{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.129 visninger | Oprettet:

handicappet killing eller ??? {{forumTopicSubject}}

hjæælp vores dejlige angel fødte i nat 4 dejlige mco killinger de er store og flotte vejer fra 135 og op til 153
men den ene har et bagben der er krøllet (vender bagud )
han har det fint og han kan bevæge både ben og fod
mit spørgsmål er så kan han få et værdigt liv ?(beholder ham selvfølgelig selv hvis det er ) kan det nå at rette sig ? mon der er andre herinde der har prøvet det samme ? håber på at få en masse gode råd vil så nødig skulle have ham aflivet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  handicappet killing eller ???
  • #1   6. nov 2008 mb: det ser lige præcis sådan ud kan man massere det væk altså ligesom en slags genoptræning hos mennesker ?

• #3   6. nov 2008 Der kan læses om fænomenet her:
    http://www.messybeast.com/twistedlimb.htm

langt de fleste killinger kommer sig fuldstændigt. Mange har brugt pinden fra en ispind og en smule gaze til at rette benet ud med.

• #4   6. nov 2008 tusind tak for de gode råd og links nu er jeg helt rolig
    har dog lige et spørgsmål mere da jeg er temmelig ny i faget
    og det er ved man hvorfor at de bliver født sådan ?

• #5   6. nov 2008 jeg kan godt strække det ud har prøvet meget forsigtigt idag og det kan godt lade sig gøre

• #6   6. nov 2008 ok ja killingerne var jo temmelige store og ang foder ja så har moren fået qeen fra royal canin
    men ja jeg krydser virkelig fingre for at det retter sig og nu har jeg lige været inde og kigge på nogle af alle de gode links i har sendt mig og ud fra dem ser det jo kun positivt ud
    meeen skal da lige ind og nærlæse alle artiklerne man tager jo aldrig skade af lidt mere viden inden for katteverdenen
    i skal alle endnu engang have tusinde tak fordi i gav jer tid til at svarer mig masser af potekram til jer alle herfra

• #7   6. nov 2008 Helle, en så udtalt deformitet må man ikke rette ud med støtte fra en ispind; Man føjer kun spot til skade, da knoglerne kan beskadiges.
    Det skal ske MEGET gradvist.

Jeg har før set killingeben, der har siddet forkert, men det har rettet sig selv i takt med, killingen begyndte at blive mere mobil.
    Det er så meget vigtigt, at den ikke færdes på en glat flade som f.eks. gulve eller fliser, men på tæppe, hvor den kan få fat og ikke skrider.

Men så grelt et tilfælde som det på billedet har jeg godt nok aldrig set.
    (Benet er både bukket og snoet)

• #9   6. nov 2008 Vend benet rigtigt, så killingen ligger/sidder korrekt på det mange gange dagligt.
    Jeg rettede sådan et ben (ikke så slemt som på det første billede) på under en uge mens ejerne var på ferie, ved blidt at massere og vende det rigtigt.
    Det kan være arveligt - de fik flere af slagsen på samme hunkat i efterfølgende kuld - og hendes killinger gav det også.

• #10   6. nov 2008 felis : jeg mener heller ikke at man skal redde dyr for enhver pris men hvis man kan genoptræne massere eller andet så for at han skal fungerer om ikke normalt så et godt og værdigt katteliv hos mig så er det det jeg gør
    syns måske dit indlæg lyder lidt barsk i min verden men igen hver sin holdning
    hvis jeg får viden om at han har smerter eller lider så vil jeg få ham aflivet
    rama : har læst at det er arveligt så jeg har heller ikke planer om at avle på hans mor igen og heller ikke på ham

• #12   7. nov 2008 Jeg har osse haft sådan en killing, lige som den på det billede der er i midten i det link der er højer oppe..

Dens ben blev fine igen, da den var ca 5 uger,, jeg masseret det og hjælp hende med at skubbe sig.. ved at sætte min haånd bag hendes bagpoter.. min dyrlæge sagde se tiden an, ind til den er 6 uger...

Kommentér på:
handicappet killing eller ???

Annonce