{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farve hvid
  • #1   4. feb 2010 Hvid er dominant, så hvis en af forældrene er hvid er der mulighed for at killingerne bliver hvide. Men den (hun?)kat du har, som ikke er hvid, kan ikke lave hvide killinger, med mindre du parrer med en hvid hankat.

Killingernes farve bestemmes af begge forældres dominante/recessive gener.

• #2   4. feb 2010 Man kan godt parrer en farvet kat med en hvid kat, selvom den ene forældre til den farvede kat var hvid.

Om farven på killingerne bestemmes af moderens farve, er jeg ikke overbevist om. Jeg bruger farve-genetik som *regnestok*, når jeg vil kende farvekombinationen på et kommende kuld.

Nogle kuld kommer der hvid i, andre gør der ikke (efter en hvid far/mor). Jeg har selv prøvet begge dele.

• #3   4. feb 2010 En ting du bør vide, når man avler med hvide katte (hvis du ikke allerede ved det, da). 20% af hvide killinger er døve.

Fx.
    Man kan godt få et kuld på 6 hvide, hvor ingen er døve. Man kan oz få et kuld med 6 hvide hvor alle er døve. Der er oz mulighed for 6 farvede killinger i kuldet, eller 50/50 mv...... (flere muligheder findes)

Farvede katte er også genmæssigt døve/hørende bærer
    Og bærer din farvede pige døvegenet, så er der potientiel risiko for døve killinger i kuldet du ønsker.

• #4   4. feb 2010 Lige et indput ang døv eller hørerene, der er det ikke nok med en klokke dingelinge test, da den ikke er 100% sikker,hmm nok mere 50%

• #5   4. feb 2010 Ja det er netop derfor jeg gerne vil undgå hvide killinger. ( det med døvheden)

• #6   4. feb 2010 ØHHHHH. Hvorfor så netop benytte en hvid dreng til at parre din farvede pige med ??? (altså hvis du vil undgå hvide killinger).

Hvis du ikke vil risikerer at få en døv killing, så er der da udvalg på alle hylder (selvfølgelig iblandt alt andet end hvide hankat). Så er du fri for at tænke på døvhed....

• #7   4. feb 2010 Hvis du ikke vil have hvide killinger, så lad være med at parre med en hvid hankat. Hvis din egen er farvet, skal du vælge en anden farvet. Hvilken farve er den hunkat du vil have parret??

• #8   4. feb 2010 Jeg ville høre ad herinde fordi jeg på et andet forum fik af vide hannens farve var underordnet det var hun katten der bestemte farven.
    hun skal nu til en blue kat så tak for hjælpen alle sammen

• #9   4. feb 2010 Sikke da noget vås smiley
    Moderen bestemmer hvor mange killinger der kommer og faderen bestemmer kønnene.

Farven bestemmes af hvilke dominante/recessive gener der videregives fra begge forældre.

Kommentér på:
Farve hvid

Annonce