{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Jeanette A
Jeanette A
Tilmeldt:
4. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp og gode råd søges {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med at vores kat har været kørt på besøg hos en hankat er hun nu blevet gravid (hvilket selvfølgelig også var meningen)

Hun plejer at bo her alene, men i øjeblikket har vi besøg af 2af hendes tidligere killinger. De er omkring et års tid snart.

Missemor er gået over tiden ca 6 dage og vi har en kæmpe diskusion herhjemme.
En vil have at hun bliver lukket helt alene inde i et rum med mad og vand og hendes føde kasse da hun mener at det er fordi hun ikke får fuldstændig ro og fred, at hun ikke føder fordi hun er under stress da de to andre katte vil lege med hende hele tiden og hun siger fra ved at hvæse.

En anden mener at hun nok selv skal trække sig når tid er og at de sagtens kan finde ud af det selv. Med at trække sig mener jeg at hun kan gå ind i sin fødekasse, men der er jo mulighed for at de andre kan gå med, men her tror jeg at hun godt kan finde ud af at smide dem ud selv? Men jeg VED det ikke.

En tredje mener at det er ok at hun er lukket lidt for sig selv, men at det er synd at hun står og miaver og vil ud, og vil derfor lukke hende lidt ud indimellem.

Nu står jeg og har en familie der er noget uvenner omkring det og alle gør sig kloge på noget de ikke ved noget om incl. Mig selv. Så nogle gode råd inden hele familien går i opløsning smiley

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp og gode råd søges
  • #2   4. jul 2013 Jeg er enig med Lotte, men forskellen på det hun gør og jeres situation er at hendes katte kender hinanden og fungere i det daglige, jeres kat er blevet introduceret til 2 fremmede katte, sidst i hendes graviditet hvilket er stressende, ja jeg ved godt at det er hendes tidligere killinger, men det forstår hun ikke, for hende er de fremmede..

    Jeg tror hun er stresset, men jeg tror ikke det er grunden til at hun ikke er gået i fødsel, men omvendt ville jeg nok lade hende have et rum for sig selv hvor hun har ro, men vil hun ud og rundt i huset med jer så lad hende det, hun skal ikke spærres inde, men have muligheden for at være sig selv hvis hun ønsker..

    Hvis hun går mere end 70 dage så bør i kontakte dyrlægen..


  • #4   4. jul 2013 I skal forhåbentlig ikke passe de to "killinger" ret længe, så jeg ville lukke dem inde på et værelse i stedet for missemor.

    Stress kan godt udsætte en fødsel, og er det rigtigt slemt, kan det også få en hunkat til at dræbe sine nyfødte killinger.

    PS: Jeg har et par gange oplevet fødsler på 73-dagen uden problemer.


  • Jeanette A
    Jeanette A Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   4. jul 2013 Hejsa
    Tak for de gode svar. Hendes gamle killinger er ikke nogle hun er blevet sat sammen med nu og her. Det er nogle hun ofte går sammen med når vi enten er på besøg hos dem eller de er her hos os. Sådan har det været lige siden de blev født. Da min kæreste overtog begge killinger og vi jo ofte besøger hinanden.

    Vi har dog regnet lidt bedre på det og har opdaget at vi har lavet en storm i et glas vand, siden hun slet ikke er gået over tid endnu, men åbenbart først skal føde omkring D 17. Pt har hun sin fødekasse stående på et værelse som er åbent hele tiden hun ligger sig derind og sover indimellem,så jeg tror godt hun ved at det er hendes sted. smiley
    Men jeg har måtte bøje mig og vælge at skille dem ad om natten.
    Killingerne er her i længere tid i denne omgang. Så, så vidt jeg kan forstå på jer, handler det vist mest om at holde øjenene åbne og være opmærksom på hvornår det sker at hun vil trække sig og så give hende muligheden for det når det er ik., smiley



Kommentér på:
Hjælp og gode råd søges

Annonce