{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Hittekillinger ca. 7 uger, sutteri?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har pt. besøg af tre hittekillinger som har boet hos mig i 3 uger, de tager fint på og er raske og glade, men en af killingerne har fået den ide at han skal sutte på sin søsters pels...(han sutter under hagen og på halsen af søsteren)

Lige umiddelbart kan jeg sagtens se årsagen (han savner en mor at sutte hos) og søsteren ser ikke ud til at være generet af det, dog bliver hendes pels noget nusset og krøllet af det...

Er der nogen der ved om det er skadeligt at lade ham blive ved? Jeg tænker her på om han evt.kan udvikle tendens til at sutte på andre ting senere (uld/tæpper osv)

Jeg tænker selv at han nok holder op af sig selv men synes hellere jeg måtte spørge for en sikkerheds skyld...

Mvh Signe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hittekillinger ca. 7 uger, sutteri??
  • #1   19. jul 2009 Jeg har flere gange opflasket hittekillinger og kender godt problemet.
    Selvom jeg har givet flaske, til de var 14 uger, har de alligevel ikke fået dækket deres "sociale" suttebehov, for killinger med en kattemor ligger nemlig meget og hyggesutter.

    Nogle killinger har større suttebehov end andre.
    Jeg beholdt mine to sidste hittekillinger, og i dag, for de er 1 år, ælter og sutter de på en snip af mit tøj, når de kommer op for at kæle. De gør det ellers ikke, og det generer mig ikke, når de gør det, for de bider ikke hul.

    Jeg synes også, der går længere og længere imellem.

    Måske kan det hjælpe, hvis du lægger et kaninskind ned til dem, som de kan hyggesutte på. Det vil jeg selv gøre, når/hvis jeg igen kommer i situationen med hittekillinger.



  • #2   19. jul 2009 Hej Signe, har selv en misser Chili som fra lille har et stort tryghedsbehov, hun har et lammeskind hun ælter og nusser og sutter lidt på efterhånden er det kun til jeg begynder at kæle hende så holder hun op, hun spinder meget imens.. Et lammeskind er godt for en mis at ligge på, når det er koldt er det varmt når det er varmt er det køligt. min elsker sit lammeskind. Jeg tror ikke du skal være bekymret, men som Mega skrev god ide med et skind hvad enten det er lamme eller kanin.
    Held og lykke
    Marianne


Kommentér på:
Hittekillinger ca. 7 uger, sutteri??

Annonce