{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

ang killinge køber {{forumTopicSubject}}

hvad gør man.. der er en killingekøber der gerne vil købe ens kat, og man syntes de virkede rigtig søde osv men jo tættere man kommer på salgs datoen jo mere mystisk syntes jeg det hele bliver.

jeg gør opmærksom på at killingen vil blive neutraliseret, og det siger de så at de ikke vil have. jeg siger så at det kun er reg. opdrætter der kan købe en fertil kat hos mig.
så siger de så jamen de syntes da det kunne være interasant at være opdrætter, jeg henviser dem så til hende der har hjulpet mig i gang da jeg føler hun bedre ville kunne hjælpe....

det eneste køber er interasseret i at vide er fra hvornår hun får katten hvornår den så kan få sin første killinger, og hvor mange den må få.
så siger min mentor så at det jo ikke er noget man tjener på at der er mange udgifter til dyrlæge parringer osv, så spørg hun hvad koster det ene hvad koster det andet osv. det hele går op ibhvad koster det ene og andet og hvor hurtigt må den få kilinger.
det nævner hun intet om til mig, det er min mentor der selvfølgelig fortæller hvad de har snakket om.

"køber" ringer hver dag for at spørge hvornår de må få killingen, jeg siger så at der hvertfal skal gå en uge fra den er vaccineret sådan så jeg kan se om hun bliver syg, så siger "køber" jamen vi kan godt passe hende hvis hun bliver syg, nej siger jeg så.
så siger jeg så at når den uge er gået skal den have ormekur og så skal jeg vente igen, så siger "køber" om hun ikke selv kan give den så spare jeg også de penge.. hmm spare? de andre killinger skal jo stadig ha.

men siger så nej igen.
siger så at stamtavlen skal lige ankomme først så siger "køber" igen nej nej det er lige meget det kan du bare sende når den engang kommer.

hun vil være opdrætter men har så vidt jeg ved stadig ikke meldt sig ind i nogen af klubberne. og jeg er altså blevet så ked af det nu.

nuni skal sælges til en her inde :o) og det er jeg slet ikke ked af for jeg er ikke 1 sekundt i tvivl om, at han får det godt.

det er jeg blevet her ved hende her..

jeg har mest lyst til at sige de ikke må købe.

er jeg bare pylret, hvad siger i???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang killinge køber
  • #1   16. sep 2008 Jamen følg din mave-fornemmelse.

    Og uanset om du vælger at lade dem købe, så neutraliser den inden.

    Så kan du være sikker på den ikke bliver fødemaskine.

    På mig lyder det som om de bare vil have killinger, og når aftalen nu var neutraliseret, så hold på dit.

    Hvis de så ikke vil have hende alligevel, så løser det jo også dit problem.

    Hilsen Dorte og de snart 22 nussemisser.


  • #2   16. sep 2008 Helt enig med Dorte og missemor.

    Jeg har aldrig oplevet, at min "mavefornemmelse" har tagel fejl, så jeg synes helt bestemt, du også skal følge dine fornemmelser angående denne køber og stå fast ved, at hun først kan købe killingen, når den ER neutraliseret.

    Hun bliver sikkert smask fornærmet, men det er kun en "her og nu oplevelse" for dig.
    Hvis du sælger til hende, vil du derimod ikke have et roligt øjeblik i fremtiden, når du tænker på din killing.


  • #3   16. sep 2008 ja følg din indre følse, for den vil kom igen og igen...

  • #4   16. sep 2008 hun ville ikke købe den hvis hun blev neutraliseret så har skrevet at jeg ikke vil sælge alligevel. nu bliver hun sikkert sur og det forstår jeg da også men mine killinger er mine babyer, og har ikke sovet roligt de sidste nætter pga jeg hele tiden tænker på det. så nu er det sagt hun ikke kan købe alligevel og så må jeg så bare tage skraldet

  • #5   16. sep 2008 God og helt rigtig beslutning Heidi - Du må bare vænne dig til det, for det er nok ikke eneste gang, du kommer til at stå i den situation.

    Men nu får du sikkert sovet godt i nat smiley


  • #6   16. sep 2008 Nu er jeg ikke opdrætter overhovedet, men jeg synes det lyder helt fornuftigt det, de fleste herinde siger. Jeg ville heller ikke have en særlig god mavefornemmelse når en "kommende køber" er mere interesseret i at killingen ikke skal neutraliseret og hvad prisen er på diverse ting. Jeg var da selv meget interesseret i hvornår Nimbus kunne afhentes, men det skyldtes spænding og ikke lumre bagtanker. ;D

    Jeg ville personligt neutralisere katten, og vente på en bedre køber.
    - Ang. det med at være pylret: bestemt ikke. Man vil vel sine babyer det bedste. smiley


  • #9   16. sep 2008 Super godt at du ikke sælger alligevel. sys det er vigtig at du har det godt med de mennesker du sælger til..
    så må hun jo blive fornærmet . men pyt med det. du gjorde det helt rigtige ..


  • #11   16. sep 2008 er glad for det ikke kun er mig der ser det sådan :o)

    Jeg ville ikke få et roligt øjeblik hvis jeg havde solgt hende imod min mavefornemmelse.

    jeg blev bare helt nej puha det blev for meget snakken i kroner og øre og hvor hurtigt den måtte få killinger og i min sidste mail fra "køber" stod der ja vi vil bruge hende i avl, så hlæder os til den første løbetid kommer.

    og det er selvom jeg mere end en gang har sagt hun ikke skal gøre det i den første løbetid.
    fandt ud af at grunden til de ikke kunne besøge killingen var pga de ikke havde råd til at ta over broen pga de var på su, så tænker jeg også, hvad su hvis der kommer en uforudset (staves) regning? kradsetræ syntes de også var dyrt og en transportkasse var spild af penge for man kunne bare tømme kattebakken og bruge den.


  • #12   16. sep 2008 jeg vil sige at du gjorde det helt rigtige i ikke og sælge til dem. men selvom man er på Su kan man godt have kat. jeg er på su og min kæreste et i lære. og vi har 2 katte.. Men kattene kommer ALTID i første række. vi havde egentlig ikke nogle penge da hemmi min gamle kat kom til skade en lørdag aften. det tog mig ikke 5 min og skaffe penge til dyrelægen. og havde min gudmor ikke kunnet låne mig dem. jamen så havde dankortet fået tur, skal katten til dyrelæge så SKAL den bare til dyrelæge. og så må vi undvære mad.
    hende jeg var nede ved har så været flink og sige at jeg kan betale de sidste 400 kr til den første så jeg ikke skulle trække for meget over. men havde hun villet have alle penge med det samme. havde hun fået det..
    - nu blir der så lavet en penge kasse med penge til uforsigelse dyrelægebesøg.

    De sidste penge vi overhovedet havde tilbage efter hemmi blev aflivet blev brugt til 5 kg hill's killingefoder til zuki. så må min kæreste og jeg leve af rugbrød til 4,25 for en pakke til på torsdag når han får penge. og det har vi sådan set allerede gjort en uge.

    men vi er ligeglad. for kattene er jo vores børn


  • #13   16. sep 2008 jeg har også været på su og det er fint nok, men hvis man ikke har råd til at komme og se den kat man skal give 4000 for så syntes jeg bare det er underligt. hver gang vi kom ind på noget der ku koste penge så var det første der blev sagt, hvad koster det ca. og hvad kan man få for en killing.

    når katten ikke er mere end 13 uger skal man nok tænke på andre ting end hvad man kan få for dens kommende killinger, syntes jeg.


  • #14   16. sep 2008 ja det vil jeg give dig fuldt ud ret i . man er vel klar over at anskaffer man sig en kat så er det ikke gratis. de tror vel nok de kan tjene fedt på at få killinger. så de kan leve af det.. men sådan foregår det bare ikke . og kan ikke forstå de vil give 4000 kr for noget der egentlig ikke siger dem noget andet en penge penge penge,

  • #15   16. sep 2008 ja det koster jo at have kat, man kan sagtens have kat når man er på su, men så vælger man også nogle ting fra til sig selv. for at der er råd til katten.
    men når de både syntes det er for dyrt at komme og besøge den (de kunne bare finde en der var til salg på sjælland)
    de syntes kradsetræ var dyrt, og transport kasse var spild af penge, de ville oprindeligt ha mødtes på en tank og så ku vi bytte over men sagde nej.

    jamen hvis alle de ting er dyre, hvad siger de så hvis katten bliver syg en lørdag aften? eller ja når den skal have killinger?

    bine har da spist helt godt mens hun var gravid og efter hun fødte, hun fik baby foder for at få ekstra næring, og baby foder er dyrt i forholdt til mængden (hvis man samliner med alm foder) så er der lidt modermælks erstatning for at friske bine lidt op :o) ja så killinge foder plus bine skal have sin voksen foder, fødekasse, lille kattebakke til de små, løbegård så de ikke tonser rundt og kommer tilskade mens de er alene hjemme

    ja jeg ku blive ved, en masse ting man ikke lige tænker over hvis man vil avle. men som koster. og hvad hvis katten skal have kejsersnit så går beløbet hvertfal ikke lige op.

    og min værste frygt..... hvad gør de når de opdager man ikke tjener på det?? hvad så? skal katten så bare ud igen eller? ja jeg blev skør af at tænke så til sidst blev det bare et nej :o) er glad for den beslutning.


  • #16   16. sep 2008 jeg kan sagtens se det fra din side. og jeg havde nok gjort nøjagtig det samme som dig..
    ville osse bare lige pointere at man godt kan have råd til kat hvis man er på su. det gælder om at priotere..
    og ja det hundedyrt og have killinger.. og kan kun forstille mig hvor lidt fortjenesten må være.. og i sær den første gang for der komme mange ting som koster meget som man måske først tænker over når man har killingerne..

    men sys godt nok det er for ringt at de ikke engang vil tage sig råd til et kradse træ. eller en transport kasse. sådan noget skal man da have


  • #17   16. sep 2008 ja sådan noget som fødekasse osv kan man jo genbruge :o)

    og ja man kan sagens have kate på su, men så priotere man jo bare efter det, og det syntes jeg bare ikke det virkede som om det var katten der ville blive prioteret højst når man allerede syntes de "småting" er dyre


  • #18   16. sep 2008 Den killingekøber har måske med udsigt til killinger (på din killing) øjnet en chance for selv at få råd til de ting, HUN i dag må undvære ;-D

  • #19   16. sep 2008 sys dæleme du skal være glad for at du stolede på din mave fornemmelse. lad os håbe den næste hun kontakter osse gør det

  • #20   16. sep 2008 Jeg ville nok pænt ha forklaret, at jeg ikke ville sælge til hende, da det virker til hun går lidt for meget op i der bare skal en masse killinger i den kat, og hun derfor virker yderst useriøs, og jeg ikke ville turde overlade min killing til hende, da den ikke skal ende som "fødekanon"

  • #21   16. sep 2008 ja personen er på su, og så ved vi jo at der er mange ting man må undvære, og jeg tror desværre hun havde håbet at sælge killinger kunne hjælpe til de ting.

    uden tvivl hun virkede sød at tale med, men det er jo bare ikke nok, og ved den anden der skal købe en killing af mig har jeg SLET SLET IKKE haft nogen som helst dårlig fornemmelse, og sådan skal det være :o)


  • #22   16. sep 2008 på SU kan man sagtnes klare en kat :S

    jeg er på SU og har 1 kat, 1 hund, 4 tamrotter og 3 ørkenrotter, som jeg selv betaler foder, strøelse og kattegrus til..

    Det handler bare om at købe stort ind, så spare man i længden smiley


  • #23   16. sep 2008 ja nemlig, jeg har også haft to hunde på su, men jeg valgte også ud fra det så jeg havde ikke alle de ting jeg ville ha, men det gjorde mig intet :o)

    og jeg fik bare det indtryk at killingen skulle hjælpe dem til at få penge til de ting de ville have. det er hvertfal den opfattelse jeg fik :o(

    måske jeg tog fejl og det håber jeg da, men skal ikke risikere noget


  • #24   16. sep 2008 http://www.kattegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=4206

    her er hun min elskede pige som skulle ha været solgt, hende man ser i starten. se det lige for jer at hun i sin første løbetid skulle have killinger (det var købers plan)


  • #25   16. sep 2008 ja ik :o) nu skriver hun pludselig søde beskeder osv, men ja tror ikke jeg kan klare det idag venter til i morgen.. har bare følelserne helt ude på huden lige nu hehe

  • #26   16. sep 2008 Heidi

    Du skal huske, ind til du har skrevet konstrakt og krævet penge, er det DIN killing, og du bestemmer egenrådigt over den.

    Selv om det kan være svært første gang man afviser en køber, så er det dit ansvar at finde de rigtige hjem.

    Med det du har beskrevet her, er det et liv du ønsker for dine små?


  • #28   16. sep 2008 nej nej skifter ikke mening, end ikke om hun sagde at hun ville købe den neutraliseret.. hendes løb er kørt nu. og vil have hende i tankerne altid.

    vil hellere beholde min killing end at den skal ende sådan et sted. mine killinger er mine babyer jeg gør alt for dem mens de er hos mig- hvordan skal jeg så kunne vende rykken til så snart de er sagsklare...

    hun får sit depositum tilbage i morgen så snart banken åbner. og har skrevet at jeg er ked af at give den meddelselse at jeg ikke vil sælge hende. så jeg prøver at være forstående. men altså nu er jeg bare blevet godt og grundig mistænksom altså så det er bare slut med hende.



  • #30   16. sep 2008 jeg har ro i mit hjerte nu, så derfor ved jeg det er det rigtige jeg har gjort. lige nu er jeg bare ved at tude, men af glæde fordi jeg nåede at se "lyset" hehe. glæder mig bare til at putte med min lille killing i nat.
    vil hellere beholde en killing "for meget" end at være i tvivl..

    og ved nuni er jeg slet ikke i tvivl om at han får det godt, så der er jeg ikke ked af det på samme måde, selvfølgelig vil jeg savne ham, men ikke på samme måde for jeg ved han får det super.

    og sådan en fornemmelse vil jeg også have med mine piger :o)


  • #31   16. sep 2008 ja først troed jeg jo bare jeg var pylret, men så da det kom til nuni var det mere en glad fornnemelse, så gik det op for mig.. okey det her er ikke godt, og så læste jeg alle mailes igennem igen, kontaktede bines opdrætter for hun havde også talt med hende, pga jeg havde henvist til hende da hun ville vide noget om opdræt, hun havde samme mavefornemmelse, og så kunne jeg jo se det ikke kun var mig heller.
    så fik jeg sagt nej og så kunne jeg se at i alle sammen har det på samme måde som mig så det var ikke kun fordi jeg var pylret.

    nu kender jeg den gode fornemmelse af at sælge sin elskede killing og ved at hvis den ikke er der så skal den blive :o)

    er super glad for alle jer der har givet jeres mening her så jeg blev endnu mere sikker i min sag :o)


  • #33   16. sep 2008 tak alle sammen :o)

  • #34   17. sep 2008 Heidi: har lige siddet og læst hele tråden. PUHA godt du valgte ikke at sælge til dem, det lyder nemlig meget mærkeligt. Jeg tror din killing vil få det meget bedre et andet sted.

    Det lyder som om de er på udkig efter en "fødemaskine" der skal levere massere af killinger og som helst ikke må koste dem noget (de synes jo det er for dyrt med kradsetræ og transportkasse. Hvad har de så tænkt sig at fodre katten med og hvad hvis den bliver syg, har de så råd til en dyrlæge)

    Det var godt du lyttede til din mavefornemmelse.


  • #35   17. sep 2008 maria L: ja netop sådan tænkte jeg også.
    jeg håber at selvfølgelig at de i virkeligheden ikke er sådan og at det er en misforståelse, så den næste killing de kigger på at der ikke sker den noget.

    men det skal bare ikke være en af mine killinger.


  • #36   17. sep 2008 Hvor det glæder mig at din lille baby ikke skal hjem til sådan et menneske...
    man skal altid lytte til sin mave.. At nogen kan blive sure, det er der ikke så meget at gøre ved, for som du skriver det er dine babyer


  • #37   17. sep 2008 ja og det er så underligt, tia kom op til mig i morges og lagde sig tæt ind til mig, lå bare og kiggede på mig spandt højt, hun ligger og sover på mit skød nu som om hun nærmest ved hvaf der skulle ske og siger tak mor :o)

    ved det lyder underligt men tror hun kan fornemme noget


  • #38   17. sep 2008 Jeg tror altså osse katte kan fornemme når noget ikke er som det helt skal være. ligesom med hunde..

  • #40   17. sep 2008 Og iøvrigt. Hvor er hun sød din lille hun killing.

  • #41   17. sep 2008 ej puha fik ikke en sød mail fra "køber" men ja nu er jeg bare ENDNU mere glad for at de ikke fik lov at købe hende :o)

    ja tia er dejlig :o)


  • #42   17. sep 2008 ja jeg er også glad for det, og tia kan sagtens finde nogle søde mennesker at bo hos :o)

Kommentér på:
ang killinge køber

Annonce