killing født med to hoveder {{forumTopicSubject}}
hej alle
har siddet oppe det meste af natten for at hjælpe min mco kat med at føde (førstegangsfødende)
da de to første killinger var født var den tredje på vej
den kom ud med bagben og hale først jeg ventede for at se om hun selv kunne presse den ud men nej efter ca 30 min lykkedes de endelig at få den ud med hendes hjælp selvfølgelig
men da jeg skulle til at fjerne hinder og nuldre navlesnor (hun gjorde det ikke selv på nogle af killingerne ) opdagede jeg til skræk og rædsel at killingen jeg sad med havde to hoveder og var selvfølgelig død
er der nogle af jer andre der har set eller prøvet det før
? kan det skyldes at hun var første gangs med syv killinger (kun 4 levende) eller er det simpelt hen en alvorlig genfejl man skal lede efter ?
hun passer fint sine 4 levende killinger nu og de er alle helt fine og normale med en vægt på 102-111 g
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg har ikke oplevet det med katte før, men i min tid som landmand har jeg oplevet flere gange at en tage imod en pattegris med 2 hoveder (eller 2 smågrise der er vokset sammen i hovederne - med tryne i begge sider). Alle dog døde ved fødslen.
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 6 Svar: 12
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 38
det var en meget dramatisk og en noget blodig oplevelse idet hun ikke ordnede noget selv navlesnor hinder mm
men hun var en tapper pige hele vejen igennem og hun endte da trods alt med 3 flotte creme hanner og en blå han i den pæne ende af vægtklassen og hun passer dem så fint jeg er rigtig stolt af min dejlige tøs
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 241
og din kat og killinger har det godt
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
aug 2008
ang defekter ved de to andre så var den ene ikke færdig udviklet (ingen knogler ) den anden var født med en underlig gane ??? vi prøvede ikke starthjælp på nogen af dem
jo tak mor og børn har det godt tak alle er sunde og raske og spiser godt hos deres mor som endnu ikke har været ude af kassen men stolt ligge og spinder når man kigger til hende
har oprettet et foto album med killingerne incl den tohovede hvis nogen skulle have lyst til at kigge
og tusind tak for alle jeres søde svar jeg er super glad for alt den hjælp jeg syns jeg har fået herinde så tak til jer alle
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
http://www.messybeast.com/freak-face.htm
Lidt om fødselsdefekter:
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.fabcats.org/breeders/infosheets/breeding_from_your_cat/deformedkitten.html&sa=X&oi=translate&resnum=4&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dcleft%2Bpalate%2B%252Bkitten%26hl%3Dda%26sa%3DG
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
aug 2008
men det er da rart at høre at det hører til sjældenheder og at hun sagtens fremover måske kan få sunde raske kuld
FELIS : har også hørt at man somme tider må hjælpe moren med hinder og navlesnor enten hvis hun er meget træt førstegangsfødene eller hvis der kommer mange killinger efter hinanden så tror ikke det har noget med decideret afvisning fra morens side at gøre pga defekter eller andet
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 55
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Jeg har engang haft en killing der var født uden øjne - en stor kraftig fyr, undrede mig over den ikke fik øjne og fik den gennemlydt hos dyrlægen, der ku gi det triste svar....
I øvrigt det med at føde og klare det hele selv, kan godt være et problem hos perserpigerne... de 3 af mine skulle hjælpes hver gang, den 4. klarede det hele selv....
aug 2008
ANNELISE H: ej det må da også have været noget af et chock med din killing pu ha
har fået 2 kuld mco killinger før på to af mine andre piger uden problemer de klarede det hele selv og alle killinger i kuldene er sunde raske og levende men tror det er forskelligt fra kat til kat race til race og specielt førstegangsfødende tror jeg godt kan have brug for lidt hjælp under fødslen så det tager jeg slet ikke som et dårligt tegn
jeg priser mig bare lykkelig for at jeg vågnede af miavende ellers tør jeg ikke tænke på hvad der kunne være sket
da hun allerede havde født to midt på det kolde gulv de lå med moderkage navlesnor og det hele
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 13
Ud med Klorin, Rodalon, Ajax og hvad det ellers hedder. Brug brun sæbe efterfuldt af rent vand til alt afvaskning. Ingen brug af duftbeholder på badeværelset e.l. Drop skyllemidlet i vasken af kattenes senge, tæpper mv.
Katte er utrolig sarte hvad kemikalier angår og en drægtig hunkat bliver meget hurtig forgiftet hvilket er med til at øge risiko for misdannede og defekte killinger.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Du har ret i man skal passe frygtedlig på hvad drægtige katte indtager.
Det tog mig noget tid at finde ud af hvorfor et kuld på fire alle havde en eller anden defekt/fejl - indtil jeg kom i tanker om jeg da hun var drægtig opdagede hun åd cigaretskod.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 1
killing født med to hoveder