Vaccination ved salg {{forumTopicSubject}}
Jeg har længe undret mig, når jeg støder på annoncer både på KG og andre steder, hvor killinger har fået 1 vaccination, men alligevel er der gået over de 4 uger, hvor første vaccine udløber vis ikke nr. 2 gives?
Dvs. killingen når den kommer til det nye hjem ikke er dækket af vaccinationen, men køber skal til at betale ikke blot for 2 vaccination, men også for den første igen, selvom det fremgik at katten havde fået sin første vaccination.
Jeg kan så ikke forstå hvorfor man ikke går ind og giver anden vaccination, da det ikke er andet end et par håndøre som ikke vil vælte budgettet, og så er katten 100% dækket inden fraflytning. Især også når første vaccination er udløbet.
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
jul 2005
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Og må så også sige, at de opdrættere jeg kender, som giver 1. vaccination, har helt styr på, hvornår der skal vaccineres igen og altid tager beslutninger for lkillingerne i samråd med meget dygtige dyrlæger.
Jeg ved så ikke om du har kendskab til dårlige eksempler og det er da beklageligt, hvis det forholder sig sådan, med de opdrættere af NFO som jeg kender personligt, forholder det sig da heldigvis ikke sådan;-)
jul 2005
Jeg har på ingen tidspunkt nævnt nogen racer.
jul 2006
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår hensigten med dit indlæg, jeg er af den opfattelse at en second opinion altid er en god ting, jeg er født skeptisk
Og at killingen er rask og tilset af en respekteret dyrlæge, er naturligvis også en forudsætning for mig, der er vi fuldstændigt enige.
Jeg synes fortsat, at det er beklageligt, hvis du har kendskab til opdrættere, som sælger uansvarligt, og igen må jeg prise mig lykkelig over, at det ikke forholder sig sådan hos de opdrættere jeg kender personligt.
jul 2006
Jeg ved godt, hvad det handler om, har jo klaret 2. vaccination for flere af mine egne, dog uden hverken at føle mig snydt eller dårligt behandlet, tværtimod ser jeg jo gerne, at min egen dyrlæge også tilser killingen og i den sammenhæng er prisen for 2. vaccine, som Kristina skriver, jo blot håndører
Jeg undrer mig blot over hvem det er, det handler om, men som sagt, så kender jeg heldigvis ikke nogen, som ikke tænker ansvarligt i den sammenhæng og vil da igen pointere, at det er en frygtelig skam, at Kristina er stødt på uansvarlige opdrættere, hvor er jeg glad for, at det ikke er sket for mig.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Jeg hara nu spurgt forskellige opdrættere hvad de gør...vaccinere en - to eller tre gange.....
Der er intet krav fra Felis om at killingen skal være vaccineret 2 gange inden den forlader hjemmet!!!!
Nogle vaccinere allerede når killingerne er 6 uger - dog ikke med den fulde vaccine - men med en død - herefter vaccineres der igen når killingen er 9 uger.....den mangler så sin 3 (i virkeligheden sin 2. vaccine) inden den forlader hjemmet som 12 uger gammel....men der skal gå 4 uger fra vaccine nr. 2 (med levende vaccine).
Der er forskelligt hvor mange gange vores er vaccineret....hvis de nye købere vil vente til killingen er 15 uger med at hente den...så vaccinere jeg gerne med et fuldt program - men jeg nægter at sende en nyvaccineret killing ud til et nyt hjem....ligeledes afgiver den nyvaccinerede killingen virus i op til 14 dage efter den er vaccineret.....
anna
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
...Nogle vaccinere allerede når killingerne er 6 uger - 1)dog ikke med den fulde vaccine - men med en død - herefter vaccineres der igen når killingen er 9 uger.....den mangler så sin 3 (i virkeligheden sin 2. vaccine) inden den forlader hjemmet som 12 uger gammel...2).men der skal gå 4 uger fra vaccine nr. 2 (med levende vaccine)."
1) dog ikke med den fulde vaccine - men med en død.
Svar:
Du kan ikke sidestille de to ting.
En fuld vaccine kan udmærket være en dræbt vaccine.
Hvis du derimod mener ikke fuld vaccineDOSIS, er det uanset hvilken vaccine (levende, svækket ell. dræbt) spild af vaccine, da der faktisk skal samme dosis til en stor løve som til en lille kattekilling.
2) ...men der skal gå 4 uger fra vaccine nr. 2 (med levende vaccine).
Svar:
Ifølge min dyrlæge (Fakse Dyrehospital) er det uden betydning, om der går 4 eller 6 uger mellem vaccinationerne.
Og igen: Der findes tre former for vaccine, nemlig: levende, svækket eller dræbt. Nogle anbefaler den ene, nogle en af de andre. (Og så findes der vacciner til at dryppe i næsen, men det er en anden snak).
Dyrlæge Hanne Hallsson f.eks. anbefaler i sin bog udelukkende dræbt vaccine til killinger, og selv bruger jeg KUN dræbt vaccine til alle mine katte. En levende vaccine <b>kan</b> nemlig give "gennemslag" af virus. Det kan en dræbt vaccine ikke.
-
Killinger herfra vaccineres som regel, når de er ca. 10 uger gamle, neutraliseres ca. 12 uger gamle og revaccineres ca. 14-15 uger gamle.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Du skriver det bedre end jeg....men vi er enige....og ja...jeg tænkte bla. på dråberne....
TAK
anna
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Vaccination ved salg