13.236 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
frontline til killinger hvornår??? frontline til killinger hvornår???
jeg er en lille pyldergås mht. til min killing. han er nu 8 uger og må ifølge pakningen få frontline loppekur.
han har ikke lopper, men ønsker at forebygge. dens mor har fået loppekur imens hun var drægtig, men ikke som diegivende, selvom hun ifølge pakningen godt måtte.
hvornår giver i første gang loppekur til mor og killinger? og hvad bruger i af produkter?
er ikke vild med gift til så små kræ, og overvejer derfor at give mor-mis loppekur nu, og regner med at det så virlker forebyggende på killingen pga. nærkontakten. hvad siger i?
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Jeg gav mine killinger loppe kur efter 1 vaccination, men kun en halv eller kvart..
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
du må gerne bruge Frontline til din killing, når den er 8 uger gammel. Frontline Combo anbefales når den er 8 uger eller mindst 1 kg.
Jeg vil helt klar behandle allerede nu, såfrem du har lopper i huset - og giv alle dine dyr ellers hjælper det ikke noget. Comboen er mest effektiv, idet den skader lopperne i 3 stadier
HIlsen Heidi
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
ved godt at jeg gerne MÅ bruge det, men synes ikke det er helt det samme som at det er smart at bruge det.
feb 2007
jeg kunne personlig aldrig finde på, at behandle mine katte profelaktisk for lopper. Netop pga. resistensproblemer - så det vil jeg absolut heller ikke gøre, som du netop siger.
Men når du nu ikke vil bruge det nu, så vil jeg helt klar bruge Frontline Combo såfrem jeg skulle behandle kattene her - har dog været heldig, at have loppefri katteri siden 2001, og har ikke behandlet nogle af kattene siden da.
FIk dog sidste år en killing med lopper hjem...købte ind til vores 12 katte af Frontline Combo....men har det stadig liggende, fordi der af en eller anden overnaturlig ting skete det, at der aldrig kom lopper på de andre....mærkeligt men godt, fordi jeg er overfølsom for lopper og hæver til dobbelt størrelse få minutter efter jeg er trådt ind ad døren til et "loppehjem":
Hilsen Heidi
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
jeg er helt enig med Heidi, jeg ville ikke behandle for lopper medmindre der rent faktisk er nogen.
/Sofie
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
feb 2007
forresten så har jeg et råd, når der skal gives loppekur - jeg vejer hver kat, og udregner hvor mange ml. den enkelte kat skal have jf. normal dosis. Jeg har nemlig den holdning, at en kat på 3 kg ved gud ikke skal have samme mængde giftstof som en på 4 kg.
Og da jeg havde lopper på 19 katte i 2001 gjorde jeg det med Frontline på den måde, og jeg fik loppefri hjem igen efter 1½ måned (2 behandlinger).
Vi har også en hunkat som drøner ude - hende giver vi ej heller loppemiddel
Heidi
frontline til killinger hvornår???