{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Tavse løbetider? {{forumTopicSubject}}

Læste i Johannas tråd om katte der intet viser når de er i løb.

Hvor er jeg glad for at læse at der findes hunkatte der ikke siger noget under en løbetid.
Jeg er nemlig ret sikker på at JEG har et upskuld i vente inden længe.
Min lille mainecoonlookalike Lille My har nemlig kun været i løbetid en gang i sit liv..... Lige før hun blev 1 år.
Hun er nu over 2 og vi har aldrig observeret en løbetid siden ??
Snakken er faldet på at hun skal steriliseres her i foråret, da Garfield jo bliver større og vi ikke ønsker UPSkuld.... ( selv om hun ikke går i løbetid)

Meeeen....... hun har nu fået store røde patter - ligesom min gravide Phoebe P. ???
Garfield er det IKKE - han kan ikke noget endnu. Og det eneste jeg kan komme i tanke om er den dag Sylfiden var inde for at blive vasket og rente rundt for at tørre bagefter...... ( han boede ellers ude i sit eget hankattehus)
Pludselig kom han og Lille My op at slås !! Hørte katteskrig i køkkenet, og løb hurtigt derop - Lille My stak hurtigt af og op på 1. sal.

Jeg tror dævlme hun er blevet parret denne dag!!

Så jeg er altså en af dem uden styr på tingene/kattene....
Og lille my skal være mor omkring samme tidspunkt som Phoebe skal.

Alt går ikke altid som planlagt!

Men hun viser/har vist nemlig slet ikke tegn på løbetid, kan han godt parre hende og gøre hende gravid selv om hun ikke er i løb? Eller er hun bare en tavs"løber"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tavse løbetider?
  • #1   12. dec 2006 Har kun oplevet Lille My i løb den ene gang da hun var lige omkring 1 år.

Og hun er jo så kun blevet parret den ene gang i køkkenet, da Sylfiden var inde for at blive vasket og finet til udstillingen i Hillerød :o)

• #2   12. dec 2006 Ja jeg tager det altså osse bare som en oplevelse, og må skynde mig at få hende neut. bagefter.

Hun er ikke tyk som Phoebe - det kan kun ses på patterne, så der kommer måske ikke så mange....

• #3   12. dec 2006 Tina M
    Det er ikke antallet af parringer der afgør kuldets størrelse, det er det antal æg hunkatten lægger ned;-))

Kender en opdrætter, hvis kat fik EN parring og der kom 7 killinger ud af det ;-)) Modsat ved jeg også at katte kan parres mange mange gange og stadigvæk kun få 1-2 killinger...

Mine katte er meget forskellige i deres løbetider.
    Chaia der til daglig er den mindst talende kat - og med den blideste stemme - RÅÅÅÅWER når hun er i løbetid.
    Delphyne mijaver stille og forsagt når hun "løber".
    Clara (vi desværre ikke har mere) kom med sjove OOOOUUUU lyde helt nede fra rumpen og gennem hele kroppen (normale løbetidslyde)

Det er meget forskelligt fra kat til kat - og også fra løbetid til løbetid.
    Jeg oplever f.eks. at mine katte ikke er så højlydte i efterårs/vinter løbetiderne hvor imod de råber rigtigt meget om sommeren.

Annette

• #4   12. dec 2006 Britta.... Jo mainecoon look alike - hun har ikke stamtavle.

• #5   12. dec 2006 * Tina M *

Hun er helt sikkert kun blevet parret 1 gang. Troede de sloges, hørte jo kun lyden *ss* Men skyndte mig op i køkkenet....

• #6   12. dec 2006 He he nej de er ikke altid nemme at blive kloge på de katte ;-))

• #7   13. dec 2006 Puha sikke en omgang...
    Jeg kan også lige byde ind her.. Min hunkat Nimbus plejer ellers nok at sige de vildeste lyde når hun er i løb, og man er ikke i tvivl når man møder hende. Hun gnider sig op af en så man kan blive vanvittig... selv hunden synes hun er total lækker...
    Hun fik så killinger i sommers, men inden jeg vidste af det var hun parret igen... Fik 4 dejlige bamser d. 1. oktober. For at det så ikke skal være løgn er jeg ret sikker på at hun er med killinger endnu engang.... men jeg har ikke hørt en lyd fra hende og hun har ikke været mere kælen end hun plejer.. Så jo jeg tror også det kan være forskelligt fra løb til løb.

Angående det med p-pillerne... Jeg gav også Nimbus pillerne men hun blev parret alligevel uden jeg vidste det... så jeg forsatte jo med pillerne lige indtil jeg fandt ud af det lige som dig... Det kom der faktisk en vandskabning ud af... killingen havde kun 1 hoved, men to perfekte kroppe der var vokset sammen lige før forbenene. Den kunne hun selvfølgelig ikke selv få ud, og den eller de døde også under fødslen. Men det jeg vil sig er at du skal være meget opmærksom når tiden kommer, når hun har fået pillerne selvom hun var/er drægtig...

• #8   13. dec 2006 Har oprettet et par billeder af Lille My

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7480

• #9   13. dec 2006 Det var da en lettelse at høre om "tavse løbetider", jeg har også May som jeg Bare ikke kan finde ud af om er i løb eller ej.. Hun siger sjove halvknurrende lyde når man nusser hende over halen. Men hun er ikke i løbetid på samme (meget typiske) måde som Mea var dengang hun var fertil. Men her i søndags lå hun rigtig og rulle rundt på ryggen og gjorde sig til for en hankat, men han må ikke lave noget på hende. Aner så heller ikke om han kan finde ud af at lave noget faktisk.

Hvornår er mco hankatte ca klar til at parre?

• #10   13. dec 2006 Heh, hun er da fin!

• #11   13. dec 2006 Forresten.. Hvor ligger Joanna's tråd? Kan i hvert fald ikke lige finde den under avl?

Kommentér på:
Tavse løbetider?

Annonce