{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

ang priser- nfo {{forumTopicSubject}}

jeg har prøvet at danne mig et indtryk af priser på norsk skovkatte killinger, men ikke mange skriver prisen på hjemmesiden syntes jeg.

Hvad tager i får en kælekat?

Hvad tager i for en avlskat?

Hvis der er nogen forskel i prisen hvad er det så? (f.eks hvis i tager mere for en hunkat end en hankat eller noget med farver eller noget helt andet)

alle må gerne komme med svar men dem jeg hovedsageligt vil kigge efter er dem med tavle :o)
men andre må også gerne skrive :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang priser- nfo
  • #1   25. maj 2008 Jeg tager 3800 kr for en kælekat - 2x vacc, neutralisering og det hele.

Avlskatte kommer helt an på stamtavlen, har forældrene titler, kan man allerede se at katten komme til at udvikle sig perfekt som killing, er man erfaren opdrætter osv osv. Jeg har valgt at sige 4500 kr +, og det er incl. 2x vacc, chip, og alt det andet. og muligvis en udstillingstur alt efter om det passer ind i tingene. smiley

• #2   25. maj 2008 ja for jeg vil ikke kunne se på en killing om den kan blive champion senere smiley
    men det hjælper min mentor mig jo så med, men vil gerne danne mig et indtryk af priserne.

syntes mange blandinger hvor nfo indgår at de er oppe på 2000 og derover. og en med tavle skal jo ikke koste det samme som en blanding :o)

• #3   25. maj 2008 Det er meget normalt at du finder NFOer som kælekatte til priser fra 2.500 til 4.000.. Dem i den dyre ende, de er som reglen neutraliseret, hvor dem i den billige ikke er..

Avlskatte ligger fra 3.000 til 6.000, kommer helt an på hvilken opdrætter du snakker med.. Nogen er mere erfarne end andre, og nogen er mere "ligeglade" med om deres katte bliver brugt til avl, end andre..

Hos NFOer har jeg for det meste set prisen stige, hvis forældrene begge to er ECer eller hvis det er en hvid hørende kat.. Specielt hvis den hvide hørende er til avl, så kan den godt kommer ret højt op i pris..

Det er sådan lige de ting jeg har lagt mærke til de sidste par år smiley

Mht. blandinger, så mener folk at langhårsblandinger er en guldgrube, og derfor ser du dem til stort set samme pris om en med tavle.. Det er så bare op til folk selv, om de vil give så meget for en blanding, frem for en med tavle.. Og nogen vil åbenbart..

• #4   25. maj 2008 Jeg vil sige ligesom andre at, prisen kommer an på meget, her ligger prisen for en avlskat et sted mellen 5500-7000 kr.. her er der ikke forskel på om det er en han eller en hun.. De hvide er dyre, da, der er et større arbejde, plus lagt flere penge i dem, de bliver nemlig teste om de nu kan høre normalt..

Jeg tester også mine katte for HCM..

alle killinger blive vaccineret og sælges kun med stamtavle..

nogen gange kan det godt være at en kat bliver solgt lidt billiger, det kommer an på meget..

kælekatte ligger et sted mellem 4200-4700. her kommer den an på om det er en hun eller en han..

• #5   25. maj 2008 hanne: må jeg spørge hvorfor der er forskel på hun og han ved kæl? :o)

• #7   25. maj 2008 de kælekatte jeg sælger de vil være neutraliseret så det vil blive regnet ind i prisen

• #8   25. maj 2008 Bine det er dyre at neutraliser en hunkat, så derfor...

• #9   25. maj 2008 nå ok det vidste jeg ikke :o) jamen det er jo klart nok så .o)

• #10   25. maj 2008 bine smiley

• #13   26. maj 2008 du skal også tænke på opdrættere son udstiller, tester for HCM osv bruger flere penge på opdrættet og derfor vil killinger være dyrere:-)

Der er forskel på hvad vi tager for killinger. Det kommer an på forældrene, titler, farve, om det er avl eller kæl osv:-)

Må indrømme jeg er overrasket over at en med tavle kan koste 2500kr. Men jeg kender ikke nogen som sælger til så lidt.

Der er kvalitetsforskelle ligesom der er indenfor andre områder:-) Der er forskelige typer af skovkatte- det handler også om smag:-) meget pels mindre pels, stor eller mindre og selvfølgelig temoeramentet:-)

Vores killinger bruger vi meget tid på og de er virkelig kælne og har et godt sind:-D

Skal du have killing eller til andre som kigger vil jeg anbefale at I besøger forskellige opdrættere, så vil du kunne danne indtryk af hvorfor der er evt. prisforskelle:-)

• #14   26. maj 2008 jeg venter killinger og kunne se rundt omkring hvad blandingerne kostede, men ikke dem med tavle, så derfor søgte jeg lidt, hvad priserne ligger på, hvorfor den ligger der osv. :o)

når du skriver farve er det så fordi at nogle farver så er dyrer eller?

• #15   26. maj 2008 jeg har sat min til 4000 men jeg har ik regnet ind i hvad det koster den med neutralisering, det er ud fra chip vaccination osv

• #17   26. maj 2008 nårh den den havde regnet med det skulle være 4000 incl de ting for en kælekat måske 4500.
    men det kuld her bliver 4000. det næste ved jeg ikke da det kommer an på så meget :o)

• #19   1. jun 2008 forresten vil defekter også trække ned i pris tænker på halefejl, døvhed osv. Selvom kattene højst sandsynligt bliver gode kælekatte så er det jo en fejl:-)

Kommentér på:
ang priser- nfo

Annonce