2.151 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

kat føder nu? kat føder nu?

Så er min georgia pearls fødsel igang. Slim proppen er gået, hun har lagt sig ind i sin fødekasse, det er første gang jeg er med til fødsels helt fra start, normalt plejer de at være midt i når jeg opdager det så...-

HUn ligger og puster, ligner hun laver nogle knibe/skubbe bevægelse, hvor længe kan/må der gå med det, uden der kommer killinger ud? Kan ikke huske det lige nu selvom jeg sikkert har læst det. Nogle der lige kan guide mig hurtigt

Knus

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat føder nu?
  • #1   24. aug 2008 Er der stadig ikke sket noget?

• #2   24. aug 2008 uhh ha hvor spændene.. har heller aldrig været med til en hel fødsel. så vil følge med her hvis du har mulighed for at skrive indimellem .. uhh jeg har næsten lige læst om det .. kan godt nok ikke huske det .. jeg ved en kat kan stoppe fødsel og veer mener det er op til 12-14 timer.. jeg kan lige prøve og ringe til min mor og spørge hvor lang tid der må gå hvis du meget gerne vil vide det . men hvis slimproppen lige er gået tror jeg ikke du skal begynde og bekymre dig endnu. der kan gå et pænt stykke tid før den føste kommer . går ud fra det minder en smule om hunde. der kan jo gå timer mellem hver hvalp

• #3   24. aug 2008 ja jeg ligger her med hende på nogle have hynder haha. inde i vores kontor hvor hun er. hun puster meget, og maven trækker sig ret ofte sammen. hun kryber helt op til mig, selvom der er lavet fødekasse til hende, hun miaver sagte i ny og næ men er ellers stille.

• #4   24. aug 2008 men man blir jo lidt bekymret, det er hendes 1 kuld. hun slikker sig også ind i mellem. jeg burde ikke være så bekymret endnu, men jeg sover helt sikkert herinde sammen med hende.

håber bare alt går vel nu. puhhaaa nerver på her..

• #5   24. aug 2008 kan sagtens forstå der er nerver på.. dett ville jeg skam osse have. jeg har et nummer til en døgn tlf til en dyrelæge du kan få hvis du blir for bekymret og vil ringe og spørge 70 20 40 47. så har da da noget ved hånden hvis du sys det virker galt .. nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra .

• #6   24. aug 2008 hej Vibeke. Tak for nummret. jeg bor i Agerkov under Tønder kommune.

Hun slikker sig meget. men no også fordi hendes ben er temlig slimet/indtøret slim, hun slikker sig ren.

jeg prøver at holde nerver i ro, og lægger mig lidt ned til hende, hun vil gerne ligge helt oppe ved mig.

skriver igen når der sker lidt mere. tak for hjælpen. rart der er nogle når man har brug for det

• #7   24. aug 2008 Så er jeg her også hvos du har brug for det :-))

Hun har veer lige nu og inden længe vil du kunne mærke at hun presser mere og mere

Hovrnår startede hun ??

Karen P

• #8   24. aug 2008 det er så godt nok endten højbjerg, tranbjerg eller skanderborg du kommer igennem til . men tror sagtens du kan ringe til dem og spørge .. glæder mig til og høre mere.. men det lyder nu somom der ikke går længe

• #9   24. aug 2008 hun startede for 1-2 timer siden. lige nu ligger hun og slapper af igen. som om det kommer med mellemrum. hun virker også ret træt, men det er vel normalt som jeg husker fra sidste fødsel. det er godt nok et år siden, så man føler man har glemt alt. :-))

• #10   24. aug 2008 altså ikke hendes sidste fødsel :-)) men min beauty der fik killilnger sidste år.

• #11   24. aug 2008 tror nu det er meget normalt hun er træt . det er jo hårdt for hende.

• #12   24. aug 2008 Det er meget normalt det dersker lige nu:-))

Hun skal jo først igennem udbloknings fasen, og videre til presse fasen så det går som det skal :-))

• #13   24. aug 2008 okay pyyyha tak skal i have, er helt vildt et nervevrag nu. er det nórmalt hun næsten tager sig en lille lur? mellem veer? blir næsten bange for hun er for træt/svag. har ikke engang så jeg kan lave hende en gang tiger mælk smiley

• #14   24. aug 2008 nåh men, jeg vil prøve at hvile mig lidt, nede ved hende, skriver når der sker lidt mere, tjekker her om 20-30 min.

• #15   24. aug 2008 så er nummer 1 født
    hun tager sig ikke af den. moderkagen hænger fast, hun er forvirret, skal jeg klippe navlestrengen over?

• #16   24. aug 2008 hjælp?

• #17   24. aug 2008 okay hun slikker den lille nu, hvilket i øvrigt er super køn smiler. men hun bider ikke navne sterngen over. eller spiser moderkagen, skal jeg fjerne den og klippe selv?20

• #18   24. aug 2008 Nu har jeg ingen forstand på katte med hensyn til at føde, men NOGEN kvinder tager sig også en lille lur indimellem veerne.

Dog ikke mig.

• #19   24. aug 2008 aii jeg ved sku ikke om du skal klippe navle strengen selv. prøv og giv hende lidt tid. hvis hun vasker den så tror jeg nok hun skal klare den . så længe den lille kan trække vejret. og den der hinde (kan ikke huske hvad den hedder) ikke stadig lukker om den

• #20   24. aug 2008 så er nummer 2 født. det går stærkt de lever begge,

• #21   24. aug 2008 tror altså ikke du må røre ved det det bliver de ikke mindre forvirret af. Da min fødte første gang gjorde hun heller intet ved den første der gik nogle min da nummer tre kom og jeg hjælp hende med nalvlestrengen (hun gjorde ikke noget selv) så kunne hun da selt ikke finde ud af noget...

Håber hun kommer igang med at få moderkagen og navlestrengen ned..

Held og lykke

• #22   25. aug 2008 Hvis hun stadig ikke har bidt navlestrengen over kan du med dine negle nulre den flad og derefter enten med neglene dkære den over eller tage en saks og klippe den over men husk først at nulre og at skylle saksen med kogende vand inden.
    Karen

• #23   25. aug 2008 okay super tak. begge killinger har det godt, hun slikker og slikker løs på dem. stolt ,missemor. de ser kulsorte ud hehe

• #24   25. aug 2008 Navlestrengen skal nulres/nives over ca.2-3 cm fra maven.
    Vær obs på om alle moderkagerne er kommet med ud når hun er færdig.
    Hun behøver ikke at spise dem.
    Og husk gerne at give hende noget styrkende imellem,tilbyd lidt forskelligt og se hvad hun vil have.
    Held og lykke med det smiley

• #25   25. aug 2008 jeg ved ikke om moderkage nummer 2 er kommet ud. hvordan sikrer jeg det?

• #26   25. aug 2008 Den kan godt komme senere efter en killing eller to.
    Bare noter ned når der kommer en moderkage og når hun så er færdig med at føde skal der være lige mange moderkager og killinger smiley
    Der kan gå et døgns tid før den sidste kommer ud,men længere tid må der absolut IKKE gå,for så risikere hun en underlivsbetændelse.
    Kontakt dyrlægen i morgen tidlig hvis ikke de er kommet ud inden da.

• #27   25. aug 2008 jeg sys godt nok det er lidt spændene og følge med her .. jeg burde sove nu . men kan slet ikke få mig selv til at slukke min com . har allerede lært en hel del. plus jeg ''følger med'' i en katte fødsel smiley
    hvor mange er der indtil nu ??

• #28   25. aug 2008 der er stadig kun de 2, men hun ser ud til at puste stadig, mon ikke der snart kommer en mere. nu kommer der en tror jeg brb

• #29   25. aug 2008 Jo hun skal nok underholde dig et stykke tid :-))

• #30   25. aug 2008 uhh spændene .. det er godt jordmoder karen er til stede :)) går det ikke meget stærkt. eller er det normalt ??

• #31   25. aug 2008 nej der er ikke kommet flere end de 2 indtil videre. hun slikker og rengører sig

• #32   25. aug 2008 men jeg tvivler på om hun er helt tom. sys stadig hun er tyk, og har små sammentrækninger

• #33   25. aug 2008 hun er nu i sin fødekasse, og jeg har lagt de 2 killinger ind til hende. hun sidder halvvehst op, puster lidt, må der max gå en time mellem hver killing, er det ikke sådan?

• #34   25. aug 2008 Spændende om der kommer flere

• #35   25. aug 2008 Nej der må skam godt gå mere, det kan være hun har tømt det første rør nu , og så skal igang med næste :-))

• #36   25. aug 2008 -Og så stopper tråden her... Hvad sker der, blev det til flere og gik det godt? Du er nok træt efter en længere nat vil jeg tro. Håber alle har det godt.

• #37   25. aug 2008 uhh, blev helt revet med, hvor ville jeg gerne have været vågen og hjælpe til i nat.. godt karen var vågen...
    Håber det går godt med missemoren og babyer..

• #38   25. aug 2008 ???

• #39   25. aug 2008 Jeg håber at alt er gået rigtig godt
    Karen

• #40   25. aug 2008 hej med jer. Nu har jeg fået hvilet. Det var et værre drama i nat. Efter de 2 første killinger blev hun meget træt. Hun faldt næsten i søvn. Men jeg kunne mærke flere killinger, så jeg sad og vågede over hende

2 timer efter kom der en killing mere. Den hang fast, og med numsen ud først. Hun kunne ikke presse den ud selv, og rendte forvirret rundt med den, så jeg måtte trække den ud. Den var død født. Jeg slyngede og sugede og gjorde alt. den ville bare ikke trække vejret. efter næsten 7 minutter gav jeg op. Den var død

så lagde hun sig igen. men hun pustede stadig. efter 2 timer igen kom der en mere, den også med numsen først. hovedet hang fast. jeg trak den ud da der kom en ve, men den trak heller ikke vejret. :-(((

Så mig igang igen, sugede den for slim, og slyngede den nedad. tørrede og knubbede, og efter 1,5 minut begyndre den at sprutte og pive. jeg lover jer for jeg begyndre næsten at tude.

det var fantastisk.

så her til morges lever 3 dejlige killinger, i bedste velgående. de er lige blevet vejet, og vejer henholdsvis 94, 115 og 110 gram. så det er jo super.

og missemor har det selvfølgelig godt. noget slatten og træt, men stolt ser det ud til smiley

Tak for jeres støtte og hjælp i nat.

Knus

• #41   25. aug 2008 ps, ligger selvfølgelig lige de første billeder ind af de små pivedyr her om lidt :-)))))

• #42   25. aug 2008 aii tusind gange tillykke med de tre killinger . ærgeligt at du mistede en men du gjorde hvad du kunne . men du har en lille survivor (staves?) iblandt
    og rigtig flot gået af missemor.

• #43   25. aug 2008 Stort tillykke med de små. Sikke en omgang, men dejligt missemor havde dig ved sin side.

• #44   25. aug 2008 Tak for updaten og tillykke med de små misser.

• #45   25. aug 2008 Stort Tillykke med trillingerne =)

• #46   25. aug 2008 tillykke med de små killinger!:D

• #47   25. aug 2008 Stort Tillykke med mislingerne :-))

• #48   26. aug 2008 Også et stort tillykke herfra. Godt du fik reddet nr 4 killing:))

Kommentér på:
kat føder nu?

Annonce