{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

at blande perserracer ? sandt?/falsk? {{forumTopicSubject}}

Ja undskylder min 'dumhed', men sad på et andet forum og der var en der spurgte i forbindelse med en tråd, er Colourpoint en race?

Jeg ville kalde det en "afstiks"-race af perseren, ligesom jeg ville kalde exotic'en det.

Jeg var lige ved at skrive noget mere, men så blev jeg i tviv...og selvom jeg søgte på colourpoint.dk, så kunne jeg ikke umiddelbart finde svaret.

Det jeg ville skrive var, at man nogle gange parre admindelig perser og colourpoints og derved får nogle med gener får colourpoints og nogle killinger der ER colourpoints.
pga. racen jo sådan set samlet er perser...

Jeg vil også mene det samme sker med langhåret perser og exotic at man nogle gange parre disse 2 og får kuld af 'blandede' dvs. både exotic og perser. .

Men jeg skrev det ikke...fordi jeg blev itvivl. Exotic vil jeg nok være mest i tvivl om..Men ved ikke hvor jeg har fået ideen fra hehe smiley

Men colourpoint gør man det i når man opdrætter? har I evt. hørt om det?

Exotic tror jeg ihvertfald jeg er ret forkert på...fordi det er vel ikke særligt optimalt for en ren exotic opdrætter og få langhårskillinger?
Det samme burde man jo mene om Colourpoints, at det gælder om og holde racen 'ren'?

Men alligevel syntes jeg, at jeg har læst det om colourpoints et eller andet sted...

Men nu er jeg godt nok i tvivl...håber nogle kan udrede det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at blande perserracer ? sandt?/falsk?
  • #1   8. dec 2006 okay tak for jeres svar smiley

Ja men jeg var nemlig i tvivl om man gjorde det, ville nødig sidde inde på et forum og spille klog uden at have hold i tingende hehe smiley

jeg var også ret sikker på man gjorde det, men på den anden side...ikke sikker nok til jeg ville begynde og snakke/skrive om det.

Men hvorfor blande exotic med en langhårsperser? er det også for at holde 'næsen på plads'?

læste godt det der med at colourpoints var blandet af siameser og perser, men troede at når nu racen var der, så ville man ønske og gøre den så 'renavlet' som muligt. Så der altid var 100% chance for colourpoint smiley

Det samme troede jeg også man gjorde med exotic, at renavle den, så generationer var rene for langhårs perser...

• #3   8. dec 2006

Meget rart lige at få plads...så jeg igen kan spille klog i andre forummer hehe smiley

ej tak for svarene smiley

• #4   11. dec 2006 to korthåret kan få langhåret, da katten altid har to gener for samme egenskab.
    L: korthåret, dominant gen
    l: langhåret, vigende gen
    forældre: Ll ( en korthåret med anlæg for lang pels)
    hvis to Ll parres er chancen for langt hår 25%
    LL: 25% korthårskat, der ikke kan få langhårskillinger
    Ll: 50% korthårskat, der kan få langhårskillinger
    ll: 25% langhårskillinger

Dette er sandsynligheder, og holder kun stik ved mange parringer.

Kommentér på:
at blande perserracer ? sandt?/falsk?

Annonce