999 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Katte genetik Katte genetik

Hej alle

Er der nogle herinde der kan svare mig på et par genetiske spg.. hehe

Et match imellem en ren maine coon (langhåret) og en halv maine coon (helt korthåret), kan de lave langhårede lokkalike maine coons?

Jeg kender lidt til andre dyre genetiker, og der ville den der er halv maine coon men korthåret, betegnes som semi langhåret genetisk, og altså have anlæg for at lave langhårede, med en langhårede.. Hvordan med katte?

Hvordan med farver, findes der et sted hvor ejg kan få info omkring hvilke farver der kan opstå ved hvilke match.. Hannen er grå/hvid og hunnen "blå".. Jeg elsker grå/blå men det ville da også være dejligt hvis der kunne komme andre nuaner

På forhånd tak

/Steffen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte genetik
  • #3   19. mar 2010 Det skal lige siges, at en Main Coon ER det man betegner som Semi-langhår. Så at en korthåret Main Coon betegnes som semilanghår, er forkert. Den er muligvis bærer af semilanghårsgenet, således at dens afkom kan blive semilanghåret. Men der skal to semilanghårsgener til at afkommet kan blive semilanghåret, da korthår er et dominant gen.

Perseren er den ENESTE race som er langhåret. Alle de andre "langhårede" racer, er semilanghårede. Du kan se de fire racekategorier her: (link fjernet)

• #4   19. mar 2010 Tak skal I have

Det er spændende om det semilanghårede gen bliver givet videre så smiley det kunne være lidt skægt

Gen test? er det hos dyrlægen eller...

• #5   19. mar 2010 Blå/hvid & Blå kan kun Give Blå/hvid & blå (længere er den ikke)

Undskyld mig, men hvorfor er det så vigtigt at lave *Look a like* mainecoons ?

• #6   19. mar 2010 Krammedyret: Undskyld mig, hvorfor er det vigtigt for dig at have 12 maine coons på din profil..

Fordi du elsker racen, ikk?

Fuldstændig samme argument herfra... Jeg elsker katte, også om hele kuldet så bliver huskatte/glathårede, men man har jo altid sine ønsker og favoritter og i mit tilfælde er det MC katte, da jeg er skudt i racens udseende såvel som temperament... Længere er den ikke, og syntes det er helt fair!

• #8   20. mar 2010 Lotte - jeg føler ikke jeg ødelægger noget som helst, havde min kat været en tavle kat, en udstillings kat eller lign havde det været en helt anden snak, min Blue er købt som en kælekat, at hun så er en race kat er hvad det er.. Så længe jeg til enhver tid beskriver killingerne som det de er, blanding, og ikke sælger dem som noget de ikke er, og så længe min begrundelse for blanding af mixet ikke er andet end min vudering og ikke sjove indfald som "åh der er godt salg i maine coon, derfor vil jeg have killinger der ligner" eller "så kan jeg måske sælge killingerne som maine coon" osv, så længe er jeg ret ligeglad med andres fordømmelse og rynken på næsen, jeg har mine grunde, og behøver ikke stå til ansvar overfor dig med MIT valg.

Noget helt andet er at denne tråd ikke handler om folks mening af blandings katte, tråden omhandlede to enkelte spørgsmål, hvilket jeg føler jeg har fået svar på. Tak

/Steffen og hans skønne KÆLE katte Blue og Bella

• #10   20. mar 2010 Og Lotte du har hvis ikke forstået ganske almindelig PLI, svar når du blir spurgt, på det du blir spurgt om!

Du må have tiltro til jeg ved hvad jeg gør, har du ikke tiltro til det alligevel- er det bare ærgeligt, for det her er MIN kat og MIT VALG. Så stop dit bedre vidende-shit. Det går ind af det ene øre og direkte ud af det andet igen... Jeg har tingene i orden.

/Over and out, Steffen!

• #11   20. mar 2010 Krammedyret: Undskyld mig, hvorfor er det vigtigt for dig at have 12 maine coons på din profil..

Steffen P : Fordi du elsker racen, ikk?
    Fuldstændig samme argument herfra... Jeg elsker katte, også om hele kuldet så bliver huskatte/glathårede, men man har jo altid sine ønsker og favoritter og i mit tilfælde er det MC katte, da jeg er skudt i racens udseende såvel som temperament... Længere er den ikke, og syntes det er helt fair!

Krammedyret :
    Jeg har den glæde at eje X-antal ÆGTE mainecoons med stambog. Og jeg har valgt at *VÆRNE* om racens karakteristika mv., ved at benytte mig af egnede avlsdyr med stambog (som beviser deres herkomst),.

Hvis du er så vild med MCO, så lad dog være med at ødelægge racen !
    Jeg er helt enige med *Lotte* i hendes udsagn.

Jeg er FIFé registreret mainecoon opdrætter, og sikkert en dum idiot i dine øjne. Men jeg kan til forskel fra dig lave/sælge racerene killinger med god samvittighed.

• #12   21. mar 2010 Kære Britt

Misundelse er en grim ting, jeg kan da godt forstå du gerne vil have en så smuk kat som min Blue, du kan se Blues forældres stamtavler- så JO Blue er MCO.

Men at din misundelse skinner igennem og bliver til noget jeg ikke er værd, er kun beklageligt, og jeg ønsker desværre ikke at fortsætte i dit niveau. Du deltager udelukkende i denne tråd for at kritisere min kat og det gider jeg ikke finde mig i, jeg elsker min kat og ved hvad hun er. Den kærlighed kunne I tavle fanatikere lære noget af

/Steffen

Kommentér på:
Katte genetik

Annonce