{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.303 visninger | Oprettet:

Sidsel buch N
Sidsel buch N
Tilmeldt:
20. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Napoleons katte {{forumTopicSubject}}

Hej med jer alle kattevenner!
Jeg er på udgik efter en opdrætter af racen "Napoleon" det er en forholdsvis ny race, og jeg har indtil videre kun kunne finde opdrættere i USA.
Samtidig leder jeg efter en opdrætter af racen Munchkin eller Scottish Fold.
Jeg glæder mig il at høre fra jer smiley

Hilsen Sidsel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Napoleons katte
  • #1   20. okt 2013 Jeg tror du skal kigge på TICA's opdrætterliste. Jeg tror ikke du skal regne med at finde nogen under FiFe regi, af gode grunde.

  • #2   20. okt 2013 Den er ikke på deres hjemmeside..

  • #3   20. okt 2013 de er da helt væk at se på!

    undskyld men hvad faen er det??

    ved ikke om jeg skal grine eller græde...

    smiley


  • #5   20. okt 2013 Den er kun Preliminary New Breeds i Tica
    Den er ikke godkendt til Championship Breeds.
    Og i Fife bliver den aldrig godkendt af gode grund og det gør Munchkin eller Scottish Fold heller ikke


  • #6   20. okt 2013 de der små ben smiley

    nej nej nej smiley



  • #7   20. okt 2013 Fuck den er nutted:)
    Synd den er fremavlet på genfejl, men den er sku sød


  • #8   20. okt 2013 nej det er den da godt nok ik!

    jeg er normalt ikke sippet, men den der er dælme skummel smiley


  • #10   20. okt 2013 Det lyder godt Heidi smiley

  • #11   20. okt 2013 Ej jeg synes at den er fantastisk sød. Det er bare en uldtot klar til kærlighed.

    Men jeg skal skam ikke bruge den til udstilling

    Jeg kan godt lide skæve og anerledes dyr, og jeg synes at den her race vil passe perfekt til mig. Så hvis der er NOGEN som kender til en avler af en af disse tre racer, så vil jeg være jer evigt taknemmelig.


  • #12   20. okt 2013 Ja, jeg synes også den ser nuttet ud. smiley
    Men ville ikke skaffe en...

    Ved dog at der er en del i Sverige der opdrætter Scottish fold. Hør evt med
    (link fjernet)
    Om hvem der har killinger nu. smiley


  • #13   20. okt 2013 der er da forskel på skæve og anderledes dyr og så direkte skamavlet...

    Undskyld jeg er ikke så bekendt med eddiketen på katte galleri, men det der er simpelthen sygt!


  • #14   20. okt 2013 Jeg var lige inde og se den, smiley ja da jeg havde en helt og aldeles almindelig birma med et handicap, var hun omkring dyrlægen for, at bedømme om hun kune få et godt og værdigt liv, hun gik altså pænere en de der katte med føder jeg syntes en kat som ikke har "ben" og ikke kan hoppe og springe rundt og løbe, må mangle en del i deres liv smiley
    Efter at have set den stump film, vil jeg næsten på stå, at Tulla ikke var handicappet.


  • #15   20. okt 2013 Sidsel jeg vil anbefale at læse mere om de 3 racer og hvilke smerte de kan komme til at leve med pga af deres deformer.
    Som scottish fold osteochondrodysplasia.
    Så mister de noget af nuttede.


  • #16   20. okt 2013 Jeg så lige videoen. K*ft det er synd smiley

  • #17   20. okt 2013 ekstrem avl er aldrig godt for noget...

  • #19   20. okt 2013 det er simpelt klamt.

    nuttet er den sgu heller ikke...

    ej men for fanden..

    bliver gladere og gladere for mit langlemmet gråstribet uhyre


  • #20   20. okt 2013 Er der nogle af jer som sidder inde med faktuelt bevis på, at hver og én af disse racer vil ende med en følgesygdom og tidlig død. Eller er det bare sådan en "thing" som man skal sige, hvis man selv sidder med en "udstillingskat" på skødet.

  • #21   20. okt 2013 se dog på den!!

  • #22   20. okt 2013 Hvorfor ikke vælge en af alle de "deforme" racer der allerede findes?

  • #23   20. okt 2013 Hej Sidsel.

    Der var på et tidspunkt en pige herinde, som havde en Napoleon og som gerne ville opdrætte, men jeg kan ikke huske hvad hun hed eller om hun kom i gang med at opdrætte denne race.. Jeg skrev med hende på et tidspunkt, men det er vist flere år siden.. jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af det og så skriver jeg en besked til dig, hvis det er smiley

    Der er vist også en opdrætter af Bambino her på KG.

    Men nu kan du jo se hvordan folk reagerer bare du nævner de her racer, så der er ikke noget at sige til, hvis opdrættere af dem holder lav profil smiley



  • #24   20. okt 2013 Jeg synes, at du skal finde en anden tone frem "er du en lille missekat"
    Din mening om dyrets UDSEENDE har intet med sagen at gøre. Det er en smagssag som er forskellig fra menneske til menneske.
    Jeg kan personligt godt lide mindre katte, og du kan godt lide dit "langlemmet gråstribet uhyre".

    Jeg er udelukkende herinde for at indsamle informationer og oplysninger af anden art.


  • #25   20. okt 2013 Tak Camilla. Jeg vil se frem til at høre fra dig.

  • #26   20. okt 2013 sidsel jeg er heldigvis ligeglad.

    jeg synes de er skamavlet, skumle og klamme.

    det er ikke en kat du lige finder da den ikke er godkendt rigtig mange steder og heldigvis...


  • #27   20. okt 2013 Sidsel, der er en meget god grund til at de ikke kan godkendes under FiFe.
    Du kan sammenligne det lidt med at hvis vi mennesker begyndte at "producere børn med dværgvækst, blot fordi de er nuttede eller andre årsager, eller læbespalte fordi det var moderne. De giver jo lidt sig selv at der også er forbundet noget negativt ved at gøre den slags.

    I dette tilfælde er jeg MEGET enig med Felis. Man er efterhånden ved at indse at det nok ikke er alle racer der bør laves, bare fordi man kan og nogen ønsker at komme til at stå i kattebøgerne under grundlægger/opfinder af en eller anden race.


  • #28   20. okt 2013 Jeg respekterer, at i alle har hver jeres mening om emnet.
    Ikke destomindre er det ikke meningen med denne tråd.
    Som sagt, søger jeg information om racerne og evt. avlere, som jeg kan kontakte og dertil stille de rigtige spørgsmål.


  • #29   20. okt 2013 Sådan en defekt kat kunne jeg end ikke drømme om at besøge med henblik på at tale med opdrætterne. Jeg ville nok nærmere spørge dem, hvad p*kker der går gennem deres små hoveder, siden de skamavler på den måde.

    Jeg billiger det bestemt ikke.

    Stakkels stakkels katte. smiley :'( smiley


  • #31   20. okt 2013 I virkeligheden ødelægger man den perfekte jager ved at avle på den slags mutationer og defekter. Fra at have et dyr som var perfekt tilpasset til verden står man så med en kat som aldrig ville kunne overleve selv.

    Der må da findes andre racer som også tiltaler dig? Hvorfor ikke vælge en kat, der er sund og til at få fat i? Der er jo racer nok at vælge i mellem.


  • #33   20. okt 2013 Endnu engang må jeg stoppe jer. Jeg vil ikke have katten fordi jeg vil være "in"
    Jeg synes bare, at den så sød ud, og er her for at søge information.

    Derimod billiger jeg ikke, at du "felis" kommer med diverse antagelser af mig og min person.

    Jeg vil dernæst gerne takke de mennesker, som er kommet med BRUGBAR information, som tråden her er tilegnet.


  • #34   20. okt 2013 Sidsel

    Hvad flere har prøvet at sige, så er katten ikke lovlig som opdræt i fife og tica.
    Med andre ord er chancen for at du finder en opdrætter i danmark uhyggeligt lille, da disse ikke er registreret nogen steder.

    Og eftersom de fleste herinde er frastødt over at man avler på genfejl, der ødelægger kattens natur, er det helt sikkert ikke herinde du finder en kontakt til en udenlandsk opdrætter.
    F.eks kommer den eneste Napoleon, der er på KG fra new zealand. Ikke nemt at komme i kontakt med


  • #35   20. okt 2013 Nej så langt er jeg også kommet i min efterforskning.
    Jeg har dog modtaget flere private beskeder, hvilket jeg er meget taknemmelig for.
    Jeg er glad for din saglige tilbagemelding heidi


  • #38   20. okt 2013 DET der er sgu ikke lækkert...

    det er klamt!

    slut


    den er ikke nuttet, kær eller andet, den skulle have et klask i nakken for den er effing handicappet.

    se dog på den.

    ad nej hvem fanden kan fremelske sådan en kat.


  • #39   20. okt 2013 Jesper.
    Napoleon katten er et kryds mellem den kortbenede munckin og perserkatten. Så det er en race skabt fra en race, der er fremavlet med et handikap. (Giver det mening?
    Jeg har svært ved at tro at disse kortbenede skabninger vil kunne fange en mus eller klare sig selv i naturen.
    Efter lidt læsning på nettet har jeg fundet en side hvor en napoleon-ejer skriver at katten, som kun 1-årig, er blevet lam i den ene side....


  • #40   20. okt 2013 Åh nej er den blevet lam, den lille stakkel! se det er sådanne informationer jeg er interesseret i. Jeg har jo intet vidst om katten, men kun set den udfra billeder og videoer.

  • #41   20. okt 2013 Hvis du intet ved om katten hvordan kan du så sige at den vil passe til dig??

    Så bedømmer du jo udelukkende ud fra udseende, og ikke kattens temperament..


  • #42   20. okt 2013 Så vidt jeg har forstået er 'racen' end ikke godkendt i USA, og bliver det formentlig heller. Så de eneste avlere der er, er 'baggårdsavlere' som måske er mere interesseret i penge end i kattens velfærd og sundhed.

  • #44   20. okt 2013 Ja katten har udelukkende vakt min interesse på baggrund af dens udseende. Jeg har aldrig påstået andet.


  • #45   20. okt 2013 stokkeslag...

    stokkeslag...


  • #46   20. okt 2013 Og endnu engang så bliver det personligt. Det var da utroligt. JEG ER HER KUN FOR AT SØGE INFORMATION!!

  • #47   20. okt 2013 Du skriver for 2 timer siden: Jeg kan godt lide skæve og anerledes dyr, og jeg synes at den her race vil passe perfekt til mig.

    Dermed antager jeg at når du mener den vil passe perfekt til dig så snakker vi ikke udseende, med mindre du vil have en kat der passer til din indretning..

    Hvis en kat passer perfekt til en så er det helheden af katten der passer, altså temperament, udseende osv.


  • #48   20. okt 2013 tag ham her

    han er pisse lækker, men det er stadig forkert.

    1.25 over skulder.

    3.33 meter lang og 418 kilo

    (link fjernet)


  • #49   20. okt 2013 det er ulækkert!!

  • #50   20. okt 2013 Ja, Jesper. Det kan kun undre!

    Og Sidsel. Var det ikke en ide at låne et eksemplar af et katteleksikon på biblioteket? Det kan give et lidt bedre overblik over racerne og du kan kredse dig bedre ind på en kat som har det rette temperament til dig - ikke blot et 'kært' udsende.


  • #52   20. okt 2013 Ja. Der findes massevis af gode racebeskrivelser på nettet. Det er bare med at gå i gang med at læse smiley

  • #54   20. okt 2013 Nu "lider" jeg selv af det man i daglig tale kalder for dværgvækst. DERFOR mener jeg at den ville passe godt til mig.Og ikke fordi jeg har "sygelig omsorgstrang"

    Dernæst tænkte jeg bare, at jeg ville oprette et lille uskyldigt forumopslag, hvor kattekendere kunne komme med forslag, gode og dårlige.

    Jeg er meget chokeret over den måde dette har udviklet sig på og dermed også meget chokeret over de udtalelser som er kommet på bordet.

    Men nu har jeg fundet mig en ganske almindelig huskattekilling, som jeg skal hente i morgen. Og jeg glæder mig meget til at møde hende.


  • #55   20. okt 2013 Blot til info:

    "De søde korte ben (en naturlig mutation), blev introduceret først af Munchkin racen i begyndelsen af ??80'erne. Års genetiske undersøgelser samt års observation har bevist, at de korte ben ikke hæmmer mobiliteten og heller ikke give anledning til sundhedsmæssige relaterede problemer. Som i hundens verden, hvor de er mange lav-benede racer"

    "Napoleon kat er en mellemstor kat, der kommer i både langhårede og korthårede versioner. Genet, der skaber korte-ben ikke er en dominerende træk, hvilket betyder, at racen producerer "standard killinger" (aka killinger med de korte ben), samt "ikke-standard killinger" (aka killinger med en almindelig benlængde)."

    KILDE:
    http://www.thenapoleoncat.com/


  • #56   20. okt 2013 Hvorfor er Sphynx så godkendt i Tica og Fife. De kan heller ikke overleve i naturen. De færreste steder i dag må du have katte til at rende og lege jæger. De skal enten være på egen grund eller holdes indendørs, fordi man bor i lejlighed. Vores kæledyr skal ikke overleve i naturen, de får serveret deres mad i en sølvskål og sover i plyssenge.

    Jeg kunne sagtens finde på at få en kortbenet kat næste gang, har kig på Bambinoen. Ligesom jeg hverken mener Gravhunde, Corgier eller andre lavstammede hunde har et dårligt eller handicappet liv, så tvivler jeg på at katte har.


  • #58   20. okt 2013 Fife an erkender så heller ikke flere nye racer der hår/ pelsløse.
    Og de anerkender heller ikke nye hybrid racer


  • #60   20. okt 2013 Nu skulle kattene ikke have de samme rygproblemer som hundene, men gravhunde, hvis de ikke er avlet ud til de ekstreme showlinjer, er jo sunde og fitte jagthunde. De er på ingen måde hindret i at have et godt aktivt liv, som fx mange fladsnuder kan have.

    Hvad fife og tica anerkender og ikke anerkender, ved jeg ikke. Tænker at der kommer flere og flere racer på deres lister, som efterspørgelsen stiger. Det bedste er jo netop at racerne er samlet under en klub hvor der er kontrol med avl og sundhed. For avlen og efterspørgelsen stopper ikke, fordi de ikke kan stambogsføres.


  • #62   21. okt 2013 Alle har vel ret til deres egne meninger? smiley

  • #65   21. okt 2013 Ved ikke hvorfor munchkin-type katte endnu ikke er godkendt i Dk, men de er i stort set resten af verden. Når man læser Ticas internationale side er Munchkin godkendt og Napoleon og Minskin er på deres Preliminary New Breeds liste.

    Mon ikke det er et spørgsmål om tid før de er i DK. Ved at fx Bambinoen (Hårløs lavstammet) bliver opdrættet af super gode opdrættere i Rusland.


  • #66   21. okt 2013 De bliver nok aldrig godkendt i Fifé, så kan man spørge sig selv om hvorfor smiley

  • #67   21. okt 2013 Så må man jo bare få en med Tica bog, længere er den vel ikke.

  • #68   21. okt 2013 Hvorfor ikke bare få sig en ganske almindelig kat? Hvorfor skal den absolut have disse korte ben? Hvis ikke det er et sygt behov for at have noget andre ikke har, ja så ved jeg det sgu ikke. At den kan fås i USA undre mig nu ikke. De tager sgu med glæde alt til sig der stikker uden for normalen, så som 2 hovedet dyr, dyr med 5 ben osv. det er jo ikke for sjov det heder en GEN FEJL, det er sgu nok fordi det er unaturlig og netop en fejl. Hvis disse typer katte eller var naturlig sunde og raske, så var de nok kommet til på natulig vis.

  • #69   21. okt 2013 Måske fordi helt almindelige katte ikke tiltaler en. Hvis vi alle bare skulle have en almindelig kat, havde vi alle gråstribede huskatte - men der er jo folk der vil skille sig ud og have en med lang hår. Nogen vil skille sig ud og have en med maske og blå øjne. Nogle vil skille sig ud og have en med flad ansigt osv.

    De er alt sammen mutationer af gener, som er avlet videre på for udseendet skyld.

    Vi taler altså ikke om syge katte med to hoveder og 5 ben, det var da en sær sammenligning. Vi taler om sunde og raske katte med korte ben. De er kommet på naturligvis. De er ikke skabt i et laboratorium. Det er naturlige mutationer som sker.


  • Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #70   21. okt 2013 Må indrømme, at jeg har det svært med mange af de specielle racekatte, som er så langt fra det naturlige. Hvorfor har man skabt en race uden hår, en race med ekstremt korte ben og en med deforme ører? Hvad er ideen og formålet?
    Hvis begrundelsen er, at den jo alligevel skal være indekat, sove i en plysseng og spise af en sølvskål, hvorfor så ikke en kat, der er lam, blind og døv? Hvor går grænsen?


  • #71   21. okt 2013 Synes på ingen måde du kan sammenligne det. Men ok smiley

    Der er ingen der har skabt den hårløse. For min races vedkommende blev de født i et helt normalt huskattekuld i 70'erne i Canada.

    Hvorfor bliver der ikke rynket ligeså meget næse af Perseren med det helt flade hoved? Hvorfor er den Fife godkendt? smiley


  • #72   21. okt 2013 Åh der bliver skam rynket på næsen af perserkatte ved mange. Det gælder jo stort set alle ekstremer. Nogen kan lide dem, andre kan ikke. Men Fifé tillader så ikke opdræt på defekter.

  • #75   21. okt 2013 Naturlig forekommen mutation, hmmmm det er vist det mere "spiselige" ord for gendefekt.

  • #76   21. okt 2013 Der er ingen der beder dig ændre mening smiley Jeg ændre heller ikke min, men bliver da klogere at læse hvad I har at sige.

    Katteracer har ingen dybere mening. Ingen af de racer som findes er skabt til et formål endet end at se godt ud. Vil man have en god kat til at fjerne mus, er jeg sikker på de fleste vælger en huskat.
    Hvilke formål skulle racerne ellers have? smiley


  • #77   21. okt 2013 Lis: Forskellige farver er også en naturlig mutation, det samme er det lange hår smiley

  • #78   21. okt 2013 Jeg har et modspørgsmål til TS:
    Hvordan kan du vide at en "langbenet" kat ikke bare lige er dig?


  • #79   21. okt 2013 Tja. Jeg synes stadigvæk den ser sød ud. Ville dog ikke selv have en, ligesom jeg heller ikke ville have en gravhund. Synes dyr skal kunne springe og gå i trapper uden at evt få rygproblemer. Og jeg kan godt lide mine store klumpede katte. smiley

    Dog synes jeg det er en interessant debat, og jeg brugte meget tid igår aften med at læse om disse kortbenede. Dog fandt jeg ikke nogen dokumentation på helseproblemer, kun at der er risiko for (mere) deformt skelet der så kan give store problemer. Og at det er noget der bliver undersøgt og undgået at avle videre på. Lidt som mco og hd.
    Er der nogen der har fundet andre kilder vil jeg gerne læse mere. smiley


    profilbillede
  • #80   21. okt 2013 Marianne: det har ts vist svaret på længere oppe. Hun skriver i hvert fald længere oppe at hun selv lider af dværgvækst. altså føler hun vel at katten passer godt til hende fordi de begge er "deforme" i deres vækst.(ikke forstået på den måde at jeg ser dværge som deforme!).

  • #81   21. okt 2013 Bare fordi en race ikke er godkendt i hverken fife eller Tica er det ikke ensbetydene med at man ikke kan finde opdrættere af en sådan ikke godkendt race herhjemme, mine er ikke godkendt nogen af stederne selvom de er på vej i Tica..

    Men jeg er fuldt ud enig i at det ikke er acceptabelt at avle på så ekstreme deformiteter ..


  • #83   21. okt 2013 Ja det er de fleste kæledyr i dag. Alle designet til at passe os mennesker.
    Kan virkelig ikke se problemet hvis kattene lever et helt normalt sundt liv. De er jo ikke syge, bare anderledes bygget.

    Bambinoen har forresten helt normale ører.


  • #85   21. okt 2013 Øhm, ok så. For mig at se har de helt normale ører. Opretstående.

    Elfcat er ikke en bambino. Det er en American Curl blandet med Sphynx. De har ikke dværgvækst. Skal du have alle tre skal du lede efter Dwelf. Tror dog ikke rigtig nogen avler den uden for usa.


  • #86   21. okt 2013 Sidsel

    På et KG hvor vi går op i kattevelfærd må du da kunne regne ud at der ikke er
    mange der forstår hvorfor du absolut vil have en kat ,fordi den ser ,i dine øjne sød ud smiley >:(

    En kat der lider pga nogle individer kun tænker på sig selv .
    Og totalt glemmer det er et levende væsen vi har med at gøre ,og ikke en pyntegenstand........ smiley
    Øv smiley


  • #87   21. okt 2013 Jeg har en gang haft en kat med medfødt fejl, og som neutraliseret kælekat ville jeg ikke betænke mig på, at tage sådan en killing fra et ellers normalt kuld til mig, hvis dyrlægen mener den kan have et godt liv... Men at avle på den? Nej ikke hos min smiley

    Jeg har jo også en kat med " gen fejl" min bobtail, men dette gen er så opstået på en ø og har eksisteret mange år før der over hovedet blev tænkt på opdræt smiley


    profilbillede
  • #88   21. okt 2013 Sidsel:
    Undskyld, jeg så ikke dit indlæg hvor du skrev om dig selv.
    Jeg er glad for at du har valgt en ganske alm. huskat, og selvom den har "lange ben" så får du sikkert en rigtig dejlig hyggekat.

    Glæder mig til at se den oprettet smiley


  • #89   21. okt 2013 Den smuttede også for mig, Marianne

    Så har jeg næsten gjort det du tænkte på TS, jeg er neurologisk skadet og den handicappede killing jeg havde, var netop født med et neurologisk problem smiley

    Men godt du fandt en killing smiley


  • #90   21. okt 2013 Personligt ville jeg holde mig fra sådanne racer, da deres medfødte defekt kan gøre katten (unødvendig) handikappet. Generelt set synes jeg ikke at man skal vælge kat pga. nuttehedsfaktorer, men på temperament, og da Napoleons bygger på perseren, kunne du jo overveje en Perser eller en Perser Exotic (korthåret udgave)

    _______________
    Et lille pip omkring de hårløse racer: Der har været beretninger om disse fra omkring det 18. århundrede i Sydamerika, hvor de levede (lever) vildt i naturen. Klimaet er naturligvis noget anderledes end det, der er i Skandinavien.



  • #92   21. okt 2013 Lige netop Felis. Jeg må vist holde min propaganda for mig selv. smiley

  • #93   21. okt 2013 Hvad skal det så lige betyde?
    Sphynxen kommer fra en huskat fra Canada. Det står alle steder i dens historie. At andre hårløs racer har en anden historie, ændre vel ikke på Sphynxen. Ellers må I da meget gerne bede folk i rex og sphynxklubben ændre deres racebeskrivelse for det er der jeg har min info. Jeg digter ikke bare.

    Det andet du kommer med Felis ved jeg ikke hvad man skal bruges til. Det er bare en gang nedladende vås.


  • #94   22. okt 2013 Jeg tror så også jeg har misforstået noget i denne tråd smiley
    Hvis TS har valgt en huskat smiley

    Men hvor ser I det ???


  • #95   22. okt 2013 TS skriver i denne tråd længere oppe

    ''Nu "lider" jeg selv af det man i daglig tale kalder for dværgvækst. DERFOR mener jeg at den ville passe godt til mig.Og ikke fordi jeg har "sygelig omsorgstrang"

    Dernæst tænkte jeg bare, at jeg ville oprette et lille uskyldigt forumopslag, hvor kattekendere kunne komme med forslag, gode og dårlige.

    Jeg er meget chokeret over den måde dette har udviklet sig på og dermed også meget chokeret over de udtalelser som er kommet på bordet.

    Men nu har jeg fundet mig en ganske almindelig huskattekilling, som jeg skal hente i morgen. Og jeg glæder mig meget til at møde hende. ''


  • #96   22. okt 2013 Tak :). Black Oak

    Sidsel glæder mig til at se katten smiley


  • nina h
    nina h Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #97   11. jul 2014 munchkin.123hjemmeside.dk/389195504

  • #98   11. jul 2014 Det er et gammelt indlæg

  • Tara T
    Tara T Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #99   23. mar 2020 Hvorfor kommer folk med deres positive eller negative holdning om katten. Er der opdrætter I DK eller ej??
    Jeg er kommet I kontakt med opdrætter I dag.


Kommentér på:
Napoleons katte

Annonce