Katte genetik Katte genetik
Hej alle
Er der nogle herinde der kan svare mig på et par genetiske spg.. hehe
Et match imellem en ren maine coon (langhåret) og en halv maine coon (helt korthåret), kan de lave langhårede lokkalike maine coons?
Jeg kender lidt til andre dyre genetiker, og der ville den der er halv maine coon men korthåret, betegnes som semi langhåret genetisk, og altså have anlæg for at lave langhårede, med en langhårede.. Hvordan med katte?
Hvordan med farver, findes der et sted hvor ejg kan få info omkring hvilke farver der kan opstå ved hvilke match.. Hannen er grå/hvid og hunnen "blå".. Jeg elsker grå/blå men det ville da også være dejligt hvis der kunne komme andre nuaner
På forhånd tak
/Steffen
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Perseren er den ENESTE race som er langhåret. Alle de andre "langhårede" racer, er semilanghårede. Du kan se de fire racekategorier her: (link fjernet)
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 7
Det er spændende om det semilanghårede gen bliver givet videre så
Gen test? er det hos dyrlægen eller...
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Undskyld mig, men hvorfor er det så vigtigt at lave *Look a like* mainecoons ?
mar 2010
Fordi du elsker racen, ikk?
Fuldstændig samme argument herfra... Jeg elsker katte, også om hele kuldet så bliver huskatte/glathårede, men man har jo altid sine ønsker og favoritter og i mit tilfælde er det MC katte, da jeg er skudt i racens udseende såvel som temperament... Længere er den ikke, og syntes det er helt fair!
mar 2010
Noget helt andet er at denne tråd ikke handler om folks mening af blandings katte, tråden omhandlede to enkelte spørgsmål, hvilket jeg føler jeg har fået svar på. Tak
/Steffen og hans skønne KÆLE katte Blue og Bella
mar 2010
Du må have tiltro til jeg ved hvad jeg gør, har du ikke tiltro til det alligevel- er det bare ærgeligt, for det her er MIN kat og MIT VALG. Så stop dit bedre vidende-shit. Det går ind af det ene øre og direkte ud af det andet igen... Jeg har tingene i orden.
/Over and out, Steffen!
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Steffen P : Fordi du elsker racen, ikk?
Fuldstændig samme argument herfra... Jeg elsker katte, også om hele kuldet så bliver huskatte/glathårede, men man har jo altid sine ønsker og favoritter og i mit tilfælde er det MC katte, da jeg er skudt i racens udseende såvel som temperament... Længere er den ikke, og syntes det er helt fair!
Krammedyret :
Jeg har den glæde at eje X-antal ÆGTE mainecoons med stambog. Og jeg har valgt at *VÆRNE* om racens karakteristika mv., ved at benytte mig af egnede avlsdyr med stambog (som beviser deres herkomst),.
Hvis du er så vild med MCO, så lad dog være med at ødelægge racen !
Jeg er helt enige med *Lotte* i hendes udsagn.
Jeg er FIFé registreret mainecoon opdrætter, og sikkert en dum idiot i dine øjne. Men jeg kan til forskel fra dig lave/sælge racerene killinger med god samvittighed.
mar 2010
Misundelse er en grim ting, jeg kan da godt forstå du gerne vil have en så smuk kat som min Blue, du kan se Blues forældres stamtavler- så JO Blue er MCO.
Men at din misundelse skinner igennem og bliver til noget jeg ikke er værd, er kun beklageligt, og jeg ønsker desværre ikke at fortsætte i dit niveau. Du deltager udelukkende i denne tråd for at kritisere min kat og det gider jeg ikke finde mig i, jeg elsker min kat og ved hvad hun er. Den kærlighed kunne I tavle fanatikere lære noget af
/Steffen
Katte genetik