{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris for han
  • #1   22. jan 2008 mette det er meget forskellige hvad folk tager *S*

• #2   22. jan 2008 og nogle vil slet ikke låne hankatte ud *S*

• #3   22. jan 2008 karen er helt enig .... det er jo ikke en bog vi snakker om *S*

• #4   22. jan 2008 øhhh rolig nu ik !

det var skam bare et simpelt spørgsmål om hvilke prisleje man ca snakker om.

• #5   22. jan 2008 mette som vi skrev så er det meget meget forskelligt

• #6   22. jan 2008 ok. måske der kommer nogen på banen der kan sige det lidt mere sikkert.

• #7   22. jan 2008 mette det tror jeg ikke du skal regne med gg nogen vil ha en killings pris nogen vil ha et bestemt beløb pr killing og nogen vil ha 1 støttr brløb

• #8   22. jan 2008 ok.
    go aften til dig.

• #9   22. jan 2008 jeg synes du skal finde nogle hankatte du ønsker at låne og spørge ejerne:-) Jeg tror ikke der er nogle som helst opdrættere som vil skrive det i forum. De fleste er også interesseret i din hunkat for at se om det er et godt match:-)

Held og lykke med det:-)

• #10   23. jan 2008 Jeg ville gætte på at det ca er prisen for en kælekilling, men jeg har jo kun bimser, så hva ved jeg *g*

• #11   23. jan 2008 jeg er en af dem der tager efter kuldstørrelse, men min race er en anden end MCO
    du må forhøre dig lidt rundt omkring, tror der er mange måder at regne prisen ud på

• #12   23. jan 2008 jeg skal altså ikke ud og låne en.

• #13   23. jan 2008 så er vi mange der har misforstået dit indlæg

sorry

• #14   23. jan 2008 griner.

sådan kan det gå når man ikke formulerer sig ordenligt.

det er fordi jeg overvejer at låne min egen ud. ss

• #15   23. jan 2008 har sendt dig en pb

• #16   23. jan 2008 Hejsa Til dig

Jeg vil skrive et hypotetisk indlæg....
    Skulle jeg på et tidspunkt låne en af mine hanner ud ville følgende stå på min liste:

1) at jeg kende ejeren af hunkatten godt samt at jeg kunne stå inde for den måde hun opdrætter på.

2) At hunkatten er erklæret rask, så jeg ikke får smitte ind i mit katteri

3) at der bliver skrevet en parringsaftale om pris samt salg af killinger ect.

4) prisen kunne variere - men kunne være en killing retur hvis hunkatten har et interessant look samt stambog ect.

Af de opdrætere jeg taler med er det forskelligt hvad de gør, nogle tager som skrevet før en hunkilling retur og hunkattens ejer må tage en hunkilling fra til sig selv, de øvrige killinger neutraliseres og sælges som kælekatte

Andre tager en avlskats pris for en parring og andre igen tager en fast pris + et beløb per levende killing ved fx. uge 2

Mange hankatte må ikke lånes ud til parringer - de har en klausul i deres kontrakt.

anna

• #17   23. jan 2008 Ok så misforstod jeg også dit indlæg:-)

Der er flere måder jeg hørt om:
    Du kan vælge en killing
    pr født killing eller pr killing som overlever x antal uger
    få både for parring og pr killing

Det er forskelligt hvad der vælges- der er sikkert flere muligheder, men disse kender jeg:-)

Jeg har ikke Maine Coon så ved ikke om en hunkat skal testes for noget. Men sikre dig den har stamtavle og normale vaccinationer må være minimum:-)

Held og lykke med det.

• #18   23. jan 2008 anna - ja men her er selvfølgelig ingen klausul. han er købt til avl.

• #19   23. jan 2008 Hejsa Mette

Fint at du har styr på det....*SS*
    Har nemlig hørt om opdrættere som ikke lige havde fået læst deres kontrakt grundigt igennem og da har byttet parringer...og det kan give klaps...
    Min Golden eye er også købt til avl....men der er klausul på....mange har også en "mundtlig" klausul på deres avlshankatte....men hvordan de forskellige kontrakter skrives er jo individuelt....

anna

• #20   23. jan 2008 Mette, lige et sidespørgsmål:
    På din profil kan jeg se, at du har tre MCO-hankatte med stamtavle. (Især Balder er lækker). Er de alle tre fertile?

Og så vidt jeg også kan se, har du ingen MCO-hunkatte med stavtavler.

Vil du kun bruge dine hanner til at parre ud af huset?

Er du medlem af en hovedklub?

Som andre også skriver, er det meget med forskel, hvad prisen er, men under alle omstændigheder er det vigtigt med en skriftlig parringsaftale.

Jeg ville bare aldrig acceptere en aftale, hvor prisen var en killing. Hvis der f.eks. kun kommer 2 killinger, kan det være en høj pris at betale for en parring.

PS: Og så skal man ikke bare låne sin hankat ud til højre og venstre (og slet ikke ukritisk), for så kan man nemt få etiketten "tyrestation" sat på sig.

Forresten skal du også være medlem af en hovedklub for at lade din(e) hankatte parre med stambogsførte hunkatte, hvis ejerne vel at mærke er reg. opdrættere.

• #21   24. jan 2008 Mega - hvis jeg har en veninde der er registreret opdrætter, som sælger en han til sin veninde der IKKE er opdrætter eller registreret, må jeg så ikke låne den han til en parring på en af mine piger nu her før han bliver kastereret?

• #22   24. jan 2008 Den der ejer katten skal selv være medlem af en hovedklub for at kunne skrive under på stamtavle rekvisitionen ellers kan kuldet ikke få stamtavler.

• #23   6. maj 2013 jeg tager 1000,- for en parring

• #24   6. maj 2013 I mine øjne er det den bagvendte verden at annoncere sin han til avlstjeneste - og ser det kun som at have et formål - hurtig tjente penge.

Noget helt andet er får man en henvendelse fra en hunkat ejer - så er det som regel overvejet.

Og at man har købt en kat til avl er normalt ensbetydende med man selv kan bruge hannen - der kan godt være restriktioner om der ikke må sælges parringer. Det behøver ikke at forholde sig sådan

• #25   6. maj 2013 Lis - For mig at se kommer det lidt an på hvor man annoncere det henne.
    F.eks. på listen for hankatten hos racens special klub ser jeg som en nyttig måde at fortælle det til andre opdrættere af ens race (primært dem i andre lande), og har da selv brugt listerne hos den finske og den svenske europé-klub, som et godt udgangspunkt smiley (Især fordi nogle opdrættere ikke har hjemmeside, eller den er ikke opdateret de sidste 5 år, heh)...

Men at smide den på guloggratis eller kattegalleris marked har for mig at se ingen relevans i forhold til seriøst opdræt smiley

• #28   6. maj 2013 Babette - Læg mærke til tidspunktet for tråden? Det er en mere end 5 år gammel tråd der er blevet hevet op smiley

Kommentér på:
pris for han

Annonce