3.129 visninger
|
Oprettet:
handicappet killing eller ??? {{forumTopicSubject}}
hjæælp vores dejlige angel fødte i nat 4 dejlige mco killinger de er store og flotte vejer fra 135 og op til 153
men den ene har et bagben der er krøllet (vender bagud )
han har det fint og han kan bevæge både ben og fod
mit spørgsmål er så kan han få et værdigt liv ?(beholder ham selvfølgelig selv hvis det er ) kan det nå at rette sig ? mon der er andre herinde der har prøvet det samme ? håber på at få en masse gode råd vil så nødig skulle have ham aflivet
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 38
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
http://www.messybeast.com/twistedlimb.htm
langt de fleste killinger kommer sig fuldstændigt. Mange har brugt pinden fra en ispind og en smule gaze til at rette benet ud med.
aug 2008
har dog lige et spørgsmål mere da jeg er temmelig ny i faget
og det er ved man hvorfor at de bliver født sådan ?
aug 2008
aug 2008
men ja jeg krydser virkelig fingre for at det retter sig og nu har jeg lige været inde og kigge på nogle af alle de gode links i har sendt mig og ud fra dem ser det jo kun positivt ud
meeen skal da lige ind og nærlæse alle artiklerne man tager jo aldrig skade af lidt mere viden inden for katteverdenen
i skal alle endnu engang have tusinde tak fordi i gav jer tid til at svarer mig masser af potekram til jer alle herfra
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det skal ske MEGET gradvist.
Jeg har før set killingeben, der har siddet forkert, men det har rettet sig selv i takt med, killingen begyndte at blive mere mobil.
Det er så meget vigtigt, at den ikke færdes på en glat flade som f.eks. gulve eller fliser, men på tæppe, hvor den kan få fat og ikke skrider.
Men så grelt et tilfælde som det på billedet har jeg godt nok aldrig set.
(Benet er både bukket og snoet)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Jeg rettede sådan et ben (ikke så slemt som på det første billede) på under en uge mens ejerne var på ferie, ved blidt at massere og vende det rigtigt.
Det kan være arveligt - de fik flere af slagsen på samme hunkat i efterfølgende kuld - og hendes killinger gav det også.
aug 2008
syns måske dit indlæg lyder lidt barsk i min verden men igen hver sin holdning
hvis jeg får viden om at han har smerter eller lider så vil jeg få ham aflivet
rama : har læst at det er arveligt så jeg har heller ikke planer om at avle på hans mor igen og heller ikke på ham
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Dens ben blev fine igen, da den var ca 5 uger,, jeg masseret det og hjælp hende med at skubbe sig.. ved at sætte min haånd bag hendes bagpoter.. min dyrlæge sagde se tiden an, ind til den er 6 uger...
handicappet killing eller ???