2.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Blandings katte? Blandings katte?

Hej allesammen , min veninde har fået 2 killinger som er sat til salg og de er en blanding af norsk skov kat og maine coone..
Ret endelig på mig hvis jeg tager fejl smiley
Men er det ik bare en alm huskat ? . Jeg læste mig frem til det for et godt stykke tid siden at det i princippet bar var en alm huskat ..
Hun tager 150kr for dem stk.. og en anden mener hun sagtens kan tage meget mere for dem ...

Knus og misse poter fra os af smiley

Ps. var ikk helt sikker på hvilken kategori det hørte til smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandings katte?
  • #1   16. okt 2013 De er blanding af racer. De skal ud i noget rundkørsel og ikke bare gadekryds, før de bliver betegnet om huskatte.

Anyway, så kunne hun måske tage mere for dem. Personligt synes jeg ikke man skal tage mere for blandingskatte end hvad man har haft af udgifter.

• #2   16. okt 2013 De er blandings katte. smiley Jeg vil ikke mene at en huskat og en blandingskat er det samme. smiley

• #3   16. okt 2013 En huskat er korthåret og ikke blandet med noget... faktisk efterhånden ret sjælden smiley

Hvis din veninde er fornuftig kan hun forlange prisen som der har været udgifter for ved dyrlægen... vel og mærke hvis hun sørger for at de er vac. øremærket og neutraliseret... som en ansvarlig katte ejer naturligvis gør smiley

• #4   16. okt 2013 Hejsa smiley

I min verden er det ikke bare almindelige huskatte fordi der er racekatte blandet i dem, så er det blandingskatte og jeg ved der er flere herinde der deler den mening smiley jeg er selv ejer af en dejlig blandingskat hvor moderen er almindelig huskat og faren er ukendt, men han er helt sikkert langhåret for det er min dreng... huskatte er korthårede.. når det er killinger af to racer er det blandingskatte smiley

• #5   16. okt 2013 Super takker smiley ..

• #6   16. okt 2013 Hun har ikk været ved dyrlægen med dem . desværre ..

• #7   16. okt 2013 En blandingskat har ikke mere værdi end en huskat smiley hun kan tage dyrlæge udgifterne for dem og ikke mere.

• #8   16. okt 2013 Hej Lizette!
    Jeg vil personligt mene at en blanding af Maine Coon og Norsk Skovkat er den bedste "nye" racelinje man kan forestille sig smiley Dermed ment, at det absolut ikke har noget med en huskat at gøre, men at det er et mix af de 2 mest populære racekatte pt.
    Maine Coon, med sit blide, lidt reserverede og "killingeklodsede" temperament og Norsk Skovkat med sit modige, "jeg vil kæle", og kløgtige temperament.
    (Ikke at Maine Coons mangler kløgtighed, men den norske skovkat besidder måske en anelse mere smidighed i tilgift)
    Jeg ville ønske at en ny "race" blev anerkendt... netop et mix af Maine Coon og Norsk Skovkat smiley

• #9   16. okt 2013 Ps. de burde mindst være lige så meget værd i pris, som ægte Maine Coons/Norsk Skovkat smiley

• #10   16. okt 2013 Nej.. huskatte er ikke semilanghårede, og har ikke andre racer i sig

• #11   16. okt 2013 Jeg kan så ikke forstår hvorfor man skulle lave en ny race ud af to så skønne racer der er standard mæssig og temperament mæssig er så forskellige.
    Det er hverken fuld eller fisk fordi de er så forskellig.
    Charlotte D når jeg læser sådan noget bløder mit hjerte for de to racer. smiley

• #13   16. okt 2013 syntes bare det er synd at blande de 2 racer sammen , men self , går ud fra at det var et uheld ..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #15   16. okt 2013 Det ville da være synd og skam at skulle mikse de 2 skønne katteracer til èn race. For det andet så ville der så heller ikke være noget der hed MCO og NFO mere. De kommer jo også til at ligne lidt en blanding af begge racer, så jeg ser ingen mening med det.
    Det ville heller aldrig blive til noget for deres temperament er vidt forskellige og derfor er der folk som vælger ud fra deres temperament og udseende.

• #16   16. okt 2013 Huskatte har huskatte forældre.. Hvis det er en blanding af andre racer i den, tja så er det altså ikke en huskat

• #17   16. okt 2013 De er blandingskatte og jeg synes at prisen 150 kroner er ok, hvis de hverken er vaccineret eller neutraliseret. Det skal køberne jo selv hen at gøre bagefter. Alt efter hvilken dyrlæge man bruger og hvad køn killingerne er, så koster det mellem 2000 og 3000 kroner oven i de 150 kroner.

• #18   16. okt 2013 Det er skrevet alt sammen, så nøjes med et par enig smiley

• #19   16. okt 2013 Jeg kan sagtens forstå at man holder racerne adskilte, fuld respekt for dét.
    Jeg har bare både haft Maine Coon og Norsk Skovkat, og syntes tanken om et eksperiment var interessant.
    No Offence smiley

• #20   16. okt 2013 Man skal vide hvad man gør, når man eksperimentere, men at blande jo racer, der har så megen tendens til genetiske sygdomme er ikke godt. Der skal mere i dem, for at eliminere sygdommene, som man har gjort med ragamuffin

• #21   16. okt 2013 Naturligvis... Hvis man overhovedet tænker muligheden at blande racer, skal de genetiske sygdomme selvfølgelig være udelukket i form af blodprøver m.v.

• #22   16. okt 2013 Jeg synes der er eksperimenteret mere end rigeligt med at lave nye racer. Det var meget bedre hvis der var flere der forsøgte at bibeholde de få oprindelige racer, der er tilbage, deriblandt den danske huskat.

• #23   16. okt 2013 Jeg fik faktisk også en tanke her den anden dag. Mon huskatten kunne blive en racekat. Altså alle racekatte er startet et sted, men hvordan bliver en race til en RACE, som i med stamtavle.
    For huskatten er en uddøende race men ja.. Kunne det mon være muligt?

• #24   16. okt 2013 Alså Européen er jo en racekat, der har sin oprindelse i de nordiske huskatte.

• #26   16. okt 2013 Men som vi kender det, er HUSkatten på vej ud, altså den gode gamle papirløse huskat er på vej ud til fordel for en masse bybberavl, hvor det hele skal forsøges langhåret.
    Vil det være muligt at danne en "ny" race for at bevarer den gamle race. Ikke at den skal blive anerkendt i forhold til udstillinger, men en race, så man igennem generationerne kan se, at huskatte er parret med huskatte og danner .. Den danske huskat.

Kan i se, hvor jeg vil hen?

• #27   16. okt 2013 Red huskatten, fiks alle katte som ikke skal bruges i avl, så burde der ikke være nogen der kan lave blandinger.
    Og hvis alle katte skal mærkes og registreres, så vil man jo kunne lave en tavle/ stamtræ på sin huskat!

• #29   27. okt 2013 1000 tak for jeres svar smiley .

Kommentér på:
Blandings katte?

Annonce