{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Hjertescanning {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige været til dyrlæge med Freja og fået foretaget en hjertescanning (blodprøve). Hun er ca 2 år nu.

Jeg tænkte om hvor gamle de skal være for at få taget denne prøve, da jeg ikke tog Fenris med i samme omgang, da jeg tænkte at han var for ung. Han er kun ca 6 mdr.

Er der andre ting som er vigtig at få foretaget i forhold til avl?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjertescanning
  • #2   27. sep 2007 Jeg var selvfølgelig i dialog med den kennel, som solgte hende til mig og hun sku tilfældigvis ind til dyrlægen denne dag, så hun lovede at hun fik taget de rigtige prøver osv.

Jeg bliver så ringet op af dyrlægen og de fortæller mig at Freja skal være chippet, men hun er øretatoveret. Er det ikke nok nu om dage??

Freja fik tageten blodprøve, som hedder laboklin (HCM) og det vat alt.

• #3   27. sep 2007 Gallaxe: Mange tak. vidste ik at det var stedet, som hed sådan... Gg

• #5   29. sep 2007 Altså hun/han er avlskat?

tja kan ikke huske om det kun er hankattene, men FiFe har lavet en regel der siger at avls(han?)katte skal være chippet...

kan bare ikke huske om pigerne også skal være det...

• #8   2. okt 2007 Camilla
    Jeg har KUN fået taget en blodprøve på freja. Det var efter anvisning fra min opdrætter. Hun sagde der ikke behøvedes mere og mange tak for din opbakning. Jeg tror at jeg vil (når der er lidt penge i pungen igen :0) ta billeder af hofterne også. De andre ting du skriver om, aner jeg ik hva er..

Freja er øretatoveret. Er det ikke nok??
    Og Fenris er ca 6 mdr. er han for ung til at ku gi et ordentlig resultat eller kan jeg bare ta ham med til dyrelægen??

• #10   3. okt 2007 Æv æv æv. Jeg opdage lige i går at Freja var MEGET øm på venstre hofte eller lige ved det vi vil kalde for vores balder :0) Jeg må ikke røre ved hende der. Hun miavrer højlydt og bider mig i fingeren, hvis jeg rårer hende. Kl var desværre mange og jeg var på vej ud af døren da jeg skal på arb./ ud og sejle i 14 dage. Det sjove ved det er bare at man ikke kan se noget når hun går.. Det kan vel ikke være HD?? Det vil gøre mig MEGET ulykkelig hvis det er..
    Har heldigvis en sød veninde som ser efter alle mine dejlige dyr mens jeg er væk oh hun har lovet at ta hende til dyrlæge....
    Please Gud, lad det ik være alvorligt.. Jeg elsker virkelig min dejlige Freja.. snøft

• #11   3. okt 2007 og jeg fik vist aldrig svar på om hvor gamle de skal være før man kan ta den blodprøve... Og skal jeg ind og ha taget billede af frejas hofter, kan jeg så ta fenris med i samme omgang, eller er han stadig for ung?? Altså til at få taget HD billeder.
    Jeg har en dejlig hvid schæfer, som jeg lige har gjort det ved (samme dag jeg tog blodprøve af freja) og der ved jeg at de ikke må være for unge, hvis man skal ha et ordentlig billede, faktisk når de er ca 20 mdr

Kommentér på:
Hjertescanning

Annonce