{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må man kæle de små nyfødte kattekillinger?
  • #1   22. apr 2014 Jeg gjorde det den første dage. Skulle jo veje, beskrive og navngivne dem. Men ikke længe. Maks en 5-10 minutter pr. Killing og ikke med det samme. Tror der gik et halvt døgn før jeg tog dem op.

    Missemor skal jo acceptere at man tager hendes killinger op og de skal vænnes til hænder med det samme


  • #2   22. apr 2014 Jeg havde dem første gang i hænder lige efter de havde diet første gang, men kun for lige at veje dem. Begyndte først decideret at have dem oppe (for andet end vejning) efter 2 døgns tid, for ville gerne lige være sikker på at mormis følte sig tryg i sin nye moderrolle. Dog nussede jeg dem når de lå ved mormis i fødekassen allerede da de var få timer gamle smiley

    Det vigtigste er at de kommer ned til deres mor igen lige så snart de begynder at pive. Også selvom det er efter 2 sekunder. Ellers kan de blive traumatiseret smiley


  • #3   22. apr 2014 Vi havde vores oppe et kort øjeblik samme dag de var født, for at veje, men ellers lod vi dem få meget fred ,i det værelse vi havde til dem. Men begge 2 var oppe et par minutter og nusse hver dag. Begge gange kom der kun en enkelt levende, og missemor var ikke glad for vi tog dem op de første par uger

  • #4   22. apr 2014 da frida fik killinger, måtte jeg da gerne overtage dem hvis jeg ville. hun var lidt sjov, men har på fornemmelsen af det er fordi hun selv er flaskekilling fra 11 dage. Hun var ikke ligefrem en super mor. Først da de blev ældre var de sjove.

    jeg vil sige at det bedste er at mor og børn får så meget fred som muligt. selvfølgelig skal de blive vant til os mennesker men ikke noget med at det halve af familien behøver at gramse på killingerne i det første stykke tid.

    Her er lige frida med sit barn ( rosa er blevet 7år)


    profilbillede
  • #5   22. apr 2014 Altså de killinger jeg har haft de har været i hænder så snart de er blevet vasket og har diet, så skulle de jo vejes og kønsbestemmes, men har ikke dem oppe længe af gange og ikke for ofte, mest lå jeg bare ved siden af fødekassen og kælede for både mismor og killinger, så vænner killingerne sig jo til at blive rørt og til menneske duften, samt at mismor hele tiden er tryg ved ens tilstedeværelse..

    Der er jo ingen der siger at killingerne absolut skal tages op af kassen for at snakkes med, jeg har generelt altis syntes at det var hyggeligere at ligge på gulvet sammen med killingerne, så var man ligesom i øjenhøjde smiley


  • #6   22. apr 2014 Det er vigtigt, at mormis får den fred, hun har behov for. Man kan sagtens kort tage killingen op og veje den, og ellers sidder jeg normalt mest og kæler for killingerne, mens de ligger i kassen.

    Mormis stresser for meget, jo mere man har dem oppe. Jo, de skal være i hænder, men de første par dage skal man være varsom med hvor meget. Grænsen afgør missemor i høj grad.

    Jeg har haft et kuld, som jeg knap fik lov til at veje de første par uger. Lige så snart de små gav et piv, så var mormis der og hev smålingen ud af mine hænder.


  • #7   23. apr 2014 Jeg kiggede kun efter, om de var uden umiddelbare skavanker, og så holdt jeg øje med, om de diede. Vejede dem først døgnet efter (en nyfødt, våd killing vejer mere end en tør) og noterede så også særlige kendetegn for hver enkelt killing.

    Ellers nøjedes jeg med at kigge til dem et par gange i døgnet, for at se om alt var vel.

    Jeg tog dem først op, når de var godt en uge gamle, men havde tit min hånd nede i fødekassen hos dem. Andre måtte godt kigge på dem, men fik ikke lov til at holde dem, før de var ca. 4 uger.

    Har kun vejet dem en gang om ugen, men i stedet for brugt mine øjne og ører.
    En buttet killing, der ikke piver og møver uroligt rundt, er der ikke grund til at veje.

    PS: Hvis man - og især hvis flere - piller meget ved killingerne, risikerer man nemt, at mormis flytter dem og gemmer dem.





Kommentér på:
Hvornår må man kæle de små nyfødte kattekillinger?

Annonce