{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

muligvis drægtig, bløder bag i {{forumTopicSubject}}

hej

vi har en lille hun kat som plejer at komme ved os, hun fik et kuld killinger i efteråret sidste år. Dem fik hun inde hos os, og fik lov til at blive..

nu er hun begyndt at komme igen, og det ser lidt ud til hun er drægtig igen.. fin tyk mave og lidt patter..
MEN hun drypper væske bag i, det er blod i men meget gennem sigtigt.. kommer kun et enkelt dryp i ny og næ..

hvad kan det være? vi så ikke tegn på noget i den stil sidste gang..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muligvis drægtig, bløder bag i
  • #1   5. apr 2010 Hejsa!

    Vores drægtige hunkat, der er lidt over en måned henne, gør præcis det samme som du beskriver. Det ligner ikke tykt blod, men hun sætter små meget lysebrune pletter rundt omkring.
    Da jeg opdagede det, ringede jeg til dyrelægen med det samme. Han sagde, at så længe katten har det godt og opører sig normalt, er der ikke noget at være bange for.
    Desuden har jeg lige læst, i en artikel omkring drægtighedsperioden, at hunkatten kan dryppe lidt blod under hele graviditeten uden det er noget farligt smiley

    Så jeg har slået koldt vand i blodet. Især da hun leger, spiser, drikker, kæler og sover som hun plejer smiley
    Desuden lagde dyrelægen meget vægt på, at katte er nogle af de dyr der er aller bedst til at føde selv, og at det er så sjældent der opstår problemer under drægtigheden!

    Håber det kan bruges.

    Vh. Amalie


  • #2   5. apr 2010 det kan bruges smiley .. super smiley ..
    så slapper vi bare af, og ser om hun vil ha dem her inde igen eller hvad hun nu finder på smiley

    tak for svar..


  • #3   5. apr 2010 Det var så lidt smiley

    Blev selv rigtig nervøs da vi opdagede det... Så er glad for at kunne berolige en anden også, hehe.


  • #5   6. apr 2010 Helt enig med Felis. En sund og normal drægtighed giver altså ingen udflåd eller blødning før fødslen er i gang.

    Katten kan have døde fostre i sig, som har givet infektion i livmoderen.


  • #6   6. apr 2010 Hej inde på netdyredoktor står der at det er helt normal at katten bløder lidt under graviditeten så længe det er stoppet når hun nærmer sig 8. uge så tror altså heller ikke der er grund til bekymring hvis ikke hun er så langt henne men det ved i jo selvfølgelig heller ikke om hun er.

  • #7   6. apr 2010 det kan godt være man kan læse sig til det eller en andes dyrlæge har sagt noget.. var det "min" kat havde jeg opsøgt en dyrlæge for at være på den sikre side. katte er jo ikke ens lige som vi mennesker heller ikke er ens og de samme symtomer

  • #8   6. apr 2010 Jeg er fuldstændig enig med Felis, Chicabee & Charlotte.
    Livmoderbetændelse kan være meget 'lusket' og er alvorligt for katten.

    Jeg ville tage hende til dyrlægen og nok også få hende neutraliseret, øretatoveret og vaccineret, så der ikke kommer flere overskuds-killinger.
    Det lyder til det er en tilløber-katte-pige, som er flyttet ind (mere eller mindre), jeg synes i skal hjælpe hende.
    Held og lykke med hende
    Pia


  • #9   6. apr 2010 Jeg ville også skynde mig til dyrlægen, hvis det var min kat..

    Hun kan jo være gået i fødsel


  • #10   6. apr 2010 Ja undskyld det glemte jeg at sige. Dyrelægen spurgte også om blodet lugtede m.m. Hun er absolut frisk, vores kat, ud over at hun drypper en lille smule engang i mellem. Men nu ved vi også at vores hunkat er blevet parret, hvor langt henne hun er, og kan se at hendes patter er blevet stærre og "røde".

    Jeg fik nok ikke sat mig ordentligt ind i din situation med en kat I ikke kender helt så godt?


  • #11   6. apr 2010 Ved ikke om i har fået opklaret sagen..
    Men har hørt at når killingerne uvikler klør kan der komme lidt blod..


Kommentér på:
muligvis drægtig, bløder bag i

Annonce