{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Min kat føder (problemer?) {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer på KG.
Min skønne Muddie er igang med at føde og har været det siden halv syv tiden. Det gik fint, hun rokerede dog et par gange ude på badeværelset, men så dukkede der pludselig et par ben op. I starten var der problemer med at få killingen ud, men det gik med min mors hjælp. Nu kan vi dog ikke se om der er noget mælk og killingen kan ikke rigtige die, selvom vi fører den til patterne. Hvad gør vi? Kommer mælken senere, og kan killingen godt overleve uden i et stykke tid?
- Ja, det er første gang jeg oplever en kattefødsel, så jeg er ret urolig, men min mor er her heldigvis. smiley
Der er heller ikke kommet flere killinger endnu, men hun har haft nogen veer.
Knus herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat føder (problemer?)
  • #1   4. jun 2008 Desuden; jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle oprette emnet, men det skulle gå lidt hurtigt. smiley

• #2   4. jun 2008 Har hun vasket killingen? Er moderkagen kommet ud?

• #3   4. jun 2008 Der kommer nok flere killinger, og ja killingen kan godt undvære mælk et stykke tid, bare den ligger varmt ved moren. Morkatten ammer jo ikke lige imens den føder.. Men bliv ved med, at ligge killingen til, når den ikke har veer. Bliv ved katten, vær rolig og berolige morkatten. Held og lykke med fødslen:)

• #4   4. jun 2008 Karina.. ja en meget vigtig ting at holde øje med+ moren helst skal spise moderkagerne, da de er fulde af nærring.

• #5   4. jun 2008 Karina:
    Ja, hun har vasket hende og har ædt moderkagen og det. Hun ligger lige pt. inde i en papkasse, men killingen prøver bare at presse sig ind under hende for at få varme.

Lotte J:
    Tak for oplysningerne. smiley

• #6   4. jun 2008 Velbekomme Sissel, det er rigtig spændende at overvære sin kat der føder. Jeg sidder gerne oppe hele natten, og nusser om morkatten. Ærgeligt at der ikke er en 1 sygedag til min kat har født:)

• #7   4. jun 2008 Nu er der kommet en rød lille killing ud. Hun var igang med at vaske den, så peb den anden dog så meget, at hun tog sig af den i stedet. Nu er moderkagen heldigvis kommet ud også, så den er hun igang med at æde og den røde killing har det fint indtil videre. smiley

• #8   4. jun 2008 Ja, det er utrolig spændende, men hold da op - jeg bliver også helt bange for om de små pus overlever. smiley

• #9   4. jun 2008 Hej Sissel

Hvis du ikke syntes killingen vil sutte, så åben munden og kig efter om ganen ser okay ud...

Held og lykke med resten af fødslen.

• #10   4. jun 2008 Chicabee:
    Tak for rådet.
    De ligger begge hos moderen nu og det har gået fint, vi er ikke helt sikre på om der kommer flere. Jeg er dog ikke helt sikker på om de to andre sutter, det må jeg lige kigge efter igen.

• #11   5. jun 2008 Tag det stille og roligt og overlad så meget som muligt til mormissen.
    Du kan også forvente, at de næste killinger (hvis der er flere i hende) først kommer en gang i morgen aften, og det er helt normalt.

Sålænge mormis ligger roligt ved sine killinger og vel at mærke ikke har presseveer uden resultat, er det, som det skal være.

Og hvis hun skulle begynde at springe rundt og rulle sig på gulvet skal du ikke blande dig. Hun kan nemlig på den måde "flytte" på en ufødt killing, hvis hun mærker, den ligger forkert.

Jeg har mange gange oplevet forgæves at prøve at "knappe" en killing på en dievorte.
    Når jeg så opgiver og går ned og tager en kop kaffe og senere går op igen, ligger mipserne fint og sutter alle sammen.

Held og lykke!

• #12   5. jun 2008 *Mega*:
    Tak for det, jeg fik dog ikke lige set det igår.
    Der endte med at være fire, den tredje kom, da jeg var ude for at tjekke, inden jeg lagde mig i seng. Den fjerde må så være kommet i nat og det klarede hun jo helt selv, så det er super skønt. smiley

• #13   5. jun 2008 MB:
    Tak for det! smiley

• #14   9. jun 2008 Tillykke og hvor er det dejligt, at høre at alt gik godt. De missemødre klarer sig jo fint, oftest.

Kommentér på:
Min kat føder (problemer?)

Annonce