{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tomme felter i tavle ?
  • #1   31. mar 2008 hej mb - ja det er jeg helt med på ss. men hvad går det ud på osv ?
    skal bruge hende i avl, og vil gerne have styr på alt.

• #4   31. mar 2008 Hejsa

Jeg har købt en dreng i tyskland, han mangler også nogle stamfædre på stamtavlen, dels fordi i Tyskland går de ikke så langt tilbage på tavlen og fordi det ikke er nødvendigt med FD numre som vi har herhjemme ( mener kun der var numre på forældre og bedsteforældre )

Jeg har så været igang med et stort detektivarbejde, for at finde disse numre, nogle fandt jeg og andre kunne jeg ikke spore, ex katten var død, eller opdrættet stoppet.

Så det behøver ikke være en foundation kat

Knus Judy

• #5   31. mar 2008 Hej igen

Glemte lige ;

Min dreng´s danske stamtavle har derfor også lidt tomme felter og han er ikke foundation.

Ved ikke om det blev for knudret skrevet smiley

Judy

• #6   31. mar 2008 godmorgen herinde :o)

jeg har fået at vide at det er foundation.
    det er en mco pige.

• #7   31. mar 2008 Hvis du skal bruge katten i avl, vil jeg afgjort foreslå, at du kontakter opdrætteren og får gennemgået stamtavlen nøje. Især da, hvis du skal til at avle med ny foundation; det er IMHNSO ikke for begyndere...

• #8   31. mar 2008 Det behøver absolut ikke betyde katten er foundation, det kan også være at katten er importeret fra en klub hvor at oplysningerne ikke har været korrekte eller der simpelthen ikke har været nok oplysninger til at stambogsføren har kunnet lave en komplet stamtavle, så får man huller/blanke felter i stamtavlen.

Hvis man har det i en stamtavle, så kan man selv prøve at opspore de katte der mangler i stamtavlen og forsøge at finde de oplysninger der skal til før man kan fylde felterne ud.
    Dette arbejde kan din klubs stambogssekretær muligvis hjælpe med, eller i hvert fald opklare hvilke oplysninger det er, som du skal ud og have fat i.

• #9   31. mar 2008 I øvrigt er jeg helt enig med Pil i at foundation altså ikke er for nyopstartede opdrætter, det kræver helt særlige forudsætninger for at arbejde med eller en mentor som forhåbentligt har godt med erfaringer i rygsækken.

• #11   31. mar 2008 jo fik at vide det var foundation.
    ville såmen bare gerne have en god forklaring på skrift, da jeg ikke er helt med, og som sagt vil have helt styr på alt.

og bare rolig - jeg har skam en mentor.

og har fået forklaring på bc.

så tak for det.

Kommentér på:
tomme felter i tavle ?

Annonce