{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Anbefal MCO opdræt {{forumTopicSubject}}

Vi er i den rigtig kedelige situation at have mistet begge vores skønne katte inden for kort tid.

Vi har derfor talt om hvorvidt vi ønsker at få en ny kat næste år. Hvis det så bliver aktuelt, kunne vi rigtig godt tænke os en MCO hankat/kastrat.

Men da vi ikke rigtig har overvejet at skulle anskaffe ny kat når nu vi havde de andre, har vi SLET ikke nogen idé om hvor man får en sund, rask og racetypisk MCO. Stamtavle skal der gerne være.

Er der nogle steder I kan anbefale os at tage kontakt til, for at se nogle voksne katte og få en god snak med en opdrætter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal MCO opdræt
  • #1   30. jul 2008 du kan kigge inde på http://www.killingelisten.dk/ smiley

    håber det hjælper


  • #2   30. jul 2008 -Der har vi været :o)

    Men der står jo ikke rigtig noget om andres erfaringer og anbefalinger...


  • #3   30. jul 2008 Mit råd er at tage ud til nogen forskellige opdrætter, så hvordan kattene bor og få jer en god snak. smiley

  • #4   30. jul 2008 Stine:

    Det er også det vi gerne vil, men der er jo ret mange forskellige at vælge imellem, og tror nu ikke vi når dem alle sammen.

    Så vi vil bare gerne have anbefalet nogle gode steder så vi har et udganspunkt...


  • #5   30. jul 2008 Jeg syntes det bedste i kan gøre er at kontakte opdrætterne som stine skriver og opleve den. For alle er dygtige og flotte katte.. Men en ting er i skal vide nogle har den gamle type og nogle den nye type maine coonér..

  • #6   30. jul 2008 Jeg har været tilfreds med det katteri hvor jeg har fået Nimbus fra, men jeg vil bestemt anbefale dig at besøge en del før du vælger din kat. Udfra din profil kan jeg se du bor i Vejle-området, og der ligger en del opdrættere i området.

    Prøv at kig på følgende side:
    http://www.jyrak.dk/index.php?ShowKillingRace=Maine%20Coon&SectionID=239&WebsiteID=1&LanguageID=1&Page=1


  • #8   30. jul 2008 Vi er bare meget bekymrede for om katten er sund og rask hvis man vælger bestemte opdræt...

    Færdes ikke så meget i katteverdenen, så vi ved ikke rigtig om det er ligeså svært at finde en sund og rask kat, som det f.eks. er at finde et anstændigt opdræt af feks. Franske Bulldogs. Dér skal man jo VIRKELIG passe på at man ikke bliver snydt, men er det det samme i kattenes univers?


  • #9   30. jul 2008 hej

    vil som der er nævnt i tråden, råde jer til at tage forskellige steder hen og kigge.

    se om det var et sted du kunne tænke dig at være kat, smiler ja det lyder nok dumt, men mener det faktisk. er der rent og pænt, hvordan ser kattene ud ? er der rene mad og vandskåle ? hva med kattebakkerne lugter de eller er de også rene osv..

    potedask judy

    ps og husk, køb ALDRIG af medlidenhed.


  • #10   30. jul 2008 Jeg vil varmt anbefale MeekoConns. Det er simpelthen et dejligt ated, og kattene har det perfekt smiley

  • #11   30. jul 2008 Jeg synes der er flere gode. Kig på killingelisten.

  • #12   30. jul 2008 Mie:

    Tak skal du have! Ved godt hvad jeg skal kigge efter når først jeg er der, mht. rene bakker, rene skåle og alt det, men vil gerne have en kat hvor avlen også er i orden og hvor man kan stole på opdrætter. Og nej for Søren, ville ALDRIG købe af medlidenhed, for så havde jeg da de første 600 gårdkillinger rendende... Vi ønsker et sundt og raskt dyr med orden i linjer mht. indavl, sygdomme etc.


  • #13   30. jul 2008 Hvad med at prøve at tage på en udstilling, der kan i møde en masse opdrætter... og dem i føler jer godt tilpas ved, kan i jo høre om i må komme forbi og se deres katte i deres egne omgivelser..

  • #14   30. jul 2008 Jeg vil anbefale dig at tage rundt og kigge nogle forskellige. Vi var mange steder inden ivi fandt kattene i vores liv:0) Og vær ikke bange for at sige nej tak til en kat. Inden vi fik vores nyeste birma, hvade vi måneder forinden, pænt takket nej til andre birmaer fra samme sted. Det acceptede avler 100% og sagde vi var mere end velkommen til at være førstevælger på det kommende kuld:0) Her fandt vi så vores lille drømmeprins, selvom jeg forinden KUN ville have haft en hunkat:0) Men skæbnen ville at den af killingerne, som havde det temperament, som passede os bedst var en han....

  • #15   30. jul 2008 Hanne:

    Vi har været på et par udstillinger, dog inden den sidste kat forsvandt, men når man ikke kender særlig mange er det rigtig svært at få et indtryk af om folk rent faktisk er reelle...


  • #16   30. jul 2008 Hmm... Tak Lis, men vi har sørme haft to katte indtil for nylig, hvoraf den ene krævede en del pelspleje, den anden var syg og krævede medicin to gange dagligt, så vi ved såmænd godt hvad vi går ind til. Desuden kender vi flere voksne MCO´er (dog fra steder der ikke avler med tavle, som vi ønsker) og ved det er den type der passer bedst i vores lille familie.

  • #17   30. jul 2008 Du skulle prøve at kigge på www.thunderballs.dk hjemmeside... hun skulle være en dejlig og sød opdrætter... ss

  • #18   30. jul 2008 Jeg kan egentlig ikke se hvor du vil hen med det lange indlæg Lis, for havde du nu læst mine svar samt set i min profil, tror jeg nu egentlig heller ikke du vil mene der er behov for at informere mig om alle de ting jeg i forvejen ved.

    -Vi ønsker stamtavle (en sund, rask og racetypisk MCO)
    -Vi har begge haft flere katte, og har desværre lige mistet de to sidste
    -Vi kender mange voksne MCO, så kender racen temmelig godt
    -Vi planlægger først killing om et år, derfor ikke impulskøb
    -Vi har eget hus så vi har lov at have kat
    -Vi er vant til pelspleje
    -Vi er vant til ansvaret
    -Vi har pasningsordning i eget hjem
    -Dyr koster penge, her i huset har de egen opsparing

    Vi synes vi er godt rustet, men ellers tak...


  • #21   30. jul 2008 Hejsa

    kan se i er fra vejle, jeg bor lige ude i vingsted, i må gerne komme forbi til en kop kaffe og lidt katte nusseri en dag..Har dog ingen killinger til salg, men så kan i da se hvordan jeg har mine katte.

    Så er i ligsom kommet igang med at se forskellige måder at have opdræt på.
    potedask Judy


  • #22   30. jul 2008 Hej Judy,

    Det vil vi mægtig gerne!

    Jeg tilføjer dig lige som ven!


  • #23   30. jul 2008 det er bare i orden

    judy


  • #24   31. jul 2008 Lis D:

    Vi ved hvad vi kigger efter mht. alt det praktiske, men vi aner ikke noget om MCO stamtavler, og det er dér vi strander.

    Vi har netop fået vores længe ventede Franske Bulldog hjem, ham blev vi skrevet op til for over 8 måneder siden, og har i det store hele søgt i over et år.

    Det er en jungle at finde en ordentlig hvalp af denne race hvis man er førstegangskøber, og derfor spurgte vi en masse til råds, studerede en masse avlsarbejde, og kendte de fleste tavlekombinationer temmelig godt, før vi fandt frem til de få anbefalelsesværdige steder der er.

    Måske jeg bare er præget af at det er SÅ svært at finde reelle kenneler der opdrætter sunde Franske Bulldogs.

    På hundegalleri er der en helt klar holdning til hvilke opdrættere man kan stole på laver sunde hvalpe, derfor troede jeg det var ligeledes her på KG. Spørger man i grundprincippet om det samme derinde, vil der være 4-5 kennelnavne der går igen, og det kan man stole på er gode steder. Derfor havde jeg en idé om at det fungerer ligeledes med katterier.

    Desuden kan man jo sende mig en besked i PB hvis der er nogen man vil eller ikke vil anbefale? -Men man måske ikke har lyst til at skrive her?


  • #25   31. jul 2008 Vi bor I Vejle, men er ikke bleg for at få en kat fra den anden ende af landet! Vi kører gerne langt for at få lige den kat vi ønsker!

  • #26   13. aug 2008 Jeg fik min honey fra:
    www.moviecoons.dk .
    De bor i Thisted, og hun har nogle rigtig flotte katte.


Kommentér på:
Anbefal MCO opdræt

Annonce