr og hvor ansvarlige de er i forholdtil hvad deres opfattelse af hvordan det skal være..

  • #46   17. dec 2012 Du behøver virkelig ikke at gøre opmærksom på det, det er helt op til dig. Spar du bare den tid og de kræfter. Jeg forventer ikke at du svarer hvis du ikke har noget at ytre..

  • #48   17. dec 2012 Ja det har jeg smiley
    Tvivl ikke på mine intentioner.. fik min første kat for et år siden, en hunkat som levede under dårlige forhold på en gård..
    Tøvede ikke et sekund med at tage hende under min jakke da jeg opdagede at de ikke gav hende mad regelmæssigt eller tog ansvar for hendes ve og vel.. Desværre døde fordi hun havde hæmobartonellose, og var ikke til at redde pga fejlernæring så der stod jeg 3000,- fattiger..
    har så købt mig en ny lille guldklump..
    Er en kæmpe dyre elsker..


  • #49   17. dec 2012 Johanne: nej det er ikke sygt at sammenligne et menneske med en kat de er begge levende væsner med en sjæl og et hjerte som kan føle smerte.(men der stopper sammenhængen vidst også smiley )
    Du skriver at det ikke står skrevet nogen steder om hvilken alder katten skal have før den for killinger mit svar: man burde måske kunne tænke selv, ik?? ellers kunne du jo tage et smut hen til den nærmeste dyrlæge og sige at du har tænkt dig at få killinger på din killing ( angiveligt på dette tidspunkt tråden blev oprettet: mindre end 6 mdr.) så skal du nok se den skideballe du vil få, fra dyrlægen. smiley

    Forstår bare ikke rigtigt at du støtter om det her at lade den lille kat få killinger,? men det er jo dit valg smiley

    hugger lige et citat:
    ^^ så der stod jeg 3000,- fattiger.. ^^
    det kan du kun klappe dig selv på skulderen over, for hvis ikke du havde taget hende fra gården havde hun sikkert lidt til det sidste,du gjorde det rigtige og afsluttede hendes pindsler. smiley


  • #50   17. dec 2012 Er på ingen måde uenig med dig ^^
    Desuden siger jeg ikke at jeg støtter det, jeg mener bare at det er folks eget valg om de vil lade det gå af sig selv eller om de vil spærre en udekat inde i nogle tilfælde et år eller proppe den med p-piller som iøvrigt også er skadeligt..
    En anden ting der får mig til at reagere er at denne 9 årige pige har mulighed for at se hvad folk skriver om hendes forældre - syntes ikke at det er her folk skal ytre sig men hellere indbyrdes af hensyn til Maya.
    Har på intet tidspunkt snakket om hvad jeg mener forældrene skal gøre hvilket jeg syntes er u relevant i denne sag..

    Har ikke behov for at klappe mig selv på skulderen, for mig handlede det om at tage den rette beslutning som for mig er at tage det ansvar det hører med når man anskaffer sig et dyr.. Hvis jeg ikke havde taget Mercedes (som jeg kaldte hende) med havde jeg ikke fået ro i sjælen.. Jeg fortryder ikke at jeg brugte 3000,-
    jeg sagde til dyrlægen at jeg havde 10.000 til at redde hende og at hun bare skulle gøre hvad hun kunne såe..


  • #51   17. dec 2012 og jeg anede da ikke hvor gamle de skulle være før jeg læste det.. Skulle grave dybt før jeg fandt det men jeg fandt det da til sidst..

  • #52   17. dec 2012 Hvis hendes forældre og maja selv ikke ønsker at læse mere fra denne tråd kan de jo bare slette den??

    Nej du skriver ingen steder at du støtter dem, men det at du forsvare dem ser jeg som det samme at du "støtter dem"(i dit nr. 3 inlæg kunne det nærmest se ud som om du opmuntrede dem til at lade den få killinger) katten vil nu heller ikke tage skade af at blive holdt inde, hvis den aldrig har prøvet andet, selvom katten til hver en tid(eller næsten) vil være gladere udenfor når den først har prøvet det.

    Men ja, ansvarlig katte ejer som vil vide af sig selv, vil også se at den var gal hvis man lod en så ung kat få killinger. tror ikke jeg har mere at skrive i denne tråd for nu, der er skrevet det der er at skrive. Der behøves nu heller ikke at graves mere i denne tråd den sluttede alligevel også for godt 2 mdr siden snart nu.


  • #53   17. dec 2012 jeg kan forsikre dig om at jeg ikke støtter noget..
    Jeg syntes ikke det er noget at byde en 9 årig og det er og bliver nu min mening..

    - Jeg syntes heller ikke at det er forkert at lade dem blive drægtige som det falder dem naturligt (er selv fra landet) og ud af de mange, mange, mange gange jeg har set ungkatte være drægtige og føde har jeg aldrig nogensinde set det gå galt.. Jeg har meget svært ved at tro at det er så problematisk eftersom jeg har været vidne til noget andet.
    når det så¨er sagt, så syntes jeg til gengæld at man skal kastrere/sterilisere sin kat hvis man ikke har plads, tid, penge og engagement i det at få killinger eller planer med det for den sags skyld..
    Jeg har ikke tænkt mig at få killinger, men sådan et stort problem, tror jeg simpelthen ikke på det er.. Er overbevist om at det til en hvis grad bliver gjort til et større problem end det er..

    men ja det er vidst ud debatteret..


  • #54   18. dec 2012 Har kun et at sige til hende Johanna.. tja der sidder en flok opdrætter som nok ved en del mere end du gør.. Både jeg og mega har været opdrætter før du blev født,og Heidi og andre der er på banen har vi alle opdrættet med hjertet og med en meget stor kærlighed til dyr..

    Jer der mener at det er forsvarligt at lade så ung en kat får killinger, husk at købe jeres kæledyr Build a Bear.


Kommentér på:
er katten garvid

Annonce