{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farver
  • #1   30. jun 2013 Hej

    Basis farverne vil være
    Hunner: røde eller tortie (ingen sorte)
    Hanner: røde eller sorte

    Og hvad de så ellers bliver i form af solide/ensfarvede og typen af tabby etc. afhænger af resten af forældrenes farver smiley


  • #2   30. jun 2013 Hej Eva.

    1000 tak for dit svar. smiley Vil det sige at hunkatten også bærer det røde gen?


  • #3   30. jun 2013 Lene - Hun er jo tortie? En tortie hunkat bærer en rød og en ikke-rød udgave af genet (alle katte har to udgaver af hvert gen). Det er det der gør hende en blanding af rød og sort smiley



  • #4   30. jun 2013 Okay. Jeg er overhovedet ikke inde i det med farver. smiley Jeg synes nemlig ikke hun er rød men sort og gul/brun.


  • #5   30. jun 2013 Du kunne jo lægge et billede ind.. så er jeg ret sikker på at Eva K kan fortælle dig hvilken farve hun har smiley


  • #6   30. jun 2013 Lene - Hvad står der på hendes stamtavle?
    Og ja, et godt billede vil hjælpe, helst et taget i naturligt lys, og hvor jeg kan se hende fra siden også smiley


  • #7   30. jun 2013 Jeg har kun et billede af Nada. Har lagt billeder ind af begge mine katte nu. Ligger på min profil. Håber du kan se nok. smiley


  • #8   30. jun 2013 Hej

    Ja, jeg lægger dem lige op her, så andre også kan se. Nada er sort tortie (uden tabby). Hvis du kigger i hovedet på hende så kan du der se at hun både er rød og sort - samme gælder det højre forben, der også er ret gødt. Den røde farve er måske mere orange eller gulig at se på, men det er så det farven kaldes smiley (Ligesom en ensfarvet grå kat kaldes for blå).


    profilbillede
  • #9   30. jun 2013 Okay. 1000 tak for hjælpen Eva. Så lærte jeg også lidt idag. smiley Så det gælder stadig det du skrev i starten mht farven på killinger?

  • #10   30. jun 2013 Og Ludvig er så rød - måske solid rød og måske rød makrel tabby. Det er nemlig lidt tricky med det røde gen, for det gør at katten altid vil vise striber, selvom den faktisk er ensfarvet solid rent genetisk (og ville være ensfarvet sort, hvis den var sort).
    Du kan faktisk nok se det på Nada - der hvor hun er rød vil du flere steder kunne se at hun har striber, men der hvor hun er sort, er hun ensfarvet sort smiley


    profilbillede
  • #11   30. jun 2013 Hehe, naboen ringede lige på døren, derfor nummer to indlæg blev forsinket.

    Men ja, basis farverne som jeg beskrev det i første indlæg gælder stadig.

    Hvis der kommer nogle sort tabby (stribede) eller sort tortie tabby (altså hvor striberne er i det sorte på katten), så ved du at Ludvig er tabby og ikke solid rød smiley


  • #12   30. jun 2013 Sejt. Hvor ved du bare meget om det med farver. 1000 1000 tak for alle dine informationer og din tid. Mvh Lene

  • #13   30. jun 2013 Sorry er nød til lige at spørge..

    Nada er fra 2009 og dermed 4 år, er det første gang hun skal have killinger??
    Jeg ved godt at MCO godt må være lidt ældre når de får første kuld men 4 år???


  • #15   1. jul 2013 Hej Heidi.

    Nej det er ikke første gang Nada skal have killinger. Jeg har bare først lige købt hende.


  • #16   1. jul 2013 Hej Lotte.

    1000 tak for din kommentar. Det er nyttig viden. smiley


  • #17   1. jul 2013 Helt ok smiley


  • #18   2. jul 2013 Lotte - Ja, sådan siger man jo. Men jeg har set katte der enten pga. forældres farve eller afkoms farve eller via DNA test er enten bevist værende solid (eller tabby) som IKKE opfylder alle de der tommefinger regler man har stillet op (tommeltot på ørerne, hvidlig/lys hage/sommerfugl under næsen etc.)
    Så jo, den kan godt bruges som idé om hvad katten er, men endegyldigt bevis - nej smiley


Kommentér på:
Farver

Annonce