{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Søgning af avls han. (Maine coon). {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg jo fået lidt råd og vejledning om parring og avl af Maine coon. Nu tænkte jeg så på, er der en side hvor man kan søge efter maine coon avls han??
Måske et sted hvor alle avls hanner er samle op, er der jo med så mange andre dyr, så :o)

Ska godt nok først bruge en avls han om ca 2 år (+-). Da Georgia stadig kun er min lille baby og ska være gammel nok, smiler..
Men ku godt tænke mig og kigge lidt nu, hvis det er muligt og hvis der findes nogen side.. :o)

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søgning af avls han. (Maine coon).
  • #1   25. aug 2008 2 år er nu nok for lang tid at vente.... Man må heller ikke vente for længe med at få det første kuld på en hunkat...... Men ja det var nu ikke det du spurgte om smiley

Det at finde en avlshan er ikke så nemt... Jeg ville vente lidt med at lede endnu og følge hendes udvikling studere hendes stamtavle lidt og event. planlægge hvornår hun skal testes for hcm, pkd og hd... Er hun testet for patellar luxation?

Hankatten skal jo være den bedst mulige match: sundhedsmæssigt, typemæssigt og stamtavlemæssigt... En der burde kunne hjælpe dig godt med at finde en avslhan der passer til ligepræcis hende er hendes opdrætter. Du kan også kontakte nogle opdrættere som kan mentor dig og hjælpe dig med at finde en avlshan det rigtige sted...

• #2   25. aug 2008 Har fået afvide af lidt forskellige opdrætter + hendes egen opdrætter at hun ska være 2 år, før hun må få killingere..

Jamen ville heller ik finde en avlshan til hende lige nu. Ku bare godt tænke mig og se lidt af hva der er.. Og tænkte at der måske var en side, hvor de havde samle en oversigt over avls hannerne, lige som man gør med f.eks heste...

Øh nej, hun er vist ik teste for noget i nu, ved ingen gang hva det er for ting du nævner der.. Hun er jo kun en bette killing i nu.. Hun er født d. 26 April..

• #3   25. aug 2008 Det bedste du kan gøre, er at kigge rundt på div. opdrætters hjemmeside, når du finder en han som kunne være interesseret, så kontakt dem.

Der er ikke mange, der låner deres hankatte ud og de "reklamere" slet ikke med det.

Men jeg ville nu vente til hun blive større, så du kan se hvilke "fejl/mangler" hun har, så du kan finde en han, som ikke har de samme "fejl" smiley

• #4   25. aug 2008 Hejsa Karina...
    Som de andre siger - så er det ikke let at finde en avlshan med stamtavle, af god kvalitet, som lånes ud....
    Måske hendes opdrætter - kan hjælpe dig .....jeg får ud fra at du har snakket fremtid med denne - da katten er solgt som fertil...og med åben stamtavle...
    At vente til en kat er 2 år med at parre...hmmm - nogle af mine piger bliver allerede kønsmodne når de er 6 mdr. og jamre sig hver 3 uge. deres underliv kunne meget vel risikere, at blive ødelagt - enten af den lange periode med p.piller eller af de mange l'øb - hvis jeg ventede til de var 2 år. Jeg parre dem ca når de er et år...hvert kat - sin vurdering...

anna

• #5   25. aug 2008 Ville heller ikke vente 2 år med at parre. Næste efterår når hun er ca 1½ år ville være mere passende.
    Er enig med de andre i at vente lidt endnu med at lede. Følg hendes udvikling, og udstil hende gerne, så får du også selv en fornemmelse af hendes stærke og svage sider.
    En udstilling kan også være et godt sted at "gå på jagt" efter en egnet kæreste til hende.

• #6   25. aug 2008 Oki, smiler.. Det var Georgias opdrætter der sage at det var bedst og vente til hun var to år.. Men ja, må snakke med dyrlægen om hva der er bedst :o) For vil ik gøre nogen skade..

Ville enlig heller ik lede efter en han kat til hende nu.. Ville bare kigge af ren nysgerihed. Også fordi jeg troet at der fandtes en side over avls han katte, smiler..

Men tusind tak for svar :o)

• #7   25. aug 2008 Nu er der jo heller ikke noget forgjort i at kikke *S* Derfor kan du jo godt vente lidt med at lave aftaler.
    Held og lykke med din søgen.

• #8   25. aug 2008 Hehe det jo nemlig det :o)
    Jo tak, har jo heldigvis god tid til at sætte mig ind i alle tingene, smiler.. :o)

• #9   10. okt 2008 jeg har lige købt en han killing som vi har i sinde at bruge til avl, han er med åben stamtavle og vi har tænkt os at melde os ind i felis og udstille og sådan. Han hedder Gigo maximus og du kan se ham på min profil (der kommer flere billeder ind i løbet af weekenden) Han skal først avles på om minimum 1 år måske længere s hvis han er relevant for dig er det en mulighed. Jeg tror han bliver en rigtig flot kat. Han er fuldt egnet til avl. Knus fra Mai

• #10   10. okt 2008 Jeg forstå altså ikke, at man tilbyde sin killing til avl....

Man aner jo ikke, hvordan han udvikler sig eller hvordans hans temperament er/bliver.

Kommentér på:
Søgning af avls han. (Maine coon).

Annonce